Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 401 ggr
Destany
0

varför lyckas jag aldrig

det har ju varit rätt mycket snack om internetdejting och jag börjar nu misströsta allt vad ordet killar heter..

Jag fick kontakt med en trevlig kille som först fick min msn och sen mitt nr.. vi har sms at mycket och även pratat några timmar i telefon.. i lördags kväll skickade han ett smn och undrade om vi skulle träffas på söndagen och efter lite tvekan sa jag ok..

jag skulle vara barnvakt några timmar o det sa jag oxå till honom så vi betsämde att vi skulle träffas senare för han skulle iväg o träffa nån jobbarkompis.. kl 16 skerv jag till honom o sa att nu var jag inte längre barnvakt och jag frågade oxå när han kom.. han svarade att han inte visste men skulle höra av sig.. kl 18 så skrev jag igen när kommer du ? vill ju inte träffas mitt i natten han bara jag hör av mig. då ilsknade jag till och skrev jag har bättre saker för mig än att bara sitta o vänta. o att vi då fick träffas en annan dag.. sen skrev jag lite senare och frågade varför han frågade om vi skulle träffas om han inte ville och då skrev han ett surt sms att han förklarade läget ( som han liksom inte gjorde) och att han sa att han skulle ringa men att jag tydligen hade bättre saker för mig.. jag bara hallå jag satt ju o väntade men tröttnade och helt plötsligt får han det till att vara mitt fel..

eftersom han verkade vara en bra kille  lugn o trygg o inte sån som jag brukar lägga energi på så blev jag både arg ledsen o besviken .. så nu har jag lagt ner killar en gång för alla….

oj vad långt det blev…

kermit
0

ring upp honom och säg att det ditt ordval kanske inte var så lyckat och förklara läget…det är ju ett enkelt missförstånd i sms:ens förlovade värld…  sms ska man undvika i början av en bekantskap tycker jag, sålänge man inte känner varandras skrivstil och uttryckssätt…då är det bättre att prata med varandra….

SeaHawk
0

Jag är kanske gammalmodig, motsträvig och allt vad det nu är, men jag kan bara säga för mej själv att jag har nån typ av allergisk reaktion mot att komunicera via sms, msn eller sånt. Visst kan man skicka en massa meddelanden till varandra, men gäller det något mer "viktigt" så är det öga mot öga eller igenom ett telefonsamtal, då slipper man en massa missförstånd.

Jag tycker nog att du ska fråga honom varför han inte dök upp och om du är intresserad av honom så bestämmer ni en dag, klockslag och plats, sen finns det ingen ursäkt längre.

Ceciliaolucifer
0

Det är väldigt svårt att kommunicera via sms och msn ibland. Alla har vi olika sätt att uttrycka sig på och ibland blir det bara SÅ fel. Försök att ringa hnm om du orkar och bara börja om från noll. Förklara läget bara :) eller bara och bara, det är nog inte så lätt.

Sms betyder Short Message Sending har jag för mig? och det var aldrig tänkt att användas på det sätt vi gör idag. Det var ett lyxigt sätt för affärsmän att kunna kontakta varandra på ett snabbt sätt. Men det blev så populärt och det är där vi befinner oss idag.

Att smsa med någon är en slags trygghet. Du har tid att fundera på vad du ska svara, du har alltid möjligheten att kontakta vem du vill när du vill även om personen sitter upptagen. Du kan skriva saker som du aldrig själv skulle våga säga högt till någon. Om inte annat så har sms blivit en fantastisk möjlighet för döva och stumma att kommunicera.

Euhm, ja? vad ville jag ha sagt med det här då? att sms är en fantastisk uppfinnelse, men samtalet är ännu mer fantastisk? EUhm, ring istället för smsa ;)

siddelina
0

Ja, det är lätt att missuppfatta via sms. Har själv gjort bort mig, när personen i fråga trodde att jag var sur, var inte det men ordvalet verkade så att jag var sur. Fick brått att förklara mig …

Rosaparaply
0

Hej Destany,
Ge inte upp det här med killar. Kan hända att denna inte är värd dig, men det kan också vara så att ni har missförstått varandra för precis som de skriver i inläggen här ovan så ska man absolut inte kommunicera via SMS, det är som gjort för att missförstås.

Men som du skrev i ditt inlägg så verkar det inte som att du kände killen särskilt väl. Du hade pratat "några timmar" i telefon, det är inte särskilt länge om man ska lära känna någon. Sen har ni bara kommunicerat via SMS och MSN… vilket kan vara svårt om man ska lära känna någon.

Jag har ju själv träffat min nuvarande pojkvän via internetdejting (så jag vet att det fungerar). Jag vet inte hur många timmar  vi tillbringade i telefon innan vi träffades "live" (sammanlagt tror jag man kan räkna det i dagar). Jag kollade också upp honom noga - kollade så att allt han sa stämde, adresser, tfn-nummer, jobb, betalningsanmärkningar (brottsregister behövde jag inte pga den arbetsplats han har). Men så kanske jag är lite överförsiktig också…  är lite trött på att bli bränd av killar.

Lycka till iallafall, oavsett om du ger denna killen en chans till eller om du fortsätter att söka.

kermit
0

Destany; hur gick det? Har ni rett ut det?

Destany
0

nej jag har inte kontaktat kommer känner inte att jag orkar riktigt….

kermit
0

Ok. Glad