Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1435 ggr
Fridaaaa
0

Alla hjärtans dag

Den är snart. Vad ska ni hitta på? Vill överraska sambon men vet inte riktigt med vad än. Förslag ? Då vi har hundarna kan vi inte vara borta mer än max 6 timmar sammanlagt . Ej bio eller bowling :) (går inget bra nu tyväer. Tråkigt nog). Spa är inte han så förtjust i.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Valkyrija
0

Det är alltid svårt det där. Jag tror att jag och sambon ska till favoritrestaurangen men vi får se… Man behöver ju faktiskt inte gå ut och göra någonting. Blir det inte restaurang för oss så kommer vi nog köpa hem mysmat och slå på en mysig film och krypa ner i soffan 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Fridaaaa
0

#1 Det är sjukt svårt att komma på ibland hehe :)
Nej att gå ut är inget tvång, går bra hemma med :D Men känner att jag vill göra något :D Antingen samma dag eller dagen innan :D

tlover
2

Fixa iordning ett fint ställe i naturen där ni kan tända en eld, koka lite te/kaffe/anna7, laga lite mat och bara mysa vid elden och i naturen?

l'm back

Fridaaaa
0

#3 Det är mysigt! Men inte rätt årstid tycker jag. Jag föredrar sånt i varmare väder :) Men annars toppenide! :D

tlover
1

#4 Själv tycker jag att snön gör det mysigare (på sommaren kommer ju myggen) men smaken är ju som baken

l'm back

Fridaaaa
0

#5 Ja det är mysigt, vi har dock inte snö här,  verkar inte komma mer heller :/ Mer höst här just nu :(

[SweetSunday]
2

Jag tänkte ta med mig killen ut till sommarstugan och grilla korv och pinnbröd i braskaminen :) Ta med någon film, gå på promenad och bara mysa (y)

Fridaaaa
0

#7 låter mysigt :D

Zadeira
2

Vi ska inte göra ett dugg! Både jag och killen är av uppfattningen att det är mycket roligare att göra saker, ge varandra saker osv på helt "obetydliga" dagar året runt. Finns inget vi avskyr mer än krav på att "idag är en sån dag vi borde fira" så alla hjärtans dag, årsdag, födelsedag mm.

Men vi har dock diskuterat i nu nån gång i veckorna prova en helt ny restaurang. Vi går typ aldrig ut och äter. Annars kan man ju göra riktigt mysigt hemma. Tända ljus, laga favoritmiddagen, se en film coh kanske avsluta kvällen med en massage eller bad?

Bjallstal
2

Vi skanog inte heller hitta på något speciellt. Ev lite roligare middag hemma än det vanliga men troligen blir det inget direkt speciellt. Inget fan av sådana här dagar, bättre att visa uppskattning en vanlig dag när det kanske behövs mer.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

fruktgumman
1

Vi har inget bestämt än men vi brukar gå ut och äta så det kan nog bli så i år också.

Fridaaaa
1

#10 Det kan man ju göra ändå, det gör vi 🙂
Men tycker om sånhär dagar ändå. Till både partner, vänner, familj ect :)  Tycker det inte är "bättre" att visa uppskattning speciella dagar men tycker det är trevlig och mysig grej oavsett vilken dag det är :)

Lia
0

I helgen var i borta hela tiden i Malmö och valde säng och denna helg ska vi till pappa och fira hans födelsedag. Så det blir en hemma-kväll alla hjärtans dag. Men ingen aning om vad vi ska göra än. Ingen av oss har speciellt gott ställt just nu tack vare sängköpet och allt som hör till säng som jag ivrigt beställde igår, så det får bli gratis-mys! Passar bra nu efter allt. Kanske film? Fast det gör vi ju alltid. Hm. Svårt!

Karmatarerskanise
0

Tända ljus, mysig musik, massageolja och helkroppsmassage. Efter det en god middag och sedan mys med djuren.

