Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 7893 ggr
[PatrickAB]1
2014-10-17 08:25
0

Förtroende!

Hej!

Skall skriva en kort sak som jag har ett problem med nu - egentligen har jag mer jag behöver råd om men detta är lite akut.

Jag har varit tillsammans med min fru i tre år. Vi flyttade ihop efter ett år. Det var en helt underbar förälskelse som uppstod när vi träffades och så är det fortfarande förutom vissa problem som vi har.

Vi har båda långa relationer bakom oss. Jag gade varit skild i fem år når vi träffades och hon i tre år. Vi har båda barn sen tidigare. Våra ex har nya relationer som de bor ihop med. Vi är mellan 45 och 50 år.

Min frus ex har hela tiden funnits med i vårarelation i form av att hon har haft ständig kontakt med han med SMS och telefon.

När vi hade varit  ihop i ca 7 månader märkte jag vid några tillfällen att det kom SMS mitt i natten för jag vaknade.

Konfronterade min fru om detta och frågade vad allt handlar om och varför han skickar SMS mitt i natten.  

Hon blev irriterad och berättade att han är sjuk (alkoholist) och att hon måste ha kontakt med han för att det skall fungera för hennes barns relation med pappan. Barnet är 2 år.Det var första gången jag fick den här information. OK tänkte jag. Han behövde ha kontakt med henne för att fungera och han var inte klar med henne heller han ville inte skilja sig.

Sedan slutade han att dricka får något halvår sedan och blev frisk och har hållt sig frisk. Jag märkte att SMSandet har kommit tillbaka de senaste månaderna eller det har väl funnits hela tiden men jag hade släppt det. Värt att veta är att han som jag ser det uppvaktade min fru och kontakten mellan dem har hela tiden handlat om att han vill ha tillbaka henne. Hon har sagt till mig att han vet om att han inte kan få henne tillbaka.

För några dagar sedan kom det ett SMS ganska sent och eftersom jag såg att det var från han (våra telefoner ligger framme) så frågade jag vad han ville. Hon sa att han ska träffa sitt barn dagen efter (de träffas jättemycket) och sen resa bort på semester en vecka. Hon blev lite störd märkte jag.

Det störde mig för nu tänkte jag att det här har börjat igen - hans behov av att ha kontakt med henne och hon finns där när han vill. (han var sjuk förut men inte längre) Dagen efter konfronterade jag henne och jag frågade vad ni har för relation egentligen. Uppvaktar han dig fortfarande. Hon blev mycket arg och kände sig anklagad. Jag förklarade för henne att jag kan inte leva med den vetskapen att han håller på att han fortsätter att uppvakta dig och att du låter det ske för det kränker min integritet och känslorna för vår relation. Hon säger att hon aldrig tar kontakt med honom och det tror jag på.

Klart att de kan ha en kontakt de har barn tillsammans på 24 år men vad det handlar om här är uppvaktningen och att han kontaktar henne för att han ville ha henne tillbaka fortfarande.  Släpper aldrig taget och hon låter det rulla på.

Hon sa igen vad han skrivit - och jag kände på mig att det inte var hela sanningen. Jag frågade henne om hon kunde visa SMSet men det ville hon inte. Senare så sa hon att jag kan visst visa dig SMSet men du kanske tolkar det så fel så det blir inte bra så hon gjorde det inte. Känns svårt att tolka ett SMS fel om det står att någon skall träffa sitt barn och sen åka på semester. Hon sa att jag inte har att göra med henne SMS eller telefon för det är hennes saker. Hon sa att hon är uppfostrad med att man inte rör andras telefoner och plånböcker. Kände än mer att hon döljer något

Jag sa att du kan få se mina SMS när du vill.

För mig hade det känns jättebra att få se SMSet men det fick jag inte. Nu har jag en känsla att hon ljuger för mig.

Tycker inte att man skall kolla i andras telefoner alls är värt att notera.

Behöver råd

Tack

Niklas
2014-10-17 08:38
10

Jag ser egentligen inget problem. Låt henne ha sina kontakter med honom så länge som det inte påverkar er relation. Du riskerar att skapa problem i relationen om du visar tecken på svartsjuka och vill ha kontroll över deras relation också.  Det vore skillnad om det påverkade din och hennes relation. Be henne ha mobilen ljudlös på nätterna så att inte du behöver störas av deras kommunikation.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sarah
2014-10-17 09:03
3

Håller med Niklas, det är inte ditt problem om exet vill ha henne tillbaka, det är exets problem. Du skapar bara problem i din relation om du är på henne om det här. Även om barnet är vuxet så är man ju "fast" med den andra föräldern för evigt. Släpp det, låt henne ha kontakten och vårda er relation istället.

