Mår dåligt, saknar sitt ex
De är just detta ex som jag aldrig går över. Jag blir rent ut sagt deprimerad när är mina drömmar är om honom varje natt. De har gått några år nu och jag känner desamma och vill komma tillbaka till honom. Jag kan liksom inte klippa bandet med honom heller för vi har barn tillsammans. Jag fick aldrig säga hejdå eller fick veta varför de bara tog slut. Exet är en lätt överkörd man så jag vet inte om de var nån som bestämde åt honom att vi inte längre skulle vara tillsammans. Han har haft tjej efter mig men de gjorde slut så jag vet inte om han har några känslor för mig längre. När jag ser på honom så unviker han mig med blicken och försöker inte prata så mycket utan bara ler och låsas som inget. Hur tycker ni jag ska göra? Åsikter från alla kön och kanter.
Prata med honom!
Om du pratar med honom så får de reda på VARFÖR det tog slut och även om hur han känner idag, du har ju inget att förlora direkt. Berätta hur du känner, och att du behöver ha svar på dina frågor och om det finns en möjlighet för er att hitta tillbaka till varandra. Jag håller tummarna!
Tack för svaren. Jag ska ta åt mig av era svar och tänka. Vad jag ska säga och allt.
Förstår din känsla. Usch, hatar det.Jag blev också lämnad för ett tag sedan, det är fruktansvärt när man själv inte vill att det ska ta slut. Jag skulle nog säga att du borde ta ett snack med honom och berätta en gång för alla var du känner. Och säga att du vill ha en förklaring på vad som hänt. Hur tufft det än är så vill man ju veta.
Du är inte ensam. Kämpa på.
Jag tycker också du ska prata med honom, men tror inte det är klokt att börja med att berätta om dina känslor för honom. Men fråga varför det tog slut. Berätta att du ännu inte förstått vad det var som hände och varför det tog slut. Be honom förklara. Sen beroende på hur han svarar kan du ju ta ställning till om du vill berätta hur du känner.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus