Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1357 ggr
[Wildfire]1
2016-02-10 14:10
1

Killar

Är det bara jag, eller är det så att killar rent generellt har blivit mer oärliga, mer sexinriktade (porr och otrohet)?

Eller har jag bara haft otur?

Hoseok
2016-02-10 14:16
8

Detta är din personliga upplevelse. Det finns, vad jag vet, ingen statistik som visar att män skulle vara mer otrogna idag än för 10, 20, 100 år sedan. (Om det finns så får någon jättegärna dela med sig av den). Det som kan vara skillnaden är att man idag Märker mer än folk är otrogna.

Antalet öppna fall ≠ antalet fall som faktiskt sker. 

Jag är därmed ganska säker på att det är dina personliga upplevelser. Men det betyder inte att dina upplevelser inte är viktiga för dig och din omgivning.

Vanja
2016-02-10 14:24
1

Nej jag tror inte att de generellt har blivit det, men visst finns det dåliga killar, kanske har du råkat ut för fler sådana än "normala" killar. 
Ett tips är att helt enkelt lära känna en kille riktigt ordentligt innan du ger dig in i något, så du lär känna honom och på det sättet tidigare upptäcker saker hos honom som du inte tycker om. 

Sen beror det lite på ålder också, just det här med porr brukar ge med sig ju äldre de blir.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Devya]
2016-02-10 14:25
1

Jag är inne på samma som kneko. Det är mycket lättare att upptäcka otrohet idag än tidigare, skulle jag våga påstå åtminstone (med tanke på textmeddelanden och media).

Jag upplever det som män och Kvinnor har alltjämt sprungit och varit otrogna. Då min mamma var ung (under 70-talet) så var det en hel del otrohet på gång (både män och kvinnor).

Jag känner tyvärr inte av ett enda par där det inte har förekommit otrohet (mestadels Kvinnor som har varit otrogna). Det är väldigt tragiskt men det är något som förekommer väldigt ofta och det spelar ingen roll vilket kön de har.

[Lummer]
2016-02-10 14:25
2

Det finns fortfarande män kvar. Jag har en av dom och jag hoppas innerligt att du hittar en du med

[LoveUnite]1
2016-02-10 14:29
2

Jag tror, TROR, majoriteten av män (oftast yngre) är sex fixerade. Men har man tur och hittar en man som värderar kärlek mer än sex så ska man behålla honom!

Gaara
2016-02-10 14:34
2

Ingen av mina 3 pojkvänner har varit det minsta intresserade av porr. Fast de två första var inte så mycket för sex heller. (Vilket dock inte betyder att de värderade kärlek mer än sex då de var kassa även på att visa kärlek) :P Och ingen av dem har varit otrogen. Det har däremot jag varit tidigare. Och jag är kvinna. :P Så jag tycker det är lite taskigt att få det att låta som att män är otrogna porrgalna svin. :)

Hoseok
2016-02-10 15:43
8

Sen tänker jag inte påstå något annat än att den porr vi har idag är extremt skadlig. Både för män och Kvinnor.

[Wildfire]1
2016-02-10 17:08
0

Jag kan ju även tycka att tjejer har förändrats, både när det gäller utseende och mål. Inte alla så klart, men många.  Fitness, plastikkirurgi, söka lyckan hos en rik man osv. Själv är jag lite äldre.

Ja, kanske är så att jag dras till en viss typ av person eller bara otur. Tack för alla svar.

[Wildfire]1
2016-02-10 17:08
0

#7 Håller med dig!

[Wildfire]1
2016-02-10 17:09
0

#4 Tack Lummer, mmm jag önskar också hitta en trogen och fin man.. om han finns.  🙂

[Wildfire]1
2016-02-10 17:11
1

#6 Man blir besviken när man faktiskt bara träffa svin hela tiden, men det betyder inte att alla är såna.

Sarah
2016-02-10 19:40
4

#8 den bilden är ju lätt att få om man bara läser skvallerpress och tittar på dokusåpor. Men majoriteten av oss är vanliga Kvinnor som vill ha en helt vanlig partner.

[Lummer]
2016-02-10 19:48
1

Jo då han finns. Nu vet du ju vad du inte ska leta efter och låter dig inte luras så lätt eller hur?

[Hadraniel]
2016-02-11 21:51
4

Vet inte riktigt hur jag skulle klassas i detta sammanhang då jag troligen räknas som väldigt "sexinriktad" då sex nog är min favoritaktivitet som jag helst ägnar mig åt så ofta som möjligt och jag inte kan tänka mig en relation utan ett hyfsat bra sexliv.

Dock är jag inte speciellt förtjust i porr och att vara otrogen mot en partner finns inte ens på kartan för mig.

Geru
2016-02-12 12:20
8

#0 Om något är folk mer ärliga nu. Det är ju det som skapar konflikter. Det är samma mängd sexinriktning, men det är mer öppet nu än förut, det är den enda skillnaden. Det är inte hush-hush längre på samma sätt. Porr har inget med saken att göra tror jag. Otrohet är antagligen oförändrat.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
2016-02-12 12:57
0

Håller med #15.

bast1
2016-02-12 17:06
0

#11 Vissa av oss gör det nog oftare än andra men det ändrar sig. Med erfarenhet så lär man sig att undvika svinen så träffar man rätt till slut, om man nu vill det.

#15 Håller helt med dig!