[JenniN]
2014-10-17 10:39
12

Klart att det kan vara jobbigt att du inte känner att du kan lita på henne. Men i min erfarenhet så är det faktiskt så att den som blir sur eller upprörd över att man vill läsa smsen, den döljer något. Okej att man inte ska rota i andras telefoner, men om det nu inte hade varit något att dölja så hade hon lätt visat det för dig.

Om det nu vore så att hon ser det som sina privata ägodelar och inte vill att någon annan ska se vad som finns där, så hade hon förklarat det utan att bli irriterad. 
Nja, jag tycker att du ska ställa på henne mer om detta, döljer hon något så har hon inte en sund relation till dig och du har inte en sund relation till henne eftersom att hon ljuger. 
Om hon inte döljer något så har ni det ur världen och du behöver aldrig mer oroa dig över detta. Att visa några sms från hennes ex, som ska vara helt ofarliga, borde inte vara något problem, om hon inte döljer något.

Niklas
2014-10-17 11:46
7

#3: Jag tycker man ska utgå ifrån att folk är ärliga och inte har något att dölja om det inte finns bevis för motsatsen. Jag vill inte att staten sätter videoövervakning i mitt hus även om jag anser att jag inte har något att dölja.

Sarah
2014-10-17 12:03
2

vad spelar det för roll om exet vill ha henne tillbaka om hon inte vill? Det är oviktigt vad exet skriver om hon inte ger respons på hans inviter. Man får lita på att ens partner hanterar saken på det sätt den finner lämpligt. Finns ingen anledning att läsa exets meddelanden.

[JenniN]
2014-10-17 12:20
4

4# Nej men det är skillnad på att staten ska ha videoövervakning i ditt hem, än om han ska få läsa ett sms ur sin sambos telefon? 
Jag har inte sagt att han ska ha full koll på vad de skriver och inte skriver, men just detta smset borde inte sambon ha några problem med att visa, om än inte för att visa att det inte är något som de håller på med. 
Därför blir inte ens principen samma som med exemplet med staten. 
Om jag däremot var misstänkt för något brott och staten ville kolla mina sms hade jag knappast vägrat. Haha. :)

Miniland
2014-10-17 13:26
23

Jag skulle aldrig klara av att min partners ex försöker vinna tillbaka min partner. Bara för dom har barn är det ingen ursäkt att smsa henne så ofta som han verkar göra. Hon borde vara tydligare mot honom att det inte är okej! Håller med om fel läsa sms egentligen, men hon borde inte ha något problem och visa dig en gång så du kan se att det inte är någon fara.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Niklas
2014-10-17 16:19
9

#6: Det tycker inte jag. Han ska lita på sin sambo. Gör han inte det finns det väl ändå ingen anledning att fortsätta förhållandet? Det går inte att bygga det på misstänksamhet. Han måste bevisa att hon är skyldig till något innan hon ska behöva bevisa sin oskuld. Jag skulle bli galen av att leva med någon som är svartsjuk och misstänksam hela tiden.

[JenniN]
2014-10-17 18:54
25

8# Men TS skriver inte att han är svartsjuk hela tiden? Och inte att han är misstänksam heller. Men att han blir det när det kommer oväntade sms mitt i natten och när hon blir sur över att han undrar varför. jag tycker att du överdriver en smula. ^^

Miniland
2014-10-17 19:14
22

Att sms:a med sitt ex på kvällarna tycker jag ger en rätten att vara misstänksam. Särskilt när exet försöker få henne tillbaka. Hon verkar ju inte göra någonting åt det heller eftersom han inte slutar. Det tycker jag är konstigt.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

[Devya]
2014-10-18 08:56
10

Nej.. Det där är inte rätt. Om hon inte vågar visa sms så är något helt klart fel. Det här säger jag utav min egen erfarenhet.  Mitt ex vågade inte ens ge mig hans telefon då han inte hade någonstans att sätta den (han hade inga fickor men jag hade med mig min väska så jag kunde ha lagt den i min väska, men han kände sig obekväm vid tanken av att jag skulle ens hålla i hans telefon). Jag fick minsann inte komma i närheten av hans telefon. Det visade ju sig att han hade ett förhållande med en annan tjej plus försökte få tillbaka sitt ex.

Det borde inte vara några problem som helst att ge sin partner ens telefon om man inte har något att dölja. Sen om ens partner hela tiden vill kolla igenom ens telefon så är det ju inte hälsosamt. Jag tycker inte det är så himla konstigt om man blir nyfiken någon gång och om partnern har berättat om vad det står i meddelandet så kan det ju inte vara några problem som helst att faktiskt visa det meddelande. Klart man blir misstänksam om det kommer sms mitt i natten plus det faktum att hon inte alls vågar ha honom att läsa ett meddelande.

