Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1962 ggr
Frökensvår
0

Hjälp mig reda ut vår relation

Hej! Jag har träffat en kille i några veckor nu. För att kortfatta så har vi sovit med varandra varje natt, pratat i tfn/hittat på saker under dagarna osv. Men båda har ju sagt att vi inte är mer än vänner även om vi knappt pratat om det. Så antar att man kan kalla oss vänner med förmåner och inte direkt kk för vi har väl lite viktigare relation än vad jag läst att det är. Han blir väldigt svartsjuk om jag går ut och träffar andra killar och pratade inte med mig på flera dagar när jag kysst en annan kille (dock skicka jag en bild på oss till honom på snapchat, fråga mig inte varför). Hur som helst sa han att han aldrig mer ville röra mig mer, isåfall bara ses ändå. Nu har han inte hört av sig något mer. Detta hände för några dagar sedan. Ändå lite överdriven reaktion kan jag tycka? Eller är den fullt förståelig? Han är australiensare så dom kanske har det på annat sätt än vi.

Maria
20

Ni verkar ju hålla på att bygga upp en relation med varandra och så skickar du en bild till honom där du kysser en annan man???

Det är väl inte så konstigt att han drar sig ut kan jag tänka.

/Maria

Vildsvin
12

Är du 14 år och helt blåst?

Killen har förmodligen stakare känslor för dej  än vad har för honom, så kysser du en annan kille och råga på allt skickar bilden till killen, är du helt urblåst i huvudet??

Varifrån han kommer har ingen som helst betydelse, alla hade reagerat likadant och lämnat dej fort som fan

Hade varit bättre att du sagt till killen att du inte ville vara tillsammans med honom, än att sända bilden till honom, riktigt lågvattenmärke

[Devya]
8

Jag förstår inte varför du skickade en bild på dig och en annan kille där ni kysser varandra. Sådant skickar man väl inte till sin kk eller någon som har något på g  med? Det verkar ju bara knäppt.

En överdriven reaktion? Det tycker jag inte. Jag tycker att det var lite respektlöst av dig och om jag vore honom så skulle jag också tagit ett steg tillbaka från en person som är så hänsynslös. 

Om man är kk så håller man oftast till den personen och hoppar inte hit och dit (oftast). Poängen med kk är att ha en stadigvarande sexpartner även om man inte har ett mera seriöst förhållande. Reglerna kan dock se annorlunda ut för andra, det beror alltså på  hur man har satt upp reglerna. Om ni inte har satt upp några regler så borde du ha varit försiktigare. Det är lätt hänt att man går över gränsen utan att man vet om det.

Om jag hade en kk så skulle det vara för att jag vill ha sex men se till att det hålls säkert så att man inte smittas med det ena och det andra. Om han har samma idé så förstår jag om han inte vill röra dig. 

Prata med honom att du trodde att det var ok för dig att hänga med andra killar då ni inte har satt upp några regler är dylikt. Däremot vet jag inte om du kan förklara varför du skickade den där bilden, det verkar bara idiotiskt och som om det omöjligtvis kan finnas en vettig förklarning till det. =/

Frökensvår
1

Nej vi håller inte på att bygga upp en förhållande relation eftersom han sagt att han inte vill ha ett förhållande utan att vi är vänner. Och då hade jag redan fått för mig att han kanske hade känslor för mig eftersom han betedde sig som han gjorde mot mig men får istället höra "jag har aldrig ens tänkt på ett förhållande.". Kanske var det därför jag skickade bilden, för att jag var sårad eller för att se hur han reagera. Jag vet inte jävligt onödigt var det iallafall av mig. Men jag undrar fortfarande över vår relation.

Frökensvår
0

Dessutom sa han att han visste att jag låg runt med folk (vilket jag verkligen inte gör) och att det är därför jag går ut och festar och bla bla trots att jag gått hem tidigare än mina vänner varke kväll och det kanske också gjorde att jag skickade den där bilden i kombination med att vara jättefull..

