Inget privatliv
Jag har dejtat en kille i över 1 månad nu och allt är väll bra förutom att när jag är med han och hans vänner så verkar dem veta lite för mycket om vårat privatliv. Han ger dem även några "hints" om saker vi har gjort tillsammans. Jag vet att han och hans kompisar berättar i princip allt för varandra men måste det involvera våra privata stunder? Dessutom så säger han att han inte har berättat nånting för dem utöver att vi är ihop. Jag har försökt att prata med honom om det tidigare men det gick inte så lyckat. Vad ska jag göra? Finns det någon med liknande problem eller någon som upplevt detta tidigare?
Hm nä du jag tycker faktiskt det är respektlöst.
Man kan dela med sig av saker till sina vänner men jag tycker att saker faktiskt ska vara privata..
Jag antar att du menar… sexuella saker som tas upp.
Så jag tycker du ska ta ett snack med honom igen faktiskt och berätta att du tycker det känns väldigt obekvämt att hans vänner vet allting om ert privatliv.
Både jag och den personen jag träffar tycker att man håller sånt för sig själv och vi båda tycker att det inte hade varit ok om någon av oss berättade såna privata saker till vänner, hur goda vänner man än är.
Tyvärr tror jag en hel del killar pratar om såna saker utan att tänka sig för eller har det som en grej.. eller nått.
Har några killkompisar som jag hört prata om mycket saker som jag hade varit otroligt obekväm med att höra om det gällde mig.
Det finns vissa saker som jag tycker ska få vara mellan sig själv och ens partner.
Annan sak om man tycker det är ok att berätta allting och inte känner att det gör något och har pratat om att man får vara öppen om allt men det är du inte och då är det inte ok nånstans.
Hur hade han själv känt om du berättade allting ni gör i detalj till dina tjejkompisar? Har du provat att vända på steken för honom och fråga vad han hade tyckt?
Du har ju sagt att det inte känns bra och då tycker jag det ska respekteras återigen.
Så nä, säg ifrån igen, på skarpen!
Hur menar du med att det inte gick så bra sist?
Vad hände?
Vad sa han?
Gick de in genom ena örat och ut genom de andra eller?
Funkar det inte så säg att du vägrar göra privata saker med honom tills han skärper sig 😉🙂
Skämt åsido, men nä INTE ok från hans sida.
Jag kan till viss del förstå att han snackar med sina vänner, för jag är lika dan. Det som jag tycker låter jobbigt i situationen är att du bett honom att inte göra det och att han struntar i det och säger att han inte alls gjort de. Dock finns ju chansen att han inte har det, trots att det verkar som de. Jag tycker du sa säga till tydligt igen, att du vill att de stannar mellan er och att de gör dig väldigt obekväm när han hintar till sina vänner, något jag helt kan förstå dig! Jag skulle tycka de va ok om han berätta för sina vänner och sen va de tysta om de, men att de håller på så där inför dig tycker jag är respektlöst.
Jag pratar med min bästa kompis om allt jag känner för när det kommer till mitt förhållande. Även de mest känsliga och "privata" sakerna. Min pojkvän är helt okej med det, och uppmuntrar det då jag ofta behöver prata med någon för att få i ordning på mina tankar. Men, hade han inte varit okej med det hade jag respekterat det och slutat. Så jag tycker verkligen att du ska snacka med din pojkvän och förklara läget, säg att du inte tycker det är okej alls att han berättar så mycket. Är han något att ha borde han lyssna tycker jag.
Jag tänker att det är en övergång av lojaliteter som inte alla är medvetna om. Man kanske har vänner som man berättar allt för om olika personer man träffar osv, men så träffar man någon som man etablerar ett seriöst förhållande med, och då har man plötsligt också en lojalitet till den personen. Så var det för mina vänner och mig, när vi var yngre och struligare kunde vi prata om det mesta som hände, men när det blev seriöst blev det automatiskt så att vissa saker stannade mellan oss och våra partners.