Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 4486 ggr
AmaliaWahl
2016-01-03 18:26
2

Vän eller mer?

Jag är så otroligt kär i en av mina vänner som jag har känt i snart ett år nu. Vi har dock fått mycket mer kontakt senaste halvåret. Vi verkligen connectade och resten av våra vänner ser det och hintar ibland. Han är så sjukt mysig och alltid när vi träffas i grupp hamnar vi på något sätt bredvid varandra och börjar prata mer privat även fast vi är med resten. Vi har inte träffats så många gånger själva men när vi träffas med andra lyckas vi alltid hamna lite avsides med varann ändå. Sist satt vi och pratade i en timme om allt möjligt och detta medan resten av våra vänner satt inne och spelade spel eller något tror jag. Jag kan prata om ALLT med honom och han har även börjat öppna sig för mig (vilket han inte gör med all, han pratar knappt om sig själv). Han gör alltid mysiga saker mot mig och sånt som jag tolkar som mer än vän men sen är han också den snällaste personen jag någonsin har träffat och han kan ibland göra liknande saker mot våra andra tjejkompisar. Alla mina killkompisar är ganska beskyddande och allmänt gosiga men med honom har jag på något sätt fått ännu djupare kontakt med. Mitt problem är att jag inte vet om han är så här bara för att han är extremt vänlig eller om han också vill mer. Jag vet att det enda säkra är att fråga honom men jag vågar inte riktigt det och vill inte förstöra någonting heller. Det driver mig till vansinne att komma hem varje kväll efter att i träffats med nya perfekta och härliga minnen där vi agerar som att vi nästan är tillsammans men sen ändå tveka och tänka att han kanske gör så med alla för jag vet ju inte. (Jag tänker alldeles för mycket jag vet).

trollslända
2016-01-03 19:13
3

Om du inte vill fråga rakt ut vad han känner så kanske du kan visa på annat sätt hur du känner. Om ni är ute på promenad kanske du kan ta hans hand? Då förstår han nog att du vill mer än bara vänner.

AmaliaWahl
2016-01-03 20:17
0

#1 Problemet med det är att vi redan gör det ibland, både han och jag. Vi går inte runt och håller hand (har inte riktigt haft tillfället) men har hänt flera gånger att vi skulle ha gjort typ high five eller "fist bump" och så blir det att vi fattar varandras händer istället och håller kvar några sekunder.

trollslända
2016-01-03 20:25
1

#2 Han är ju säkert intresserad. Du behöver ju inte säga att du är kär i honom om det känns för pang  på, men kan du inte säga "Jag gillar dig" eller" jag tycker om dig" eller liknande så säger han nog något tillbaka.

AmaliaWahl
2016-01-03 20:42
2

#3 Mm, känns som att han är det men jag tvekar hela tiden. Får väl försöka ta mod till mig. Tänkte prata med honom imorrn om vi lyckas bli ensamma och säga hur lycklig jag är över att ha fått lära känna honom den här senaste tiden. Då kan han kanske få tolka det lite själv och jag är noga med att inte säga "vän". Känns jättefjantigt att tänka så men vill inte riskera något haha. 

Tack för svaren!

[Ulvarsdotter]
2016-01-04 19:01
3

Ni har ju inte träffats så mycket själva, det kan vara bra att börja med det oftare, och kanske fråga om han vill hänga med på film någon gång? Så var det i alla fall med mig och min kille innan vi blev ihop - vi satt lite för oss själva från de andra och pratade mycket. Vi satt hela nätter och skrev till varandra över Facebook och till slut undrade jag om han ville följa med på bio. (Gav en ursäkt om att det var så få i min omgivning jag kunde gå med. Jag trodde han gillade mig, men var inte säker och vi båda två var väldigt blyga och tillbakadragna, så jag vågade inte fråga rakt ut om han ville gå på film med mig.) Han ville det gärna och efteråt spelade vi schack och tv-spel och satt uppe hela natten tills han skulle till jobbet dagen därpå. Vi gjorde våra privata möten fler med "anledningar" om att vi skulle ha bågskyttetävling (ren tur att vi båda skjuter), och promenader, spel- och filmkvällar..