Frökensvår
1

Sen sa han också (innan jag skicka bilden) att vi måste träffas mer sällan framöver, inte så ofta som vi gjort nu för det blir för "komplicerat". Vad menar han ens med det? Komplicerat? Så nej han har inga starkare känslor för mig men jag har det för honom och hoppades på att det skulle bli något men fick svar att det aldrig ens varit hans tanke trots att han legat och hållt om mig varje natt och legat och masserar mig och ringt mig dagligen och mina vänner bara tycker jag umgås/pratar om honom hela tiden. Så efter alldeles för många drinkar skicka jag en alldeles för idiotisk bild och ångrar mig verkligen. Men jag sa till honom att eftersom vi är vänner trodde jag inte du skulle bry dig, mina andra vänner tycker bara det är kul, vilket också kanske var omoget sagt. Han sa "om jag skicka en sån bild till dig skulle du också blivit förbannad" och ja han har rätt.

[Hayabusa]
10

Ibland kan det vara bra att tänka efter innan. Frågar du mig så brände du nog ljuset i båda ändar.

Frökensvår
1

Men han hade ju redan sagt att vi bara skulle vara vänner? Och sånt kan man väl skicka till "vänner" trodde jag. Hade varit helt annan sak om vi var på g eller så men det var vi ju inte..

[Hayabusa]
2

#8 Handling säger mer än ord. Det vill säga - du skulle tolkat hans beteende på ett annat sätt, inte baserat på vad han sa. Svårt? Oerhört svårt! Att tolka andra människor signaler och outtalade saker & ting är jäkla svårt. Det är som upplagt för att gå snett och bli helt fel, vilket det tydligen blev i ert fall.

Frökensvår
0

Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar?

Frökensvår
1

Grejen är att detta hände i Australien. Men jag var tvungen att åka hem till Sverige nu eftersom pengarna tog slut. Dock ska jag tillbaka dit om tre veckor och studera och jobba. Så hela situationen är ju konstig eftersom vi är från olika länder.

[Hayabusa]
0

#10 Att kommunikationen er emellan inte var tillräckligt bra.

Frökensvår
1

Han sa att vi var vänner så det går väl inte att tolka så fel. Vänner med förmåner behöver inte vara "trogna" till varandra. Och ville han det så skulle han isåfall ha sagt det. Men han blev väl arg för att jag skicka bilden till honom det var väl mer det som var grejen. Men vi får väl ha bättre kommunikation om han vill träffa mig igen men det ser mörkt ut

[Hayabusa]
0

#13 Jo, men det gick ändå lite "snett", eller hur? Vilket måste berott på något och detta "något" torde vara dålig kommunikation. Eller som jag skrev; "Handling säger mer än ord".

Det är inte enkelt, så är det.

Frökensvår
0

Handling säger mer än ord?? Alltid tänkt det är tvärtom. I detta fall är det iallafall det.

pyromanen
5

Tydligare kommunikation för att undvika missförstånd är mitt bästa förslag.

Em_
1

Vänner skickar väl inte heller hångelbilder till varandra. Så oavsett vad han känner för dig så fattar jag att han drar sig undan och undrar vad försökte säga med en sådan bild. Du har nog bränt den bron. Skit i honom, lär dig något av det och gå vidare.

Förresten, varför åker du fram och tillbaka till Sverige? Tre veckors jobb räcker typ bara till flygbiljetterna.

[Hayabusa]
1

#15 "Handling säger mer än ord" är ett ordspråk som jag själv tycker stämmer väl in tämligen ofta.

Frökensvår
0

Nej jag ska försöka reda ut allt när jag kommer tillbaka och be om ursäkt. Och försöka komma fram till vad som är okej och vad som inte är okej. Jag åkte hem för att det blir vinter där nu så behövde bland annat varmare kläder och skönt att hälsa på familj och vänner lite.

Frökensvår
1

Okej själv känner jag att ord säger tusen gånger mer. Man kan lätt luras av någons handlingar och tro att den är intresserad fast den inte är det. Men när personen säger att han bara vill vara vänner så förstår man bättre. Men i mitt fall så sa ju min omogna handling bra mycket mer än vad mina ord om hur ledsen jag är och ångrar det kommer betyda.

