Åldersskillnad
Hej
Någon mer som har stor åldersskillnad? Skulle vara intressant att höra vilka fördomar eller positiva kommentarer ni fått.
Tjugo år här. Det roligaste är väl kommentaren "jaha, och detta är din mamma?" vilket de sedan stammande försöker ursäkta med att "men ni är ju SÅ lika".
Vilket vi inte alls är. 😃
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Stor vet jag inte om jag tycker, men 13 år är nog ändå mer än snittet. Tror inte jag fått några kommentarer alls om vår åldersskillnad, jag är 29 och han 42. Vi beter oss båda som 10 så det är nog därför folk inte reagerar

Hahaha. Det roliga är att jag hade många fördomarsjälv innan det hände mig. Jag har den bästa pappan och att det skulle vara en papparoll är så himla långt från verkligheten som jag själv trodde med stor åldersskillnad.

Jag chockade alla så de kanske inte kunde komma med några kommentarer. hahah
18 åtskillnad här, mkt från början vi träffades att han var ute efter en ung slinka, Folk började berätta hur ett förhållande ska funka, min mans bror , bara så du vet du kommer inte bli mer omtyckt av min brors son. Han har redan en mamma. , asså attityden suger! Dom vet ju fan inte vilken familj, erfarenhet av människor jag har och komma med. Jag tänkte för mig själv vet du vad jag är utbildad till? Hundcoach är bara mitt extra jobb, avlastning från mitt fasta jobb. men tjiiii fick dom, när han fria samma år som vi träffades så 18 år senare, fortfarande bra! ✨✨✨✨✨🌸🌸💜💜
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Min man är bara 4 år yngre men jösses vad folk ska kommentera det… Orka bry sig om folks ålder istället för deras personlighet :p
Min kille är bara 4 år yngre än mig. Jag tycker att det redan känns jobbigt, faktiskt. Skulle föredragit om han varit lika gammal som jag om jag är ärlig. :)
Min är 7 år äldre än mig. 25 o 32. Ibland märks det att vi är på olika ställen i livet, men mesta dels är vi nästan samma person.
Min kille är 6 år yngre än mig. :) Jag fyller 30 straxt och han fyller 24 i september. Av våra nära och kära så har vi inte fått några kommentarer alls om det. På jobbet så var det däremot en som undrade om jag inte tyckte att min kille var omogen, vilket jag verkligen inte tycker. X) Han är faktiskt väldigt mogen för sin ålder. Det är säkert jag som är omogen om någon av oss skulle vara det. :P Men jag tror att ofta så får vi inga kommentarer just för att folk som inte vet om hur gamla vi är, eller i alla fall inte vet hur gammal jag är, tror att vi är jämngamla eller att jag är något/några år yngre än honom då ingen som inte redan vet kan gissa att jag är så pass gammal som jag är. :P Jag har alltid sett yngre ut än jag är. Det märks inte på oss heller att det är 6 år mellan oss. :)

Det är 25år mellan oss. Skillnaden är kanske att jag var 39 år när vi träffades. Hade jag varit 20 och han 45 hade det kanske sett annorlunda ut. Åldern har verkligen inte varit ett problem för oss. Snart 3 år för oss och jag är så lycklig tillsammans med honom. Han har inga barn så min som nu är 8 och 10 älskar han som sina egna.
Inte för att vara fördomsfull men skiljer det många år så är det ju stor risk att man inte är i samma fas när den ene börjar bli väldigt gammal och få många krämpor och den andra är fortfarande aktiv. Självklart kan det hända den yngre parnern något också så hon/han inte är frisk och orkar men jag menar generellt sett är en 50åring piggare än en 80åring.
Jag är jämngammal med min partner. Mer än 10 års skillnad skulle jag inte vilja ha i mitt förhållande..

Det där har jag hört förut. När man springer på den stora kärleken så finns det inget val. Jag skulle aldrig kunna välja bort den för att åldersskillnaden är stor. När den dagen kommer får man se vad som händer. Men varför skulle kärleken ta slut för han skulle bli sjuk eller trött. Det kan ju hända när man är ung också. Jag levde o 20år med en jämnårig man men har aldrig varit lyckligare än nu så varför inte unna mig den stora lyckan även om jag inte kommer leva den tills jag blir 80. Vi har 3 underbara år bakom oss och flera framför oss och jag ser varje dag som en gåva vi fått. Vi pratar inte om vanlig kärlek det handlar om äkta som jag inte trodde fanns. När man finner den kan man bara förstå. När det bara känns självklart.

Det är väl bara att gratulera TS! Jag tror att det är av godo att möta en del "problem" tidigt i förhållandet. Klarar man det så står man på fast mark och har väldigt bra förutsättningar för framtiden.
Sen kan jag tycka att omgivningen kan hålla tyst. De allra närmaste kan ha rätt att yttra sig, av omtanke, men då på ett respektfullt sätt. Jag hade i min ungdom ett förhållande med en betydligt äldre man. Han var bl a med hemma hos mina föräldrar (jag var över 20 och hade flyttat hemifrån och levde mitt eget liv). De var snälla och trevliga och sa inte ett ont ord om vårt förhållande. Eller också sa de det, men det rann av mig 😎?
Min sambo är bara åtta år äldre än mig så det är enligt mig ingen större åldersskillnad, men enligt vissa så är det tydligen en stor skillnad.
När jag först berättade för min familj att jag skaffat pojkvän och berättade att han var 28 (jag var 20 då) så stod min syster helt chockad med öppen mun i flera minuter. Timmar senare lyckades hon stamma ur sig "han är ju inte i pappas ålder i alla fall". Hon är rolig min syster. Jag frågade nyligen om hon har kommit över att han är så "gammal", det har hon tydligen inte, men det spelar ingen roll för hon accepterar det och förstår att vi har det bra tillsammans.
En annan lite rolig kommentar kom för några år sedan från min sambo. Han pratade om ett nytt band som han eventuellt skulle börja spela i, men han var osäker på hur det skulle gå då de "var så unga". Jag frågade hur gamla de var och de var några år äldre än mig… "Hallå om de är unga vad är jag då!?" Svaret var att de betedde sig mer "ungt" än mig med att springa på krogen varje helg m.m. Så ja den mentala åldern kan skilja sig från den som står på papperet.
Min sambo hade en livespelning förra eller förrförra sommaren och en av hand kompisars flickvän pratade med mig och berättade om sin förra man. Det förhållandet höll ju självklart inte då hon var så ung när hon träffade honom. Hon var ju bara 20. Jag sa ingenting och hon insåg inte att hon pratade med en 22/23-åring… Folk tror alltid att jag är äldre än jag är både p.g.a utseende och beteende så jag stöter inte på så mycket fördomar då folk helt enkelt inte inser att det skiljer åtta år mellan oss.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

Jag tror också att det är större skillnad när man är ung. Jag var ju 40 när jag träffade min. Eller egentligen träffade jag honom 25 år tidigare då jag har haft honom som musiklärare. Bott i samma by i 15 år. Men vi hade ju inte träffats på riktigt förrän jag var dit och skulle fråga om han kunde spela på min 40år fest. Det sa bara klick för båda.