Julklapp till mamma
Vad ger ni era mammor i julklapp i år? :)
I have no sympathy for people without empathy
Presentkort på massage. Personlarm. Box med duschcreme, bodybutter och badbomb. En bok som en väninna skrivit. Och ett par strumpor som ska innehålla någon välgörande gelé.
Har nog glömt något men har redan packat in dom.
Ingenting. Förra året kom vi överens om att man inte behöver köpa några julklappar om man inte vill, så jag har inte köpt till mamma eller till mina syskon. Väldigt skönt faktiskt (:
Tidigare år har jag oftast köpt doftljus, prydnadsgrejer eller smycken.
//Jessie
Hera: vad är det för strumpor? Och vart köper man dem?
Dessa beställde jag på tradera. Men i alla fall i Finland har dom det i hälsokistbutiker.
Jag, min bror och hans flickvän har gått ihop och köper en lite dyrare kaffemaskin som ska vara till både min mamma och pappa :)

Jag har gjort "prints" till mina föräldrar och ramat in dem. Exempel här i kommentaren. Gjorde en om mig, en om min storebror och en om min lillebror.
Sen har jag också köpt en fruktskål som jag ska fylla med lite frukt, fin choklad och finsk lakrits.
#6 åh det gjorde jag förra året, köpte en fin fruktskål och fyllde den med alla möjliga exotiska frukter :) den blev poppis! Hera, jag blev inspirerad av dina gelestrumpor och när jag googlade efter dom så hittade jag något som heter "zonterapitofflor" som tydligen ska vara jätte bra. Så min mamma får ett par sånna i år :) Är helt klar med klapparna nu! Skönt
Michael Kors öronhängen, och ett present kort på Kappahl á la 500 kr :)
@adventuresofnavi | instagram
Köpte en sån apple tv så hon kan slippa titta på sin ipad och använda tvn ist. Något år innan gick vi ihop och köpte henne en tv så nästa år får det väl bli surroundsystem eller nåt hehe ;) Hon är helt hypad på julen så hon har faktiskt redan grävt fram min julklapp som jag gömt i garderoben.. 😂
En tröja hon valde själv i affären och sen en liten ängel i glas som hon ska få på julafton :)
Morsan och farsan får en gemensam julklapp. De får en julkorg med 3 sorters likörer jag och sambon gjort själva, samt saffransknäck och Mozartkulor vi också gjort. :)
Jag vet inte än! *sen* Förmodligen en speciell sorts trosor som inte finns att köpa där hon bor, och en bok. Hon vill inte ha för dyra julklappar, hon blir besvärad då. Böcker får hon ofta, ibland någon fin hudkräm eller en scarf eller nåt sånt.
Vilka fina julklappar era mammor får :)
Min mamma får ingen sak då vi inget ger varandra. Tyvärr kommer jag inte att blommografera för trots att interflora säger att de kör ut… så gör de icke det till där min mamma bor utan hon får åka flera mil för att hämta.
Ska istället ge henne något fint efter min resa snart…en ansiktsmask som hon samlar på och har en hel vägg "full" av från olika länder i världen🙂
Min mamma råkar tillhöra den gruppen av folk som "har allt" så satsade på ett rejält sadelskydd i fårull, en ljuslykta då hon älskar lyktor och såklart den klassiska blomman.
Min mamma fick en flock kycklingar 😃Man köper ett presentkort på barnmissionen och så ger de tror 5 kycklingar till en fattig familj någonstans. Hon har tidigare fått getter och kycklingar på samma sätt. Min mamma och mormor får detta typ varje år då de har "allt".
# 17 älskar ditt val av julklappar