Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 3467 ggr
busungenn
1

gillar en annan

Har en kille sen 1 och ett halvt år tbx. Vi har det inte bra då han är väldigt elak mot mej. Snackar skit till sina kompisar om mej så dom tror jag e helt dum i huvudet. Han misshandlar mej psykiskt. Misstänker han har autism/aspberger då han är väldigt svår och obrydd om det mesta. Tror han är gay också . är ingen kärlek mellan oss alls. Velat göra slut länge. Bor här mest bara för att jag inte har nån annanstans än gatan å ta vägen. Är sjukskriven nämligen. Men vet inte om soc kan hjälpa mej med boende? Mina föräldrar är inget alternativ. Blev medlem på en dejtingapp mest för skoj skull. Men började snacka med en snubbe som jag klickar sååå bra med! Vi har massa gemensamt. Vill gärna träffa honom å tror det kan bli nått seriöst (vilket jag verkligen inte var ute efter egentligen) Men har inte berättat att jag har sambo och vet inte hur jag ska berätta eller göra helletr. Tänk om det är mannen i mitt liv jag går miste om jag stannar kvar här?! Vad ska jag göra?

Haku
18

Om du vill träffa någon annan Gör FÖRST slut med din nuvarande istället för att vara otrogen!! att vara medlem på en dejtingapp "mest för skojs skull" skulle vara sårande bara det jag hade inte blivit glad om jag upptäckte min man med en dejtingapp.

Sen vill jag också säga att blanda inte ihop autism/asperger (stavas inte aspberger) med att vara "svår och obrydd" det är inte alls alla inom autism spektrumet som har såna problem, eftersom jag känner flera med asperger och det finns inom min släkt så kan jag med säkerhet säga så man kan inte heller diagnostisera människor utan att dem besökt en psykiatriker och det måste vara på hans initiativ. Varför tror du han är gay om han är tillsammans med dig? hela ditt inlägg känns lite rörigt….

busungenn
1

Är trött därför det blev lite rörigt. Ja fast vi har snackat om varat förhållande å vi tycker inte det funkar då vi inte har känslor för varan. Å han är också medlem i en dateapp. Egentligen bor vi bara ihop liksom.. Känner också massa aspergare, flera i varan familj har det så känner också igen tecken. Han kan inte snacka om sånt som han inte är intresserad av, blir väldigt lätt missförstånd då han förklarar otydligt, får påminna han om åduscha å byta underkläder ådå blir han arg, han har ett specialintresse och allt ska vara som det alltid vart. Å sen vet jag att det kan märkas tydligt på andra å vissa märks det knappt på men tycker det märks på honom. Och nej har inte diagnoserat honom, jag misstänker bara. Uppmanat att gå till psykolog men han vägrar då han anser att det är onormala människor som går dit. Och gay har han nästan erkänt att han är då han dras sjukt mycket till sin kompis.

Haku
2

#2 Okej men som sagt diagnosen asperger är väldigt individuell det är inte alls alla som har asperger har såna problem som du beskriver att din pojkvän har. Om du är så olycklig i er relation varför gör du inte slut då? varför gör inte han slut? det finns inget enkelt svar på detta liksom …

Katti
1

Självklart får du hjälp av socialen. Det är ju därför de finns! På vilket sätt får du veta om (när!) du kontaktar dem. Det är där du måste börja.

busungenn
1

#3 nej jag känner fler aspergare som sagt å vissa märker man det inte riktigt på. Vill inte snacka skit om Aspergare, va inte meningen om ni tolkade det så. Oavsett AS eller ej, så är det så han är. För har både hund å katt så det ända alternativet vore gatan.. Men han låter mej ändå bo här tills jag hittat nått annat. #4 åh tack ska kolla upp detta! Egentligen undra jag mest hur jag ska berätta för killen jag snackar med.

Haku
0

#5 Ta upp dina problem med honom, säg att du vill ha ett samtal där ni utvärderar er relation och era problem och hur ni vill gå vidare och sen göra ett gemensamt beslut vad som faktiskt är bäst för just er? det är nog bara att ta tag i det, att dröja ut på det leder nog ingen vart =)

[Sabina]
1

Nu har jag inte läst tråden så jag kanske upprepar sådant som andra skrivit innan mig men att du har en dejtingapp, tyder väl ändå på att du inte trivs och vill bort från ditt förhållande? Om du tyckte det var ett bra förhållande du var i, skulle du inte ha behovet att söka dig till andra.
Att han dessutom behandlar dig illa är mer än ett stort varningsflagg, så du bör ge dig av från det förhållandet snarast möjligt.
Jag tycker också det är mest renhårigt för alla parter,  att ni först gör slut innan du börjar träffa andra.
Tror man kan göra sig själv och andra väldigt illa genom att gå bakom ryggen på din nuvarande men också den nya killen som du är intresserad av.

Kanske kan nu och din sambo komma överens om att du kan bo där medan du letar ny bostad? Kolla tex Blocket och fråga vänner.

Jag bor tyvärr själv hos mitt ex, då jag inte hittar något eget. Har frågat soc (är också sjukskriven och misshandlad av exet) men soc säger bara att det finns andra som har det värre än jag och som behöver deras lägenheter bättre än jag (trots att brottsofferjouren försöker prata vett med soc 😕)

Önskar dig all lycka till!

busungenn
3

Uppdate: Gjort slut nu å flyttar in hos en vän i veckan. Även berättat för killen jag snackar med att jag bor hos mitt ex å ska flytta. Han sa inget särskilt om det! På Fredag ska jag träffa han, mannen i mitt liv ;) Sjuuuukt nervös.

Tjeja
0

Oj det händer saker! Bra att du gör slut först innan du går vidare. Det är klart schystast!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Sabina]
1

Vad skönt att du fått någon annanstans att bo, om än tillfälligt.
Jättebra, tycker jag också att du gjorde slut med exet innan du går vidare med den nya killen. 

Önskar dig och den nya killen all lycka till på fredag 🙂

busungenn
2

Då har vi träffats då och vi klickar lika bra irl! Tror tillåme vi är ihop.. svårt å veta detdär hehe. Vi har la inte satt titel på oss än men han har ju berättat hur glad han är att han har mej osv och har la kallat mej för sin tjej. <3

Tjeja
0

Men grattis! Är du hans tjej så är ju han din kille = ihop! Lycka till! :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

busungenn
9

uppdate! Det absolut bästa beslutet jag NÅGONSIN tagit i hela mitt liv var att flytta ifrån exet för nu har jag å nya killen vart ihop i några månader och jag har aldrig(!!) älskat någon såhär mycket och min pojkvän känner precis samma sak som tur var. Vi känner att det verkligen är meningen att det ska vara vi och vi ser inget som hindrar oss från å vara tillsammans livet ut. <3

bast1
0

Grattis! :) Precis så underbart ska det vara. :)