I Finland är det en dag där man firar de man tycker om, så det är mindre fokus på just romantik. Själv kommer jag spendera dagen med mamma och bara ta det lugnt. Ska nog ge henne en ros och ett kort där jag skriver hur mycket hon betyder för mig :)

Fridaaaa
1

#14 Tycker det blivit mer och mer så i Sverige med. För mig är Alla hjärtans dag inte främst för de som  har partners :)

[LadyK]
0

God mat mys godis och en film hemma på egen hand.

Gaara
0

Alla hjärtans dag är en dag jag inte firat så mycket tills jag blev tillsammans med mitt livs kärlek som tycker det är en jäääätteviktig dag. ;) Vilket han gärna får tycka då jag älskar romantiska överraskningar oavsett om det är på dagar då man verkligen har något att fira eller bara på helt random dagar. ;) Det jag i nuläget vet är att vi kommer spendera dagen hemma precis som förra året. Vi funderade lite på att gå på bio, men då han bestämt sig för att laga plankstek då så kändes det som att tiden inte riktigt skulle finnas till för det och våra biobiljetter vi har håller ett bra tag till. Men han sa att han skulle försöka fundera ut något mysigt och romantiskt man kunde göra hemma då. :) Vi kommer ge varandra presenter då också. Jag brukar se till att ge saker som vi båda har nytta av. I år blir det t.ex te med hjärtan i, tesilar, kallingar som matchar mina trosor (fast vi redan har matchande, men alltid kul med fler). Men även något till bara honom. Ska köpa en flaska öl. Har egendesignad flasketikett med en bild på oss och rolig text på som jag ska sätta på den. :)

[Túrwen]
8

Tycker att den här dagen är ett kommersiellt jippo som det är alldeles för mycket kliché över.. Jag tycker att man kan visa kärlek dagligen istället kanske lite extra när ens partner har en dålig dag eller behöver det. Träffar jag killen kommer vi bara mysa hemma och pyssla om varandra som om det vore vilken annan dag som helst!

Fridaaaa
4

#18 Nu handlar dock inte tråden om det, så bättre att ta sånt i annan tråd istället för denna.  Och ingen har sagt att man inte gör det också. Så vi slopar det pratat i denna tack, då den inte handlar om vad man tycker om alla hjärtans dag eller inte :)

[Tuulikki]
4

Min sambo ska jobba ett morgonpass, vara hemma några timmar, sen gå på nattpass…😕 Vi hinner förhoppningsvis klämma in lite god mat, choklad och bara umgås de där timmarna han är hemma🙂

Man kan ju göra småsaker. Tända ljus, duka fint, duscha ihop, ha fina kläder, inte ha fina kläder utan varsin OnePiece istället😉 Ja allt man nu känner för som inte innebär att man ska köpa grejer eller anstränga sig jättemycket🙂

[Temmy]
5

Jag ska spendera alla hjärtans dag med hunden. 😃 Måste komma ihåg att köpa något extra gott åt henne, bara för att. x)

Vyer
2

Jag ska spendera alla hjärtans med mina bästa vänner, haha. De går före min partners. 😉

[SophD]
0

Vill också överraska min pojkvän :( vet inte hur… Vet inte om jag ska lura ut honom med hunden och förbereda nåt 😃

[134643]
0

Vi bor inte i samma land och vi har bestämt oss för att inte göra någon stor grej av det, jag har däremot laddat upp med så många snuskiga och roliga alla hjärtans dag kort på mobilen som jag har kunnat så att jag kan skicka ett i halvtimmen under hela dagen eller så ;) Det blir eventuellt att vi skypar, men det är inte speciellt ovanligt så. Jag är inte helt hundra på om han kommer hålla på det här med att vi inte ska göra något, det finns en liten chans att det dyker upp något i brevlådan ändå så jag får se haha. Jag har aldrig varit ihop med någon på alla hjärtans dag förut, och jag hade tyckt att det var supermysigt att få tillbringa den med honom i år. Dumma avstånd haha :c