Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 1110 ggr
[cilla 7]
2015-09-08 16:01
0

Vänskap

Hej !

Har en fundering ang hur man ska bemöta en vän som aldrig svarar på meddelanden  utan endast sickar att hen mottagit meddelandet. Inte ens om man ställer en direkt fråga svarar hen på den  så i mitt sista medelande frågade jag rätt ut varför hen inte svarar på meddelandena. Men fick inget svar nu heller utan bara ett medelande att hen hade läst det . Jag börjar tröttna och funderar på att säga upp vänskapen. Varför gör man så här är det inte ärligare att tala om att man inte vill ha någon kontakt längre? Om det är så kan inte tolka detta på något annat sätt.Blir både arg och ledsen över att bli behandlad  så här. Kallar inte detta vänskap.

fruktgumman
2015-09-08 16:10
1

Pratar ni nånsin med varann? Då tycker jag du ska fråga varför personen inte svarat på dina meddelanden. Utifrån svaret du får, får du sedan bedöma om du vill fortsätta ha personen som vän.

[cilla 7]
2015-09-09 10:43
0

#1 Vi pratar i bland och jag har frågat tidigare men får inte något svar utan personen i fråga byter samtals ämne så fort detta kommer upp. Och nu är det ganska längesedan vi pratat med varann. Och nu svarar hen inte som jag skrev tidigare på meddelandena inte heller har jag fått tag på personen via telefon. 

Och vi bor alldeles för långt i från varandra för att jag skulle kunna  åka hem till hen  helt  apropå. Så antar att jag får vänta och se vad som händer framöver.

FjantYoda
2015-09-09 13:40
5

Jag hade helt enkelt ansett vänskapen som avslutad om mina vänner sällan/aldrig svarade på mina meddelanden/samtal, jag har mer intressant att göra i mitt liv än att jaga efter folk som inte ens orkar anstränga sig så pass. 

Om jag pratat med personen om det? Kanske, men om det pågått en tid och den svarat mindre och mindre och tillslut inte alls så nej, hör den sen av sig senare så får man väl ta det då

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Mrsarrow
2015-09-13 18:06
0

Jag hade struntat i det! Lägg tiden och energin på bättre vänner!