Om magkänslan säger att något är fel, lita på den.

Sen tycker jag inte att man ska bli så sur om exet faktiskt försöker få tillbaka henne så länge hon inte uppmuntrar honom och säger saker som att hon saknar honom osv.

Skogsraah
2014-10-18 14:10
25

Tycker inte heller att det är rätt. Respektlöst är ordet. Man ber sitt ex att inte kontakta en hela tiden (särskilt på natten), om inte annat för att visa respekt mot sin nuvarande partner. Det är helt okej att som andra part inte vilja att den andre har "hemlig sms-kontakt" med sitt ex hela tiden. Rent utav självklart, enligt min mening.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Gronstedt
2014-10-20 13:21
5

TS, en alkoholist är inte "frisk" för att hen har slutat dricka. I synnerhet inte om det gått så kort nykter tid som 6 månader. Många behöver betydligt mer stöd när de lever nyktra än när de dricker. Heder åt din fru som stöttar sitt barns far trots att hon valt att inte leva med honom längre.

kanina90
2014-10-20 14:29
18

Ja jättebra att hon stöttar sitt ex men jag tycker gränsen går vid att hålla på och skicka en massa SMS på nätterna och verkligen tycka att det är superviktigt att ens partner absolut inte får se vad som skrivs.

Jag menar såklart inte att man ska hålla på och visa upp vartenda SMS men här verkar det ju vara att det är hemligt och det tycker jag är skumt.

Jag och min partner är jätteöppna med varann och smyger inte alls om SMS med andra. Våra telefoner kan ligga framme vart som helst och om det piper till i min och han råkar vara närmare min telefon just då så kan jag lätt be honom kolla vem det är och läsa upp SMS:et för mig. Och likadant åt andra hållet om han får mess så kan han be mig läsa det om han håller på med något och jag finns i närheten av hans telefon.

PatrickAB
2014-12-24 03:12
3

Ursäkta att jag dröjt med att kommentera.

Tack för alla kommentarer.

Nej jag är inte svarsjuk. Det här har pågott i tre år och gör det fortfarande. Hon har gjort klart för mig att han får höra av sig när han vill och att hon inte säger till honom att han inte får höra av sig hursomhelst. Jag vet dessutom att hon ljög om det nu. Han frågar om träffar, resor etc.

Jag fick ett SMS av en kvinnlig kund en fredagskväll. Vi har normalt ingen SMS kontakt och sporadisk mailkontakt. Min telefon satt i stereon. Min fru öppnade SMSet direkt och läste upp SMS tråden. Det var tre-fyra SMS. Vi hade messat om ett möte. Jag reagerade inte ens för det gjorde inte mig något.

Det är julaftonmorgon. Jag vaknade av ett mess till min frus telefonen 02.00. Telefonen var på högsta för hennes son är ute och reser. Jag frågade direkt vem det var ifrån för hon vaknade också (hennes son är ute och reser) Det var från hennes ex.

Jag är inte sur för att han vill vinna henne tillbaka eller svarsjuk men på något sätt handlar det väl om något form av saknad av respekt.

God Jul!

PatrickAB
2014-12-24 03:29
4

Ville skriva lite till..

Det här har påverkat vår relation mycket negativt vi har bråkat en hel del.Jag går i samtalsterapi för att förstå och lära känna mig själv och det går bra och jag tycker inte alls detta är jobbigt längre för mig själv. Det har funnits dagar där jag har varit mycket nedstämd.

Beslutet att börja med samtalsterapin berodde  primärt inte på detta utan det var några andra saker som hände tidgare med andra män i hennes liv (jobbkollegor)

Jag älskar min fru väldigt mycket vill jag tillägga och jag har jobbat hårt för att få detta att fungera och framförallt att jag skall må bra i denna reltation.

Aleya
2014-12-25 13:29
5

Jag ska ärligt säga att jag blir förvirrad av denna problematiken. Du påstår att du inte är svartsjuk men det är just det du faktiskt är ts.

Det är sällan man går i terapi för män som ens fru jobbar med.

Så sluta ljug för dig själv.

Tycker även att det låter som att det finns annan problematik och även att du tycker otroligt synd om dig. 

Så min fråga: Är du då perfekt?

