Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 10218 ggr
mco92
2011-02-17 18:27
1

Förlovning, ringar??

Hej!!

Jag skulle behöva ER hjälp.
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i över två år nu, och ibland har man just förlovningen kommit på tal men jag har sagt många gånger NEJ jag tycker att det är onödigt, kanske för att jag har velat växa in i det lite mer i och med att vi inte har varit tillsammans i mer än 2 år.. Men nu är det så att jag har blivit oplanerat gravid och bebisen kommer i slutet av Juli. Och jag är redo att förlova mig om några månader.

Och jag har insett att jag aldrig kommer att få den där drömfrielsen där killen köpt en ring och ger mig den på en fin resturang (bara ett ex..)

Så då tänkte jag att JAG kanske borde överraska honom för en gång skull. Tror verkligen att han skulle uppskatta det. Och att jag känner att jag behöver ge tillbaka en del i och med att han "försörjt" mig och mina hästar nu när jag går i skolan (slutar i april).

Så jag behöver lite råd om ringar! Eftersom att jag har en del utgifter varje månad och lever på studiebidrag och några kronor till som jag jobbat ihop själv varje månad så får ringarna inte kosta så mycket..

Någon som vet vart man kan hitta fina men billiga förlovningsringar?

Maria
2011-02-17 18:29
0

Man kan ju köpa silverringar till ett bra pris. Det är tanken som räknas och silver är vackert.Glad

/Maria

mco92
2011-02-17 18:34
0

Ja precis det är tanken som räknas, så tänker jag med :) Tycker inte det är viktigt med så mycket blingbling egentligen.

Vad tror du är ett bra pris? :)

Jag har ju förväntat mig att det blir över 1000 kronor tror jag, men kan man hitta något som ligger mellan 1000 och 2000 tro?

Maria
2011-02-17 18:38
0

När min man och jag firade silverbröllop så köpte vi silverringar för skojs skull.

De var ganska breda med en smal guldkant i mitten. Jättesnygga tycker jag och vi betalade 600 kronor styck tror jag det var för 2 år sedan.

Kamratring tror jag de kalladesFlört

/Maria

mco92
2011-02-17 18:42
0

Oj det var inte mycket :) Vad fint gjort! Då kanske jag kan räkna med att hitta något runt 1200-1500 då..

Funderar bara vart man kan hitta dessa ringar :)
Bor ju i en liten stad så utbudet är nog kanske inte så stort.

Maria
2011-02-17 18:45
0

Kolla runt lite på nätet också. Det går säkert att beställa.

/Maria

Sara
2011-02-17 19:22
0

Jag gillar stålringarna som finns nu.

Sara

Karmatarerskanise
2011-02-17 21:13
0

http://www.guldfynd.se/

http://www.albrektsguld.se/page.jsp

Där kan man välja prisklasser, material osv, så letar sidan fram det som finns :)

SLennartsson
2011-02-17 22:39
0

Ett tips är http://www.24karat.se/

Där har dom en del billiga och fina ringar. :)

Aviendha
2011-02-17 22:46
0

Fast guldfynd och albrekts guld är ganska dyra och har inget i de lägre prisklasserna..

Googlade lite för skojs skull och hittade släta silverringar på ett ställe som erbjöd gravyr med för ett riktigt billigt pris.

Singel/sambo/förlovadring, kul idé som jag gillade :)

Hedbergs guld hade även de släta silverringar som inte kostade skjortan.

Karmatarerskanise
2011-02-17 22:49
0

Guldfynd har ju en massa billiga silverringar. Såg att min andra länk inte hade mer en en fölrovningsring  vitt guld.

