Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 649 ggr
SeaHawk
2007-10-14 13:07
0

Övergiven och ensam

är jag, min fru har lämnat mej här  med alla 25 barnen som bara tjatar och bråkar med mej när jag är så sjuk. Allt detta bara för att hon ska iväg och va med kompisar och ha roligt och göra massa skoj.

Å detta gör hon inte bara en dag, utan HELA helgen, å jag är såååå sjuk.. och hostar och allt. Det är nog lite synd om mej iaf..Gråter

zeretki
2007-10-14 15:19
0

Jaså, har ni 25 barn?? Då får du ju inte tråkigt iallafall. Hemlis

Stackars, stackars SeaHawk…

Bruzapetra
2007-10-14 15:33
0

Hejsan! Jag debuterar här med ett inlägg om hur fasligt synd det är om mig;) Jag har nu varit ensam 8 dagar för andra gången på en månad då min KÄRA man jagar älg i Jämtland. Alltså, ensam med tre små barn (iallafall 2 av dem)som kräver nya blöjor, vällingflaskor, promenader, sovtider….you name it! Till råga på allt har jag OCH alla tre varit sjuka, hostar hela nätterna och med feberfrossa, ååååh vad jag beundrar alla ensamma föräldrar!

Fast jag tycker lite synd om dig ocksåKyss 

Mvh Petra

SeaHawk
2007-10-14 16:09
0

#2 Ååhåå, det är ju jättesynd om oss båda då juh

#1 Nja, kanske va liiiiiite överdrivet med 25 barn, men iaf 23 är det, det är jag helt övertygad om.

zeretki
2007-10-14 16:12
0

#3  *skratt* Jag vil nog se bildbevis på dessa 23 barn! :D Men va kul du måste ha haft när du gjorde dom iallafall? :D

SeaHawk
2007-10-14 16:18
0

Nja, jag fick ju inte vara med och göra dom allihop, jag är ju bara skyldig till en jag….. dom andra fick man ju på köpet…  Det va nått sånt specialerbjudande som dom brukar ha i affärerna, Köp 1 och få två på köpet.

SeaHawk
2007-10-14 16:25
0

#2 jag måste ju säga varmt välkommen oxå juh. Väldigt trevligt att du visar dej och hoppas att du kommer att trivas här, om inte annat så har du ju stöd i din svåra tid hos mej.Oskyldig

Bruzapetra
2007-10-14 16:40
0

Tack! Har tjyvläst några veckor så jag tyckte det kanske var dags att börja deltaga lite också:)

SeaHawk
2007-10-14 16:42
0

Tycker jag absolut att du ska göra, det är hälsosamt att se mer än några få åsikter i en diskusion tycker jag.

[SharpMissy]
2007-10-14 21:23
0

Till att börja med var jag inte med några kompisar, jag har jobbat…. nåja, okej, jag har gått på en av de kurser vi ger på mitt jobb, för det är bra att jag vet vad det är jag säljer…

Men även om jag inte hade fått gå på kurs och fått betalt för det, så hade jag gladeligen betalat och gått på kursen i alla fall, för jag har alltid velat lära mig Tiffanyteknik!! Det var verkligen jätteroligt. Jag har också fått besök både lördag och söndag, av min kära man SeaHawk som inte klarar sig utan mig. Men jag är lycklig för det, eftersom jag vill sälja in den här tekniken även till honom… Jag tänkte vi ska inrätta en verkstad ute i bon på gården, det är inte så dyrt att köpa in utrustningen. Men jag har lyckats, för nu vill han göra en stoooor grej i Tiffanyteknik, så jag är jätteglad!

Men det är jobbigt att inte ha kopplat av så mycket under helgen, och imorgon börjar den vanliga arbetsveckan igen…

*viskar*
… vi har tre barn…. 12, 9 och 5 år.

kermit
2007-10-14 21:28
0

Vad är tiffanyteknik? Generad

SeaHawk
2007-10-14 21:48
0

#10 Tiffanyteknik är en teknik att få 23 barn att låta som det bara är 3!!!

Bruzapetra
2007-10-14 21:53
0

Oj vad jag blev intresserad helt plötsligt, berätta mer!!!!

[SharpMissy]
2007-10-14 21:54
0

#10 Om du tittar på denna sida http://www.glashantverk.se/hantverket.html så ser du vad det innebär!

Googla annars gärna på Stained Glass och välj att se resultaten i bilder, så får du många exempel! Idag har jag gjort en ängel och en fjäril. Det var verkligen skitroligt! Först skar man till glaset, slipade det, folierade kanterna, lödde ihop det och patinerade lödsömmen. Det låter enkelt, men det kräver ett visst handlag och det är många moment så tålamod är en bra egenskap att ha när man lär sig Tiffany.

Det underbart vackra och USA-tillverkade Tiffanyglaset är fantastiskt. Tjocka och fylliga glas med kraftig ådring i universums alla nyanser när det genombelyst är överjordiskt att beskåda!

*me like*

kermit
2007-10-14 22:00
0

Åhhh…om ni inrättar en verkstad, får jag komma och tiffany-a då? Jag hade glaskonst i skolan…fusing…det är jättekul att arbeta med!

SeaHawk
2007-10-14 22:09
0

Kermit, du skulle ju komma och äta nån paj eller va det va, och du kom ju aldrig och här satt jag och väntade och väntader, så nu vet jag inte om jag vill fixa hela bon och så kommer du inte, då blir jag ju alldeles ledsen juh

Denna kommentar har tagits bort.
kermit
2007-10-14 22:17
0

Ja…Generad pajen, ja….  Men om ni fixar boden, så tar jag med mig inte mindre än TVÅ pajer som kompensation….blir du glad då?