[Hayabusa]
0

#20 Visst kan det vara så, men tänk på tillfällen då du litat på någon. Någon som lovat att inte göra si eller så, med ord. Bara för att med handling visa att de orden inte betydde ett skit. Det är det som ordspråket menar. Killen i fråga sa att att "bara" ville vara vänner, men visade med vissa handlingar att han de facto menade något annat. 

Hur som helst - ingen vits att gnugga in mer salt i såren. Du har själv förstått ditt misstag och vet bättre till en annan gång. Bra så 🙂

Frökensvår
0

Gjorde han?? Eller så är han bara ego som vill vara vänner och slippa allt krångel kring förhållande men vill ändå inte att jag ska träffa andra killar, iallafall inte skicka bilder på dom till han haha. Ja jag har helt förstått att jag gjort fel och gör aldrig om det :)

[Hayabusa]
0

#22 Haha, nä…det vet jag ärligt talat inte 😉Jag var ju inte där, så vad vet jag? Något blev inte som du tänkt dig, åtminstone.

Som sagt…bra så 🙂

John G
5

Fröken Svår:

En fråga. Du sade att han bli svartsjuk när du umgås med andra killar.
Är det när du umgås generellt? Eller handlar det bara om killen du skickade bild på?

Jag kan i och för sig tycka att bilden inte var så lyckad. Men om vi bortser från den funderar jag på vad det är för kille du träffat. För jag får nästan uppfattningen att han har någon form av kontrollstörning.

Han vill inte ha ett förhållande.
Han vill att ni skall träffas mer sällan.
Samtidigt blir han upprörd när du träffar andra killar.

För mig låter det som att han vill både äta kakan. Och ha kakan kvar.

Så frågan bli ju om inte du helt enkelt skall tacka för dig?
Jag tror nämligen att du kan träffa någon betydligt trevligare och bättre kille. Oavsett vilken typ av relation du är intresserad av.

För att förbättra dig, våga verka fördummad.

Frökensvår
1

Jag skrev ett långt meddelande och bad om ursäkt. Fick till svar i stil med "Jag har alltid respekterat dig för jag har sett din vackra sida. Men sedan fick jag fick dessa vidriga bilder skickade till mig. Har inget problem med att du dömer mig för mina handlingar visar min karaktär och jag kommer döma dig efter dina handlingar. Om du valde att känna dig billig så berodde det inte på mig utan på de ohälsosamma människorna du var med när du var ute och festade. För mig är det viktigt att ha hög kvalité på mina vänner och det ansåg jag att du hade och jag gillade att umgås med dig. Jag tror du kommer bli en bra människa men jag ser dig inte på samma sätt längre".

Frökensvår
0

Nej jag tror inte det är generellt jag vet inte alls men han tycker helt enkelt inte om mitt levnadssätt i att jag festar för mycket och då umgås med andra killar. Han la precis upp en bild på sin instagram när han sitter på en bänk i solnedgången och håller om en tjej. Han har inte lagt upp en bild på nån tjej sen han skaffa instagram men där kom den!

Frökensvår
1

Han kalla mig alltså för vän nu igen och att han inte ser mig på samma sätt längre och att jag säkert blir en bra människa (vilket betyder att han inte kommer få reda på det för han kommer inte träffa mig) Så bara att gråta några dagar nu och försöka gå vidare. Och kanske hålla en tumme för att han hör av sig när jag är i Australien igen.

Maria
6

Han har väl ganska klart och tydligt talat om hur han ser på det hela så det är nog bara att glömma honom.

/Maria

Frökensvår
0

Ja jag får väl ta och göra det nu!

Aleya
5

#27 inte för att jag tycker att du har ens rätt att gråta över detta som du lyckats förstöra själv. Vilken vettig människa skickar en sådan bild? Så skaffa vett och etikett till nästa gång. Och att skylla på fylla är bara fegt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarah
6

Han kallar dig inte för vän. Tycker att han gör det ganska klart att ni är helt färdiga med varandra.

obstitant
2

Oj, det var ingen dåligt hög häst han hoppade upp på där! Ok att du schabblade till det rätt rejält med den där väldigt onödiga bilden, men jag är inte säker på att du gick miste om sådär jättemycket.