Aviendha
2011-02-17 22:51
0

Ah, det kanske de har, jag kollade bara på deras förlovningsringssortiment :)

Karmatarerskanise
2011-02-17 23:40
0

#11 Aha. Jag kollade vanliga ringar. Glad

oh-la
2011-02-18 12:21
0

en sak bara, när jag såg att stålringar kom på tal. köp för guds skull inga titanringar! de är skitsnygga, men skulle något hända har inga sjukhus verktyg som är starka nog att bita av titanringar från fingret. då behövs en bultsax och ja… då lär man knippsa fingret med. min sambo var med om det när han jobbare på salhgrenska akuten och fick in en kille som fått en allergisk reaktion på ett getingstick. när han kom in var det stora bekymret att han inte fick luft, 10 minuter senare handlade det bara om att försöka rädda hans finger eftersom de svullnat upp av reaktionen och han hade en titanring som inte gick att knippsa upp. så, köp hellre en silverring. skulle olyckan vara framme får ni i alla fall behålla ert finger… rostfritt är också en hårdare metall än ädelmetallerna, så jag skulle vara försiktig där med.

idag är det ju så himla vanligt med förlovningsringar i vitt guld, och det gör ju att en silverring känns minst lika inne. ingen behöver ju veta att det är silver och inte vitt guld :P jag ser i alla fall ingen skillnad.

MoaL
2011-02-18 16:37
0

Vi har också funderat på att förlova oss med silverringar, då vi tycker att vitt guld är onödigt dyrt och jag avskyr gult guld, jag tycker att det är jättefult. ^^ Vi får se om det blir silver eller vitt guld för oss. Så länge det är silverfärgat är jag nöjd. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

freudiana
2011-02-19 05:32
0

Hmm…oavsett vad du/ni är ute efter så kan jag verkligen rekommendera Kaplans i Stockholm. Dom har en webbsida www.kaplans.se  De har både auktioner och butik. Om ni letar efter nåt annorlunda är detta verkligen stället! Man måste inte gå dit, dom har alla sina artiklar på bild på internet och det är väldigt lätt att handla.

Min man och jag köpte våra förlovningsringar där -jag lovar att man får "mycket mer" för pengarna än någon annan stans! Min man har också köpt örhängen och andra exklusiva presenter därifrån, ti ll väldigt mycket bättre pris än någon annan stans i Sverige… Lycka till! Så glad för er förlovning :-)

freudiana
2011-02-19 05:36
1

Ps. You go girl! Att "fria" som tjej rockar fett! Ingen blygsel för det! :-) Ds.

hus-musen
2011-02-19 12:25
0

Jag och sambon kör titan med vitt guld i, finns massor med snygga ringar! Vanligt guld är ju rätt tråkigt och jag är allergisk mot mycket. Tror de var guldfynd som sålde dem. Föresten de brukar ofta ha förlovningserbjudande, köp två ringar och få den mindre till halva prise =)

Qui dormit, non peccat

[westerlind]
2011-02-19 14:46
0

#9 Vilken underbar idé! Samboring - det ska jag ge min karl när vi flyttar ihop.

Yred3
2011-10-23 01:05
0

För några år sedan hade jag växt ur mina ringar(ej min man) så då köpte jag säta stålringar som ser ut som vitt guld, man kan dock ej förändra storleken på dem. Silverringar är vackra och man kan ha "stenar" i dem, men de är så mjuka och slits väldigt fort.

Ser nu att det har gått flera mpnader sedan du skrev. Du kan väl skriva och berätta vad ni valde!!

[Ninjakossan]
2011-10-24 00:22
0

Håller med Yred, berätta hur det gick och vad du/ni valde!

mco92
2012-09-25 12:02
0

Hoppsan! Tack för alla svar!
Tyvärr har det inte blivit någon förlovning ännu!
Det har runnit ut i sanden men nu har vi faktiskt planerat att göra det på vår 4 års dag i december. Återkommer då ;) hihi

Niini
2012-09-25 12:18
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När vi förlovade oss var vi båda studerande (18 o 22 år) så det blev inga stora utsvängningar för oss heller. Köpte vanliga rosaguldsringar. Min är 3 mm o makens är 4 mm o kostade 69€ respektive 99€. Så inte behöver guld vara dyrt heller :)

Satsade desto mer på vigselringarna istället då vi båda jobbade o hade mer att röra oss med.

[Devya]
2012-09-25 13:59
1

Min pojkvän fick en silverring och den var uselt dålig. Blir så lätt en massa märken i den så den blir bara ful (bara efter några månader). Vi har bestämt oss för att köpa något dyrare mot julen - något mer hållbart.

Själv har jag den i vitt guld och den är i bra skick åtminstone. :)

Karmatarerskanise
2016-01-04 16:37
0

Putt