Är du perfekt då du ska hålla span på en alkis sms till din tjej?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Skogsraah
2014-12-25 20:43
14

#17 Du verkar inte direkt Ha läst tråden. På vilket sätt är det okej att ens ex ska smsa ens partner mitt i natten i flera år? Är det inte brist på respekt tycker du? Jag tycker det är TS partner som gör fel, alla gånger. Detta handlar inte om svartsjuka utan om brist på respekt från både exets och partnerns håll.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Sarah
2014-12-25 21:03
3

Håller med #17 om svartsjukan. Du behöver alltså gå i terapi pga din frus kollegor? Låter inte normalt. I övrigt står jag för vad jag sagt tidigare :)

Aleya
2014-12-25 21:07
3

#18 jag baserar mitt uttalande på de två sista posterna ts skrev. Och nej det är inte okej att smsa mitt i natten. Men om man mår skit av att höra vad som står i smsen men ändå vill höra är ju bara plågeri och behov av kontroll i mina öron. Men vad har då karlar som hon arbetar med att göra med saken mitt i allt? Och varför går ts i terapi för det? Låter inte det också konstigt? Antingen så är detta ett förhållande som inte stämmer på det som ts beskriver då det uteslutande handlar om andra män och frun, för mig låter det som svartsjuka eller något annat som inte står rätt. Och är det sant kanske ts skulle lära sig att sluta vilja veta saker som får han att må dåligt.

Medarbetare för Julen

nottheonly
2014-12-26 14:15
10

Jag kan ju tycka att det inte är speciellt snällt från din fru's sida gentemot dig eller exet, om han nu vill ha tillbaka henne och försökt så pass länge så antar jag att han inte mår så bra utav det heller. Det skulle vara bättre för alla parter om hon en gång för alla sa till exet att det inte är okej att hålla på som han gör, då kanske även han kan gå vidare.

Cindy S
2014-12-26 23:16
1

Jag tror ni borde dela med er av era känslor på ett bättre sätt. Antingen genom terapi eller att ni skriver brev till varandra, om ett vanligt samtal inte fungerar och blir till de bråk du beskriver. Ett lugnt samtal kan lätt spåra ut, så parterapi kanske hjälper.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

vallhund
2014-12-27 19:13
1

Skulle någon kräva tillgång till mina konton/mail osv så är det baj bajs som gäller. Självklart har jag haft andra, utan dem hade jag inte varit den jag är idag.

Gäller naturligtvis inte om båda parter är fjortisar o sexuella oskulder.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Skogsraah
2014-12-27 19:37
10

#23 Men vänta. Vad har det du skriver om med någonting att göra?

IceTee
2014-12-27 22:01
1

Har du berättat att du tycker det är jobbigt när han smsar henne mitt i natten, och att hon döljer vad de skriver, att han vill få henne tillbaka och att de bestämmer träffar och resor utan att prata med dig? Tycker inte du ska bli arg, det kan handla om mycket mer än vad det verkar som, och tycker inte heller att du ska kräva tillgång till hennes telefon, men förklara att du blir orolig när hon beter sig såhär. Sen undrar jag varför du går i terapi för hennes arbetskollegor? Var det för att du mådde dåligt över dem? Gjorde de något mot dig? Mot henne? Är du säker på att det inte grundar sig lite svartsjuka i det här också? Personligen tycker jag det är okej att vara lite svartsjuk, så länge man inte låter det påverka den andra personens liv! Jag skulle nog bli lite sårad om min partner inte brydde sig alls om andra killar spontant tog kontakt med mig och liknande, men det är väl olika antar jag!

Medarbetare på Skor iFokus

redstaryena
2014-12-29 10:42
18

Jag tror visst din fru döljer något men det behöver inte vara något som innebär fysisk kontakt, utan små ord och meningar kanske har växlats de två i mellan, som hon inte vill att du ska läsa. Varför hålla på som exet gjort i 3 års tid, om hon inte uppmuntrat honom!? Som jag förstod det har ju exet en relation med en annan kvinna, och bör hålla sig där. Visst är man knutna till varandra när det finns barn med i bilden men i det ingår inte nattliga meddelande eller "jag vill ha dig tillbax" sms. Dessutom tycker jag att exet verkar vara ett svin mot den kvinnan som han lever med och din fru borde, om inte för din skull, så av solidaritet Kvinnor emellan, be exet endast höra av sig endast när det gäller barnen. Oavsett man är alkoholist eller ej, har han faktiskt en ny relation som ska stötta honom. Om inte annat finns det support grupper för honom att vända sig till !!

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

redstaryena
2014-12-29 10:55
14

Ja har dessutom varit där själv, med ett ex som kunde smsa eller ringa olämpliga tider. Vi har barn tillsammans och även han har problem med alkohol och lever i en ny relation. Av b.l.a respekt till den andra kvinnan, så bad jag honom sluta med sitt skitsnack. Och har man själv inlett en ny relation, behöver man inte uppvaktning eller bekräftelse från andra i någon form. För det verkar som om hon på nåt sätt tycker det är okej med att få exets uppmärksamhet. Och det ingår knappast per automatik bara för att man har barn tillsammans.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

PatrickAB
2015-01-12 10:49
0

Tack för alla kommentarer. Jag återkommer och skall försöka svara på de frågeställningar som finns. Svårt att förklara sig så alla förstår

PatrickAB
2015-01-12 11:15
0

Hej igen!
Om det under flera års tid pågott denna typ av kommunikation borde man då inte få veta vad det handlar om om man är gifta och bor ihop?

Vi går i terapi.

Kollegor - ringer ständigt och messar  på kvällar och helger, har sett några mess står "kyss" sprängkåt" telefonerna ligger oftast framme som sagt. Ständigt facebookande. Det har blivit mindre sånt nu skall tilläggas. Har träffat några, de har behandlat mig respektlöst med ganska dräpande kommentarer och dessutom kladdat på henne framför ögonen på mig och hon gör inget utan säger "jag är fysisk"

Bokar in hotellövernattningar med kollegor på hotell i Stockholm fast vi bor i Stockholm och när jag frågar varför får jag luddiga svar tillbaka.  Delar rum med sin manliga chef på resor.

Försökte sammanfatta.

Niklas
2015-01-12 11:19
7

#29: Om det vore mitt förhållande skulle jag betrakta det som över. Jag beklagar.

Gronstedt
2015-01-12 11:28
5

#29: Det verkar som om hon lever i ett öppet förhållande, men inte du. Det är dags att ni kommer överens om tydliga regler för vad som ska vara OK mellan er och inte.

Sarah
2015-01-12 12:45
6

#29 Det är ju sådant som inte kommit fram i tråden tidigare. Självklart är det inte ok. Jag skulle också betrakta relationen som över och gå vidare.

Karmatarerskanise
2015-01-12 12:48
4

#29 Fy vad respektlös hon är. Hoppas du har/ska lämna.

IceTee
2015-01-12 13:20
3

#29 Hon gör något du inte är bekväm med och vägrar att prata med dig om det. Jag säger att du ska lämna henne! Gör det nu, när du kan ha kontrollen och vara den som går! Du ska inte behöva lida mer för det hon håller på med!

PatrickAB
2015-01-12 15:08
0

Tack, skall tilläggas att jag inte tror hon är otrogen (hon har hävdat det också för jag har frågat) för det kanske låter så utan detta är normalt beteende i hennes arbete!

Cordata
2015-01-12 15:34
3

SMS som anspelar på sex som hon får skulle jag aldrig tolerera att min kille fick från andra tjejer. Det handlar inte om vad som är brukligt på arbetsplatsen, utan det handlar om de regler ni sätter upp mellan er. Om du mår dåligt över det så borde hon som din fru se till att få ett stopp på det. Man får tillsammans bestämma var gränsen går. Olika par är bekväma med olika mycket, men rent krasst så borde man ju tycka att det är viktigt att den man lever med och älskar mår bra.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Aleya
2015-01-12 15:35
3

#35 låter inte normalt alls. Det kanske är något du normaliserat dock, vilket är en annan sak. Du har två val: Jamsa på eller sätta stopp

Medarbetare för Julen

PatrickAB
2015-01-12 15:52
0

Hur menar du med "normaliserat"?

hon har satt stopp på mycket men det dyker upp nya saker hela tiden om än mildare

Aleya
2015-01-12 15:58
5

#38 man brukar säga att kärleken gör en döv och blind. Med det menar jag att du säger att detta är normalt på hennes jobb. Men det är allt annat än normalt. Du verkar dock fått för dig att förhållanden ska vara så som det är nu. Jag menar hur kan det vara normalt det du skriver om smsen? Aldrig har jag fått sådana av mina arbetskamrater och vet inte någon som fått det heller. Så sluta vara blind av kärlek och se att hon verkar utnyttja dig fullt ut.

Medarbetare för Julen

PatrickAB
2015-01-12 16:52
0

OK, nej inte normalt på hennes jobb, det är kontakter för jobbet som hon utvecklar utanför jobbet så att säga, går in i olika projekt och sitter hemma hos de personerna eller på krogen och jobbar och dricker vin

[Devya]
2015-01-12 17:02
10

Personligen får jag vibbar av att du är otroligt naiv. Av det du skriver så är det ganska självklart att något är väldigt fel med hennes beteende. Sådär gör man inte.

