Ni med LDR
Jag hittade precis hit, så om det finns någon liknande tråd får ni gärna länka till den 😃 Jag är själv i ett långdistansförhållande, min pojkvän bor i England, vilket är alldeles för långt bort i mitt tycke haha. Vi har känt varandra i 3 och ett halvt år nu, men bara varit ihop i 5 månader.
Finns det fler här inne som har ett långdistansförhållande? Har ni några tips, erfarenheter eller mysiga berättelser att dela med er av? Det är alltid kul att få höra av andra som går igenom samma sak, för det är rätt speciellt att ha den personen man allra helst vill vara med så himla långt borta. Pepp, tankar, ideér? Hur gör ni för att få det att funka? Tell me everything😃
Hej! *räcker upp en hand*
Min pojkvän bor utanför Los Angeles, så det är ju en bra bit bort. Vi träffades av en slump på internet och firar 5 år ihop om bara ett par veckor. Vi turas om att flyga och bo hos varandra 3 månader i taget när vi kan (han är här just nu! 😍). Det har varit väldigt tufft, första 1-2 åren var nog jobbigast. 9 timmars tidsskillnad gör att man inte får så många timmar på Skype med varandra per dag, speciellt inte när skola/jobb är inblandat. På något sätt har vi vant oss och även om det fortfarande givetvis är frustrerande så gör vi det bästa av situationen. Det är liksom inte olidligt längre, att vara ifrån varandra.
Kommer aldrig glömma första gången vi träffades, då hade vi pratat och Skypat i ungefär 6 månader. Han flög hit till mig. Det var en sjukt nervös, men sjukt magisk känsla att vänta där på flygplatsen. Väldigt glad att det finns på film så att man kan återuppleva det!
#0 Har ni träffats ännu? :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Vad kul, hej!😃 Hur får ni till att bo 3 månader hos varandra, med tanke på skola/jobb/liknande? Det låter ju helt fantastiskt!
Första gången var verkligen helt otrolig, håller med om att det var helt magiskt. Åh vad mysigt att ha det på film! 😍
Vi träffades för första gången i juni i somras då han var på en europa resa med sina vänner, så då hann vi bara träffa varandra en dag. Då var vi bara vänner, sen åkte jag till England ett par veckor senare med min pappa och då fick vi två dagar tillsammans, första dagen blev vi officiellt ihop 😊 Han tränar och tävlar fäktning så sjukt mycket och jag har skolan, så sen dess har vi haft en vecka ihop på höstlovet och jag kom hem igen från england i förrgår efter att ha varit där en vecka. Så sammanlagt har vi bara varit tillsammans "i verkligheten" i 16 dagar, men oj vad rätt det känns ❤️
Hur gammal är du nu, och hur gammal var du när ni träffades? Om du inte har något emot att jag frågar 😃
#2 Vad mysigt det låter! 😍 När ska ni träffas nästa gång?
Jag pluggar på distans och driver eget företag, så jag har möjlighet att själv planera min tid och kan dessutom både jobba och plugga från USA. Min pojkvän jobbar lite ströjobb och har pga det flera månader ledigt i sträck då och då, så vi har haft tur :) Det längsta vi har varit ifrån varandra är 14 månader. Ett år flög vi fram och tillbaka med varandra på så sätt att vi var konstant ihop i 11 månader, det var underbart!
Jag är 22 nu, född 93. Min pojkvän fyller snart 25, född 91. Vi träffades när vi var 17 respektive 19 år gamla :) Hur gamla är ni?
#3 Det är det verkligen, det är första gången jag faktiskt har känslor för någon vilket är en helt underbar känsla haha. Han kommer hit om 53 dagar, den 29e februari, så på sportlovet 😃
Åh, det låter ju verkligen underbart, vilken tur att ni båda har det relativt lätt att resa emellan. Det måste göra det lite enklare i alla fall. 14 månader isär låter hemskt dock haha, det vet jag inte om jag hade klarat 🤐
Vad kul, jag är 17 nu och han 18 😃 När vi började chatta/skype var året jag skulle fylla 14 och han hade fyllt 15 så då var vi inte gamla haha. Det är verkligen superkul att höra om någon som också träffats unga men som hållt ihop trots avstånd 😍
#4 Min pojkvän är också min allra första kärlek, så jag vet precis vad du menar😊
Åh vad härligt, det är ju inte alls långt kvar tills han är här hos dig!
Nu är inte min distans till min kille lika lång som till din. Det är 20 mil mellan oss.
Vi har känt varandra nästan 12 år nu, och varit tillsammans i nästan 2 år.
Eftersom jag jobbar måndag - fredag så är jag ju som fast här då, om det nu inte är nå helgdagar. Så lördag och söndag är jag alltid ledig.
Han jobbar alltid olika dagar, men varannan vecka är han ledig lördag och söndag och om det blir var tredje helg som han är ledig så är han ledig fredag - lördag och söndag.(hoppas någon fattade det jag just skrev)
Så vi träffas varannan helg, eller om jag är långledig så ses vi även veckor.
Men om han bara fixar jobb på orten där jag bor(eftersom jag har skaffat en stor lägenhet och har ett jobb som inte finns på alla ställan i sverige) så kommer vi inte vara särbos. Men vi får se när det sker.

Memento mori

Medarbetare för Julen
rumelle här på iFokus har typ världens gulligaste historia, hoppas hon skriver i tråden!
#5 Mysigt! Inte egentligen, men tiden får gärna gå lite snabbare ändå 😃
#6 Det låter som att ni får det att funka ändå, vad kul! Drömmen är ju verkligen att kunna bo ihop i framtiden för oss
#7 Då hoppas jag verkligen att hon hittar hit snart 😊
Jag fick förövrigt världens sötaste julklapp av min pojk när jag var där och hälsade på 😍 Den ser väldigt liten ut på kortet vilket den inte är i verkligheten haha. Var asläskigt att få med den hem till sverige igen på den knappt gick ner i väskan 😛