Frökensvår
0

Jag är 19 år och gjorde ett misstag och har lidit av denna impulsivitet hela mitt liv. Jag mår tillräckligt dåligt som det är, har fattat att han inte vill ha nått med mig att göra och inte är min vän men tack för att ni klargör det.

[Hayabusa]
8

#33 Du är 19 år och har hela livet framför dig. I den åldern gjorde jag också en hel del "inte-så-genomtänkta-saker" - vem har inte gjort det? Men tiden läker alla sår och med tiden så ser man på händelser med andra ögon. Tycker inte att du ska gräma dig alltför mycket, gjort är gjort och det kommer nya möjligheter.

[Devya]
1

#33 Vi alla gör misstag. Det enda man kan göra är att försöka lära sig från sina misstag, annars har allt varit för ingenting. 

Om du är väldigt impulsiv och ofta gör dåliga beslut så vet du att det är något som du borde arbeta på i fortsättningen. Lite vett och etikett är alltid bra att lära sig också.:) 

Du är knappast den enda som måste jobba med sig själv och sitt beteende! Jättefint bara om man lär sig. 

Dessutom tror jag inte att den här killen matchar dig särskilt bra. Ni tycks ha alldeles för olika värderingar och det skulle nog inte riktigt fungera i längden.

Frökensvår
0

#34 Det känns skönt att läsa. Jag har aldrig gjort något liknande annars men jag kände mig väl inte alls säker på vår relation eller vart vi stod och behövde någon slags bekräftelse eller reaktion. Ja hur jag än tänkte så var det vidrigt gjort. Önskar det var lätt att gå vidare men detta är min första stora förälskelse, annars har jag väldigt svårt att få känslor för andra. Men nu när jag ska resa själv så träffar man nog väldigt många nya fina människor :)

Frökensvår
0

#35 ja jag vet ju att jag har svårt med impulsiviteten så det är verkligen något jag måste göra. Det är hanterbart i nyktert tillstånd men med bara liiite alkohol inblandat så kan jag göra lite vad som helst. Men jag ska jobba på det absolut. Och nej vi hade inte alls samma värderingar men det var det som fånga mitt intresse lite. Han som nästan är tio år äldre var mer förståndig, hade mål i livet, ät hälsosamt och tränade och jag kände att wow denna livsstil vill jag ha mer av i mitt liv nu kanske jag "växer upp" lite. Men tvärtom tänkte väl han för det enda han gjorde angående mitt levnadssätt var att klaga och skälla. Han glömde nog dock lite att jag var på semester med kompisar, det var inte min vanliga vardag som för honom.

[Devya]
5

#37 Fint att du vill jobba på det. :) 

Nja, det låter nog som om ni var på helt olika nivåer isåfall. Han verkade ju se ner på dig, oberoende om du var på semester eller ej. Sådant där är tyvärr lite svårt att överkomma.

Sarah
2

#37 Du kanske inte borde dricka alkohol? :)

Frökensvår
1

#38 ja, till och med filmerna jag ville titta på var det ju fel på och gjorde mig till en dålig person. Och att jag inte var vegiterian osv. Så tillslut var det bara massa tjafs och sen sände jag bilden. Men ja jag ska jobba på det så det inte händer något liknande igen :)

Frökensvår
0

#39 Nej jag borde ju egentligen inte det. Men det är ju lätthänt framförallt när man bor på olika hostels och det är fest måndag till söndag. Det är lättare att träffa nytt folk med för jag är annars lite blyg och oftast jättekul och odramatiskt. Men behöver nog jobba lite på självkänslan så jag kan vara nykter och inte behöver "bekräftelse" som jag tror det handlade om.

Kalli
9

Visst, handlingar kanske säger mer än ord men man ska kanske trots det inte utgå från att människor är tankeläsare. Om någon säger till mig att personen inte  vill ha ett förhållande utan bara vara vänner så tänker jag utgå från att den personen 1. Vet vad det talar om och 2. Säger sanningen. Misslyckas personen med det kommer jag inte se det som mitt fel.