I min värld är det där beteendet oacceptabelt och jag anser att vi alla förtjänar att bli behandlade med respekt, hon verkar inte respektera dig om hon låter killar skicka sms som: "Kyss" eller "sprängkåt", att sen låta dem ta på henne? Var är din självrespekt undrar jag, Hur kan du acceptera att dessa män talar nedvärderande om dig samtidigt som de tar för sig av henne? Jag kan inte förstå det här.

Antingen överdriver du alltihopa eller så blundar du för verkligheten om du är helt säker på att hon inte har något fuffens för sig. Jag kan bara inte tro att hon är totalt oskyldig om männen i hennes liv beter sig som om de äger henne. Det låter alltför konstigt och väldigt obehagligt. 

Det här är min personliga åsikt, kanske du har överdrivit och det är inte alls på det viset du får det att framstå men om inte så öppna ögonen och inse att det här är verkligen inte ok. Om du inte är ok med att hon flirtar och eventuellt har intima förhållande med andra män så tycker jag att du borde ta itu med det här och sluta blunda för det som är rakt framför dig. =/

Aleya
2015-01-12 17:03
0

#40 men att skriva att man är kår på en? Inte normalt.

Medarbetare för Julen

PatrickAB
2015-01-12 17:23
0

Devya jag kanske är naiv och jag har inte överdrivit snarare underdrivit för att jag vill få en balanserad syn på detta. Jag har kämpat med det här ganska länge nu och  visst är jag säkert unyttjad. Hon är hur gullig som helst när vi är själva men sen verkar det träda fram en annan kvinna. Hon har lovat att hon inte skall fortsätta med detta och jag blir tyvärr så lätt påverkad och påmind av de tidigare situationerna som varit jobbiga för mig. 

Hon vet inte att jag sett dessa SMS men telefonerna ligger framme och vi jobbar båda mycket hemma.

Flera av de jobbprojekten har inte lett någonstans. Borkastad tid och har egentligen bara inneburit att hon varit borta och druckit vin och skapat problem i vår relation. 

Hon har sagt att det var jobbigt när vi flyttade ihop och flydde för att hon inte ville vara hemma. Mina barn bor hos oss varannan vecka.

Hon har svårt att säga nej och har själv mått dåligt av vissa relationer har hon sagt.

Eftersom hon inte kan säga ifrån så forsätter detta dock i allt mindre utsträckning så länge dessa relationer vill fortsätta

Aleya nej det är inte normalt att skriva så

Cordata tack

vallhund
2015-01-12 18:08
2

Vill man dela säng så är man diskret o låter företaget betala för två rum, om man nu skall/vill pippa med chefen, vilket i sig är oerhört korkat. Korkat inte bara för att man har en utomäktenskaplig affär, utan för att det just är med sin chef, kan aldrig leda till något bra.

Skall man leva i tvåsamhet så skall båda vara överens om vilka regler/gränser det innebär o respektera dessa.

Vad du har i hennes mobil att göra förstår jag inte.

Aleya
2015-01-12 18:14
2

#43 får jag undra varför du dels gör en massa ursäkter för hur hon beter sig? Och varför du ens är kvar

Medarbetare för Julen

PatrickAB
2015-01-12 20:49
0

Vallhund - tack. Nej jag har inget i hennes mobil att göra men när de ligger framme och det plingar till så vänder man på huvudet ibland. Och det är klart att jag har blivit påverkad av allt plingande.

Aleya - bra frågor första handlar väl om att jag har en massa känslor och att jag litar på henne d.v.s. inte otrogen och att vi har kul tillsammans när inte allt hänger över mig och hon har bett 1000 gånger om ursäkt och hon verkligen inte vill skiljas.

Varför är jag kvar..det är väl samma svar som ovan och det är svårt att erkänna att det här har blivit så fel

vallhund
2015-01-12 20:52
2

Jag har inget råd att ge dig men hoppas du tar dig ur relationen helskinnad.

PatrickAB
2015-01-13 09:05
0

Tack alla för era kommentarer och synpunkter. Det känns som ni har rätt.

Ville skriva en sista grej. Kommentera gärna. Känns ibland som jag överreagerar men…

Igår hade vi en diskussion igen om att visa varandra respekt och inte fortsätta att göra saker som den andra inte mår bra av. Vi diskuterade specifikt en händelse med en man där hon hade behandlat mig respektlöst för drygt ett halvår sen och det har hon bett om ursäkt för. Anledningen att det kom upp är att den personen är aktuell igen.

Det handlade om att de jobbade och bodde på hotel. Satt uppe sent och drack vin och hon ringde mig och talade i princip om att jag inte var vatten värd.

Nu tycker hon att hon kan gå ut med denna man och dricka vin för de har avslutat projektet. Jag säger att det vore bra om det inte blir så för det känns mycket jobbigt för mig med tanke på hur vad jag fick uppleva förra gången.