När vi skrev på Facebook kunde vi båda två hinta om ett framtida liv ihop - resor vi skulle göra osv, men ingen av oss vågade tro att det den andra sa var antydningar på det - även om vi hoppades ;)

Jag berättade en dag hur jag kände för honom, och det var nog det läskigaste jag någonsin gjort, men det var värt det, för efter det blev vi ihop :)

AmaliaWahl
2016-01-04 20:29
0

#5 Jo jag har tänkt det men har inte riktigt fått tillfället eller så har jag inte vågat än. För några månader sedan satt vi och pratade och vi kom in på skolämnen och så jag jag väl lite förbigående att jag är sämst på matte, då sa han väldigt snabbt att han kunde komma förbi och hjälpa mig inför provet. Det slutade med att vi satt i mitt kök (själva) i 5h varav 2 blev matte och resterande 3 prat om allt möjligt. Vi har även sagt några gånger att vi ska ha filmmarathon för det är en serie filmer jag inte sett som han absolut tycker att jag ska se, jag hoppas att vi ska göra det så snart han är frisk igen. 

Men jag ska fråga snart om han vill göra någonting själv med mig! 

Jättekul att ni blev tillsammans!

jagga-ewe
2016-01-04 20:40
12

En gång för läääänge sen nu var jag i liknande sits. Jag trodde han gillade mig, men vi var ju så bra kompisar oxo… Jag va inte säker alls. Så, vid ett tillfälle bad han mig om skjuts. Jag hade bil, han åkte alltid buss till högskolan där vi gick. När vi gick ut till bilen sa jag, med skämtsam ton "Tycker du lika mycket om mig som jag tycker om dig?" Jag tänkte, om han tar det fel kan jag alltid försöka skratta bort det. Men, han tittade på mig och svarade "MINST!" Då var det min tur att bli lite ställd, det hade jag inte räknat med! Men jag fann mig och svarade, fortfarande med lite raljerande ton och med ett flin "Åh vad det är skönt att vara så älskad!" Sen var vi framme vid bilen o jag kunde byta ämne genom att fippla med nyckeln.

Hur som helst, det är mer än 21 år sen nu, vi är gifta och har två barn. Hus, hund, hästar o hoj ihop. Men det händer fortfarande att jag frågar "Tycker du lika mycket om mig som jag tycker om dig?" och han svarar fortfarande "MINST!" varje gång.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

AmaliaWahl
2016-01-04 23:09
1

#7 Åh det låter som i en dröm! Väldigt bra taktik också måste jag säga haha, kanske kan testa den så får vi väl se om jag har samma lycka som du.

[niklaeri02]
2016-01-05 18:55
2

Nu är jag ingen expert, men en kompis jag smsade med skickade ett hjärta i slutet av ett sms lite oskyldigt och jag tillbaka, så fick hon mig att förstå. Vi är inte ihop, och hann inte bli det av andra orsaker, men tyckte det var modigt av henne och jag fattade ju vinken :-)

AmaliaWahl
2016-01-05 21:05
0

#9 Det gör jag tyvärr redan med alla mina närmaste kompisar lite då och då och får alltid tillbaka också så den möjligheten är liksom borta. Annars hade jag kört på den ;-)

[niklaeri02]
2016-01-05 22:05
0

Ah, okej.🙂
Jag frågade henne senare också, och hon skrev att hon hade känslor för mig så antar att det är olika.
(jag skriver aldrig hjärta till någon kompis, hehe, men det kanske mest är tjejer emellan vad vet jag)

[Ulvarsdotter]
2016-01-08 09:42
0

#6 - Det låter i alla fall som att han tar tillfället/tillfällena i akt när han är snabb med att hjälpa dig med matten och dessutom vill att du ska se massa filmer :) Hoppas det går vägen!

#7 - Lät som en riktigt mysig saga! :)

AmaliaWahl
2016-01-08 14:26
0

#12 Ja han brukar ta varje tillfälle han får att vara med mig. Tack!