Förhållande dilemma
Jag har ett otroligt dilemma och vet inte riktigt vad jag ska göra..
För att göra en lång historia kort:
Jag har min pojkvän som jag gjorde slut med…. pga att jag visste inte längre vem jag var och var tvungen att finna mig själv.
Det blev en jobbig resa av skuldkänslor och sorg… men efter ett tagg ifrån varandra så kändes det som att han hade fattat att jag behövde en förändring och verkade visa en helt ny sida av sig själv.
Så vi försökte igen…. men efter att månaderna går nu så känns det som att vi återvänder till ruta ett igen… och jag vet helt ärligt inte om det är det här livet jag vill ha? Jag tycker om honom men det känns så konstigt samtidigt.
För att göra saken värre så har typ den där speciella killen dykt upp i mitt liv också.. den där kille som jag typ bara tänkte på i min fantasi ibland… Kan inte får honom ur huvudet heller och det får mig att känna mig så dåligt jämte mot min pojkvän.
Men samtidigt jag vill liksom inte såra honom igen?! Han är verkligen jätte trevlig osv men det känns lite som vi inte passar ihop längre? Vi vill olika.. Jag känner mig liksom inte lycklig? Är jag hemskt som känner så :( ….. Vad ska jag göra?
Nu är detta en väldigt kort historia men kanske kan få en hint iaf …
du är inte hemsk pga dina känslor. De rår du inte för. Du skulle inte vara hemsk om du skulle göra slut igen för att du inte får det du behöver i nuvarande förhållande, men då måste du i ärlighetens namn vara helt säker på ditt beslut innan du sårar denna killen en andra gång.
Du måste kartlägga : Varför är du olycklig? Vad fattas?
Något fattas i och med att du rentav trånar efter den andra killen. Du måste ta reda på vad det är. Och du måste ta reda på om du kan få det av killen du redan är i hop med. Du skyller honom såpass att du iaf tänker genom beslutet innan du gör slut eller stannar.
Är du störtsäker på att denna andra killen skulle ge dig allt du vill ha? Kommer han kunne ge dig de samma saker som din nuvarande gör, lika bra, och PLUSS det nya extra som bara han kan ge?
Om du beslutar att göra slut igen tycker jag det borde vara ett äntlig beslut denna gången, inget mer fram och tillbaka för killen du redan är i hop med. Han förtjänar inte den osäkerheten och smärtan. inte du heller. Ingen av er är elaka människor, och ni förtjänar båda att du nu tänker genom ordentlig så du inte fattar ett snabbt beslut du sen kanske ångrar på. Undvik onödig smärta för din och hans del, och tänk till innan du bestämmer dig för vad som blir rätt att göra, det är det bästa du kan göra i denna situationen.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Men hur långt tid får det ta? För min pojkvän känner ju av att jag är lite borta så att säga och jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få tid att bara få fundera.
Det får ta den tid du behöver eller den tid du får av din pojkvän. Du kanske borde berätta för honom att du känner som nåt saknas för dig, och du måste få reda på vad det är vid att fundera. I alla förhållanden är det A och O med kommunikation, det är jätteviktig, och som du säger, han kommer märka av du inte är som vanlig. För att han inte skall undra om han gjort nåt fel kanske han borde få veta att du måste leta reda på vad du saknar i livet, så han vet att han kanske inte gjort nåt fel, men du måste fundera. Du kanske även behöver några dagar distans, åk till en vän, hem till mamma, eller till familjestugan över en helg och fundera i ensamheten, känn efter om det är något särskilt du saknar hos din nuvarande och så vidare. Om din pojkvän säger du inte får nåt mer tid och du inte än kommit underfund får du ju ta det som det kommer.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Det är inte fel av dig att ha känslor för någon annan, eller mindre känslor för din kille och mer för den nya.
Dock blir det lite fel om du inte gör något åt det.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Tycker inte det låter som att du verkligen älskar din kille så mycket, utan att du ser han som en vän nu förtiden. klart att det "går" att vara tillsammans med din nuvarande, men om du redan är öppen för nya alternativ så kanske det bara är bäst att gå vidare? Du är ju helt uppenbart inte riktigt nöjd som det är nu så..
När det kommer till din kille så är det faktiskt inte så särskilt lätt att förändras, däremot verkar han veta vad du egentligen menar eftersom det funkar för ett tag, men att det inte fortsätter betyder ju lite som att han inte bryr sig speciellt mycket heller.. Är ni riktigt kompatibla för varandra? Har ni samma intressen och så?
Du säger att din kille är trevlig och så, men är du inte attraherad och kan se er tillsammans i din framtid så är det ändå inte så mycket att göra…. Du behöver börja lyssna på din magkänsla mera, vi på internet känner inte dig och vet inte vad just du behöver. Det kan bara du själv veta… :P
Klart att det suger att såra en väldigt fin person och att nästan säga "du duger inte för mig", men om du inte älskar honom heller då kommer ni båda leva i en lögn och det är däremot ännu värre att då bara och sitta och låtsas eller föra ngon bakom ljuset än att bara lämna och gå vidare…
Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.