Sarah
2015-01-13 09:20
10

Vore bra om det inte blir så? Vad är det för bomullsinlindat svar? Jag vill inte att du gör det och om du älskar mig så gör du inte saker som du vet sårar mig, heter det. 

I början av tråden tyckte jag att du verkade ha kontrollproblem, nu kan jag inte förstå varför du är så mesig.

PatrickAB
2015-01-13 09:33
0

Hej Sarah, jag sa faktiskt så här att om du bryr dig om att jag mår bra så gör du inte det. Så så mesig var jag inte.

Niklas
2015-01-13 10:13
5

#50: Jag undrar varför hon är kvar i er relation. Är hon beroende av dig på något vis? Försörjer du henne eller förenklar hennes liv på något annat betydelsefullt sätt?

PatrickAB
2015-01-13 10:57
0

Hej Niklas,

nej vi är båda självförsörjande. Hon älskar mig över allt annat säger hon och vill inte avsluta relationen. Vi har diskuterat det flera gånger. Vi har pratat om särbo och det kunde kanske varit en lösning. Jag tycker inte man kan vara gift om man är särbo men det kanske inte är det primära.

PatrickAB
2015-01-13 11:01
0

Sarah tack för din kommentar - du har rätt och jag stod på mig för vi har pratat idag igen men hon vill parkera diskussionen och ta det med terapeuten.

Niklas
2015-01-13 11:05
7

#52: Vad hon säger tycker inte jag är det viktiga, utan vad hon gör. Av det du skriver tycker jag inte att något tyder på att hon menar det hon säger. 

Är du beredd att lämna henne eller överväger det positiva i er relation det negativa?

vallhund
2015-01-13 11:09
2

#51 Där slog du nog huvudet på spiken. Kvinnan i förhållandet verkar vara väldigt nedlåtande gentemot TS. Han sväljer, tackar o bugar o ger mer tid. Oftast är det Kvinnor som låter sig behandlas som dörrmattor, i detta fallet verkar det vara mannen.

Har oxå svårt att hänga med. Ni har varit ett par i 3 år o hon har en 2åring med sitt ex? Nu är sonen ute o reser, det låter som att hon har ett ungt vuxet barn.

Hur många barn handlar det om o hur/var bor dom o hur gamla är dom?

PatrickAB
2015-01-13 11:28
0

Tack Niklas precis spiken i kistan. 

Det sjuka är att jag litar på henne jag vill både lämna och inte. Den här situationen med mannen som vi nu diskuterar hävdar hon att det är galen konsult bara och det finns inget annat ändå vill hon dricka vin med honom fast det sårar mig. Hon kan inte säga nej till han för det är han som har föreslagit det

Vallhund, hon har ett barn på 25 år som inte bor hemma.

jag har två barn som bor hos oss varannan vecka

PatrickAB
2015-01-13 11:29
0

och det är inte den mannen som är problemet för mig utan det är hennes beteende mot mig när hon varit med han förut

Karmatarerskanise
2015-01-13 11:43
8

PatrickAB

Du skriver att du litar på henne??

Hon har ju om och om igen svikit dig. Vad är det du litar på? Att hon ska gå till någon annan?

Antingen borde ni komma överens om ett öppet förhållande eller så tar du hand om dig själv och lämnar denna respektlösa "kvinna"!!

vallhund
2015-01-13 11:46
3

#56 i TS så skriver du att barnet är två år.

En 25åring med eget boende behöver knappast tillgång till båda sina föräldrar 24/7.

PatrickAB
2015-01-13 12:03
0

Hej Hera,

Ja, jag litar på henne, jag är säker på att hon inte har haft sex med dessa män eller har haft  så det är väl därför jag litar.

Öppet förhållande är inte aktuellt för någon av oss. Vi har diskuterat att vara med andra tillsammans men det vill ingen av oss.

Jag hör vad du säger Hera.

Vallhund, sorry skrev fel i början., 25 stämmer och eget boende.

Karmatarerskanise
2015-01-13 12:10
4

#60 hur känns det att hon känslomässigt inte är dig trogen?

PatrickAB
2015-01-13 12:32
0

Hera det känns förstås mycket dåligt och att hon inte vill respektera att skita i det som känns jäkligt jobbigt för mig  och gör mig mycket påmind om den jobbiga situationen förut. Men som sagt vi diskuterar en grej specifikt. Det är flertal liknande grejer som jag skrev om förut men det har inte blivit några nya grejer på dryga sex månader sen vi började prata om detta ordentligt

Karmatarerskanise
2015-01-13 12:55
7

#62 tyvärr är det inte EN specifik sak som hänt. Tyvärr skiter hon uppenart i hur DU känner 😕

teddykaniner
2015-01-13 13:06
1

Tycker att en 25 åring borde vara så själv gående att inte de skilda föräldrarna behöver engagera sig tillsammans för denne…. För mig låter det nästan som om det är någon slags ursäkt för att ha kontakt, vore barnet omyndig skulle jag förstå. Vad är det som de behöver ha kontakt om angående deras 25 åring? Tycker du är en stark man som klarat dig så här långt och hon är nog lyckligt lottad att ha någon som är så lojal som dig.

