Nybliven särbo
Min sambo har börjat plugga i en annan stad i veckorna, han kommer hem över vissa helger när möjlighet finns. Vi är inne på 3:e veckan nu och några månader återstår. Behöver tips på vad jag kan hitta på när jag är själv? :) låter kanske konstigt men jag har fått så mycket tid till mig själv nu att jag knappt vet vad jag ska göra med den! jag brukar kolla serier och äta god middag på kvällarna men nu efter 3 veckor har jag tröttnat. Visst kan jag träffa vänner men det är när jag är helt ensam som jag lätt blir uttråkad. Så tips tack! 😄 Vad gör ni när ni är ensamma?
I have no sympathy for people without empathy
Läsa, spela spel, träna, måla, skriva, lära dig att använda pilbåge, börja dansa, virka, lägg pärlplattor, volontärarbeta med något du gillar (flyktingar, barn, katter etc)? Fundera på vad du gillar, det finns miljoner hobbys och sätt att spendera tiden på!
Jag brukar se serier, läsa böcker, volontärarbeta, lägga pärlplattor, träna crossfit, gå promenader, leka med mina katter, hälsa på mina föräldrar och säkert en massa mer som jag inte kommer på just nu 🙂
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Tack för många bra tips! :) jag älskar ju att läsa men har sällan ro till det. Ska nog ta upp det igen. Tränar och umgås med hundarna är fin vardag för mig. Men du har rätt, finns ju massor att göra! Ska nog passa på att upptäcka en ny hobby 😄 Pröva på nya saker!
Tack för många bra tips! :) jag älskar ju att läsa men har sällan ro till det. Ska nog ta upp det igen. Tränar och umgås med hundarna är fin vardag för mig. Men du har rätt, finns ju massor att göra! Ska nog passa på att upptäcka en ny hobby 😄 Pröva på nya saker!
Fundera på vad det är du vill: göra något hemma, eller komma iväg någonstans och träffa folk. Eller en lagom blandning.
Gå på kurs - finns oftast kurser I allt möjligt. Hitta en kör att sjunga I; sjunga ger energy. Föreningar, föreläsningar, evenemang av olika sorter…håll ögon och öron öppna.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Ljudbok om du inte har lugnet i kroppen att sitta still, kanske börja med nå handarbeten om du tycker sådan? Jag stickar och virkar en del, inte nödvändigvis så långa stunder i taget men det blir ju klappar och förbruksvaror utav det iaf! Börja skriva själv? skriv berättelser och sagor. Blogga? Hitta något du tycker om att göra och blogga om det? En ren bildblogg där du knäpper ett kort av det du håller på med just nu och bloggar den bilden med en liten kommentar om du inte tycker om att skriva utlämnande om din vardag eller något ämne kan vara ett alternativ :)
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Varför inte gå en agility kurs med hundarna?
träna är ett sånt bra och givande tidsfördriv. Tränar du i 2h (ex promenad på 1 1/2 h + lite övningar) så kommer du vara slut sen. Då kommer du vara mer mindfull och tycka att det är mer okej att bara slappa :) Du kan ju ta med hundarna på en springtur :D
Tycker själv inte att serier hjälper ensamheten och detdär "behöver göra" ångesten. Så träning för mig är grymt. Sen får du bättre hälsa och mår allmänt bättre av det
#7 Håller så med dig! Jag brukar träna kring 1,5h-2,5h per dag, 6 dagar i veckan och tiden springer iväg från mig. :) Jag trivs så bra med att träna och så skönt att kunna ha något vettigt att göra om dagarna!