Vad kallar man de?
Hej!
Om man inte är tillsammans men om man fortfarande säger "Jag älskar dig" och "Jag saknar dig" osv… Vi har tänkt jätte länge men inte kommit fram till någon bra ord att säga. Mina och hans föräldrar tror att vi är tillsammans….
Vad tycker ni är ett bra ord att säga?
" på G"
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Man kan väl säga att man dejtar eller är kära i varandra om man nu inte anser att man kommit så långt att man kan säga att man är tillsammans?
Mina föräldrar fattar knappt vad det är! 😂
Jag skulle aldrig säga att jag dejtar någon om vi redan kommit så långt så att vi älskar varandra.
Men om man säger "jag älskar dig" är man inte tillsammans då?
TS du skriver "Om man inte är tillsammans men om man fortfarande säger "Jag älskar dig"
Fastnar på ordet "forfarande"… kan vi anta ni varit tillsammans som ett par men brutit upp då?
Man kan såklart älska varandra och sakna varandra utan att vara tillsammans, eller ens vilja vara det. Vet inte om jag skulle säga att det finns något bra ord för varje tänkbar relation man kan ha till en annan människa? Och det räcker väl med att ni vet vad ni har tillsammans, oavsett om det finns ett ord på det eller inte. Till dina föräldrar är det väl bara att säga sanningen, att ni inte vet ännu eller att ni inte har någon etikett på det hela eller vad den nu kan vara.
Jag uppfattade det också som att ni varit tillsammans. Säg att det är "komplicerat" sätt det som facebook status.