Viktigaste personen?
Om du måste välja ( egna barn borträknade), vem är viktigast i ditt liv? En person.
Mitt "extrabarn", utan tvekan.

Min sambo.
Min make.
Min man.

Min man, helt klart.
Ingen
För att förbättra dig, våga verka fördummad.
Min mamma
Min mamma.
#6 Menar du att alla är lika viktiga för dig eller att ingen är viktig?
Oj, får man välja sig själv? För just nu är jag singel, har ett fåtal nära vänner och inte så mycket kontakt med familjen…
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#10 Klart man kan välja sig själv.
#11 Så bra 😛 Jag är inte självgod, men just nu mår jag inte så bra så måste se efter mig själv.
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Min sambo
Jag kan tyvärr inte välja mellan min sambo o mamma…
Min man. Tätt följt av mitt ex som är en väldigt bra vän.
/Christina
Min sambo
Min sambo eller min mamma får det bli. Tyvärr kan jag inte välja bara en ^^
Min sambo kommer på första plats. :)
Min sambo utan tvekan :)
"There is life after abuse. This is mine"
En av mina två bästa vänner, vilken av dom vet jag inte :)
Min närmsta vän. Jag litar inte på någon annan inte ens inom familjen, jag har extrema trust issues.. Känns inte kul att säga det men ja.
Alla jag har närmare relationer med är lika viktiga för mig.
Mina föräldrar, syskon, vänner.
Jag kanske skulle ha skrivit alla i stället?
Min man.
#22 Ok. Personligen tror jag inte på att alla personer kan vara lika viktiga. Alla relationer är olika och det finns alltid någon som betyder mest.
Och frågan gällde en person.
Mamma ❤️ Har alltid varit och kommer alltid vara den viktigaste personen i mitt liv.
Det varierar lite till och från med vilken period jag befinner mig i livet. Och bara för att en person är den viktigaste så behöver man inte älska den mest. Jag säger pappa. (Massa mammor förresten i folks kommentarer men ingen annan pappa ännu. Spännande iakttagelse bara.)
/Surpan
Har nog ingen sån person som liksom sticker ut.. Men finns såklart personer som jag inte skulle vilja bli av med.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Pappa var innan han gick bort. Nu svarar jag sambon.
Min farmor.
Nja, alltså, jag håller med dig på ett sätt. Att alla inte är lika viktiga.
Exempelvis bryr jag mig inte speciellt mycket om människan jag möter på gatan när jag är ute och går. Eller för den delen personer jag träffar en gång på en slumpartad fest.
Men, bland människor jag Väljer att umgås med, vänner, syskon, föräldrar, så tänker jag inte särskilja någon som extra viktig. För det är ju faktiskt en förolämpning mot alla andra personer i min umgängeskrets.
Sedan har du rätt, jag borde kanske inte ha skrivit någonting från början?
Eftersom jag inte är kapabel att nämna En person i denna frågan.
#26 min pappa kommer på en andraplats näst efter min sambo. ;)
Barn borträknat så är det helt klart min älskade man❤️
/Maria
Gäller "personer" bara människor? I så fall är det utan tvekan min sambo. Om det innefattar alla personer kan jag omöjligtvis välja en, det är båda mina katter. (Eller räknas de kanske som mina barn? 😃)
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#33 Djur är inte personer :)
#34 Mina katter är personer. Du är välkommen att inte hålla med men det gör dem inte till mindre personer för det. Det är dock ingenting vi behöver prata om i denna tråd.
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
En person betecknar en individ av arten människa. Djur är individer. Därmed inte sagt att djur är mindre värda. För vissa personer har djuren helt klart samma eller rent av högre värde än en människa.
Viktigaste personen i mitt liv är min sambo. Egentligen är mina föräldrar lika viktiga men anledningen att jag svarar sambon är att jag inser att mina föräldrar är ganska gamla och att jag inte kommer ha kvar dem så många år till. Sambon är väl den jag (förhoppningsvis) kommer ha kvar i många år till.
Jag själv, jag är min egen primärrelation.
Det tog lång tid innan insåg att göra andra till viktigare personer i mitt liv än mig själv inte leder till något gott.
Det sättet att förhålla sig, att göra andra till viktigare och sätta dem före mig själv innebär för mig att jag förlorar mig själv i relationen till andra och det gör att både jag mår dåligt och relationen tar skada av det.
Jag har många personer som är viktiga för mig och mina relationer till dem ser väldigt olika ut, men jag kan inte säga vem som är viktigast.
Hur ställer man en älskad familjemedlem, som har varit där hela en ens liv, emot en kär vän eller partner, ens valda familj som känns som en själsfrände?
Jag kan inte välja, tycker inte man behöver välja, känner att för mig känns det bara rätt att älska dem och uppskatta vår relation precis som den är utan att väga in hur jag känner för andra i mitt liv, det har ju ändå inte något att göra med vad vi delar.
Min fru!
Min man.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Får man bara välja en person, måste jag nog välja mig själv.
Annars är det min familj, men jag kan inte värdera dom på det viset och välja en person som är viktigast. Även om jag älskar dom på olika sätt och dom är viktiga för mig på olika sätt och av olika anledningar, så kan jag mäta varken kärleken eller deras betydelse för mig.
//Jessie
#33 När jag såg frågan tänkte jag direkt på mina katter också men trots allt även om jag ser dom som mina barn, så stod de i rubriken också ( att man ej kunde rösta på sina barn) i tråden och också för person betecknar en individ av arten människa ändå 😉 så valde jag därav att inte säga det i tråden.
men jag känner som du för mina katter, ville jag bara säga till dig iaf så jag förstår dig! ❤️
Utan tvekan mig själv. Har nog alltid varit den som gått min egen väg och inte gjort så mycket plats för andra människor i mitt liv. Men det är både på gott och ont. För samtidigt är det numera uppenbart att jag hade behövt söka stöd hos andra betydligt oftare.
Det är min underbara älskling som jag flyttat ihop med för inte så länge sen och som stått ut med knäppa mig i över 4 år som är viktigaste personen i mitt liv.
Min mamma lever inte längre och barnen skulle borträknas i tråden så jag säger min älskade syster som alltid stått nära mig 🌺
Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell.
"Big Journeys Begin With Small Steps"
Det är min man, som stöttat mig i vått och torrt alltid ger mig kärlek och så omtänksam varm och fin.
Omöjligt att välja bara en :/
Då båda sambo, mina föräldrar, syskon t.ex är lika viktiga men på olika sätt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan eller vill verkligen inte välja mellan mina morföräldrar och farföräldrar och min familj. Viktiga på olika sätt som Frida ovan har sagt.
Zingo ;D
Min bror. Enda personen jag faktiskt kan prata om precis vad som helst med. Då menar jag precis allt. Om någon av oss skulle begått ett stort brott skulle vi ändå berätta för varandra. 🙂
A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare
Har svårt att välja mellan min syster, min sambo och min bästa vän.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Kan inte säga att det finns en viktig person i mitt liv just nu. Jag klarar mig väldigt fint ensam och trivs bäst så. :)
Min man är viktigast för mig
Min bästa vän.
”Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Min mamma eftersom hon ställer upp när jag behöver barnvakt.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Det viktigaste personen i mitt liv är jag.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
Jag kan inte välja bara en. Jag har flera som är obeskrivligt viktiga för mig.
I have no sympathy for people without empathy
Min mor ❤️