Med vänlig hälsning,
Jenny

PatrickAB
2015-01-13 13:40
0

Du har rätt Hera. Det är viktigare för henne att gå hennes jobbrelationer till mötes än att jag mår bra.  Hon säger såhär till mig "vad händer härnäst vad kan du få för dig om att jag gör"  Innan dess sa hon att "jag kan förstå till viss del att du känner så här men det är ju bara jobb" Hon tycker samtidigt det är bra att jag säger vad jag känner säger hon

Teddykaniner, 25 åringen är extremt självständig och duktig på alla sätt och vis.  Tack för de fina orden. Frågan är väl hur lojal man skall vara. Jag tycker inte man skall ge upp förlätt före man är helt säker men jag har väl kanske passerat det nu

Karmatarerskanise
2015-01-13 13:43
2

#65 Lämna nu och gå upprätt!

Sarah
2015-01-13 14:19
15

#65 Det må vara bara jobb, men hon är isf extremt oproffsig. Man snackar inte sex med kollegor. Skicka kollegor snuskiga mess så anmäler man för sexuella trakasserier, man godkänner det definitivt inte. OM det bara är jobb så har hon varit riktigt usel på att visa kollegorna på vart hennes gräns går, eller så är det precis det hon gjort…

redstaryena
2015-01-13 18:47
4

Kan bara hålla med ovanstående! Promenera andra hållet, bort från henne! Ja, det gör ont men det går över tids nog. Det är mycket mer smärtsamt och utdraget att fortsätta som du har det nu. Så vidare du inte gör en hel vändning och accepterar hur hon sköter sina "jobb relationer"

PatrickAB
2015-01-13 19:56
9

Det är dags att promenera åt andra hållet. Hon är inte beredd att ändra på sig för att jag skall må bättre inte ens tillmötesgå på en sak. Det har varit såhär i tre år mer eller minde

redstaryena
2015-01-13 22:22
3

Gör det nu också!! Du har redan ödslat 3 år på någon som uppenbarligen inte satt dig i främsta rummet. Går du inte din väg, blir du hennes kräldjur. Bättre att gå därifrån med rak rygg och köp henne en ödla som avskedsgåva

Sarah
2015-01-13 22:40
3

#69 Det är nog det bästa. Beklagar.

Vildsvin
2015-05-28 10:38
0

Hur går det för dej, har du kunnat gå vidare?

PatrickAB
2015-10-03 06:30
6

Hej igen!

Sorry att jag inte återkopplade - det var ganska rörigt och bråkigt under en period för hon tyckte aldrig att hon har gjort något fel. Fast det verkade som hon förstod något i alla fall.

Jag gick vidare och har lämnat och det gick mycket snabbt att komma vidare så det var helt rätt.

OlgaMaria
2015-10-03 09:05
1

Så bra gjort av dig efter omständigheterna! Önskar dig all lycka i framtiden!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

P3pz
2015-10-03 18:17
1

Bra gjort av dig :) 
Jag ock min sambo hade liknande problem i början av vårat förhållande. 
Mina ex kontaktade mig ständigt och hade fortfarande känslor (det händer fortfarande att ex kontaktar mig via sms för att se om jag blivit singel). 
Skillnaden var den att jag inte alls var intresserad och berättade för min sambo så fort någon kontaktade mig. Och sedan visar/visade jag även smsen där jag skriver/skrev att jag inte vill/ville ha kontakt med dem och att jag inte tyckte det var okej att de kontaktade mig.
Den enda som får kontakta mig var  min dotters pappa och där är jag tydlig med honom att han endast får kontakta mig när det gäller dottern. Nu har han endast övervakat umgänge med dottern pga olika anledningar och då är sambon alltid med, eftersom jag tycker det hade varit respektlöst mot min sambo att hålla honom utanför.

"There is life after abuse. This is mine"

67:an
2015-10-03 18:24
1

Tycker att det faktum att hon blir sur och irriterad säger tillräckligt, hon döljer något annars skulle det inte vara något bekymmer att få läsa meddelandet.

IceTee
2015-10-05 13:52
0

#76 TS har redan lämnat henne