Om jag därmed hade skickat en bild där jag kysser en annan kille till en kk (eller vän med förmåner), gissningsvis inte. Det var antagligen inte särskilt genomtänkt och det är mycket möjligt att killen blev sårad. Men att gå därifrån till att prata som att TS vore någon andra klassens människa och kalla henne billig är enligt mig way out of line. Han borde verkligen kliva ner från sina höga hästar för han beter sig i ärlighetens namn inget vidare han heller.

Frökensvår
1

Kallar någon en gång på gång vän, att han inte vill ha ett förhållande, seriöst osv så spelar inte hans handlingar någon roll. Han spelar inte utan umgås gärna på dagarna med, som om man vore ett par, men är inte kära helt enkelt. Och då kan man väl kanske ändå bli sårad (eller äcklad som han skrev). Men han behöver komma ner på jorden. Han säger ofta att han ska bli "bäst i världen" som man sa i fjärde klass och har svar på tal och tror sig veta det mesta. Fast han är sjukt gullig och känslosam och ärlig med det är problemet.

[Devya]
5

#43 Han låter inte särskilt trevlig om jag ska vara ärlig. Jag känner tyvärr en som är likadan och ibland kan jag inte alls prata med honom för han tror sig vara så världsbäst att jag orkar inte lyssna på det i längden. Jag har då känt den här personen i ca 18 år. I början var jag även kär i honom men jag tappade intresset för det blir inte roligt att umgås med människor som tror att de är bättre än alla andra.

Jag tror nog att det kanske var bra att han slank iväg för det låter som om du förtjänar något mycket bättre. Det finns faktiskt andra gulliga killar som även är mera jordnära. :)

cissi_1993
2

men gud han får ju stå sitt kast har han inte varit tydlig med att han vill ha en relation med dej då är det ju inte konstigt att du träffar andra. vill han inte att du ska träffa andra oavsett om han vill ha en relation eller ej måsta han ju säga de. du  borde inte skickat bilden men han har ingen anledning att bli arg på dej. släpp honom och gå vidare i livet.

Frökensvår
0

Nej men problemet är väl att jag bor på andra sidan jordklotet. Snart i samma land dock. Men hela det blev ju jätte konstigt. Innan jag åkte sa han ju "jag brukar inte vara på såhär dåligt humör men det är väldigt jobbigt att du ska åka snart". Han ville verkligen att jag skulle anstränga mig och hitta ett jobb i Australien och stanna kvar. Istället åker jag till Thailand med min kompis och umgicks med andra killar och så får han en sådan bild. Men han hörde ju inte av sig när jag åkt så då kände jag ändå att det var kört, jag hade i mitt huvud räknat med att vi skulle fortsätta ha kontakt. Men eftersom han säger saker som "jag ringde inte för det skulle verka för seriöst", "jag har aldrig tänkt på ett förhållande" när jag säger att jag killar honom och "vi kan inte träffas så ofta när du kommer tillbaka för det blir för komplicerat" så har ju jag rätt att göra vad jag vill med vem jag vill utan att ha dåligt samvete, trots att jag har det. Och nu har han lagt upp en bild på honom och en annan tjej på instagram mitt i allt "tjafs" mellan oss och samtidigt som han tar bort mig överallt så det betyder ju att det är så kört det bara kan bli.

Frökensvår
0

Han svarade ju dock på ett meddelande jag skrev, när han kan blocka mig så jag inte kan skriva. Han har kvar mig på snapchat och öppnar allt jag skickar trots att han enkelt kan ta bort mig där med. Nu tog jag bort honom därifrån istället och har slutat höra av mig. Så vi får se om han ger ifrån sig ett livstecken när jag kommer om tre veckor

cissi_1993
1

det kan ju vara så att han ser ett problem i att du är från Sverige och tänker att du kommer återvända hit och inte komma tillbaka . men hur som inget att ha dåligt samvete för. lika så ska inte han ha dåligt samvete för bilden på tjejen.

Frökensvår
0

True. Men allt jag vill är att träffa honom i Australien igen. Behöver inte vara något förhållande alls, räcker med att ha som vän eftersom vi klickade så bra… Får ringa när jag kommer dit helt enkelt och vill han ändå inte så får jag ge mig