problem?
Jag har lite problem med min kille och det börjar bli rätt jobbigt nu. Han tycker dock att jag överreagerar. Säg till mig om jag gör det. Det kanske inte är en så stor grej.
Det är i alla fall så att min kille är jättedålig på att hålla det han lovat/ bestämt. Vi bestämmer att vi ska ses någon dag i förväg men rätt ofta händer det att han ringer i sista sekund och avbokar mig för att han ska göra något annat. Oftast är det inte ens viktiga saker han ska göra utan det kan vara att han kompis nyss ringde och dom ska in till stan typ. Och detta har alltså börjat hända mer och mer på senare tid.
En gång har han till och med avbokat mig och sagt att han var sjuk och sen kom det fram att han inte alls var sjuk. Han hade varit hos en kompis och spelat dataspel. Urs vad sur och ledsen man blir då.
Det känns helt enkelt som att han inte vill vara med mig längre.
Men jag måste dock säga att när vi väl ses har vi det jättebra.
Det jag undrar är om det är okej att han gör så här mot mig? Jag kan ju lixom inte lita på honom längre eftersom han aldrig gör som vi bestämt. Det börjar gå mig på nerverna. Vad ska jag göra?
Jag tycker INTE det är okey.
Ljuger han om det vet man inte vad mer han kan ljuga om!
Dessutom litar du inte mer på honom, så jag tror du hade mått bäst av att inte vara tillsammans med honom.
Du förtjänar bättre!!

Egentligen spelar det ju ingen roll vad vi tycker. Du tycker inte det är ok, och alltså är det så. Sen råkar jag hålla med dig, tycker inte det är ok att han undviker dig och träffar dig när det passar honom bara. Du hamnar i en underlägsen situation där du får ta den tid som blir över. det är inte ok! Säger dom Hera, du förtjänar bättre. Tycker du inte själv det? Att spela såna där spel är bara onyttigt. Dumpa grabben, säg som det är, du är inte hans leksak som han kan ropa på när han vill, och som kommer springandes…
Vill du fortsätta träffa honom, ta ett djupt snack. Det spelar ignen roll om han tycker att du överreagerar, bryr han sig i dig så inser han att det du känner är sant för dig, oavsett om han inte ser det elelr itne. Låt han springa efter dig ett tag!
Det är ju taskigt att han ändrar sina planer när han ska träffa dig. Frågan är om han egentligen är så värst intresserad av att träffa dig … Säger som Hera och Alba Stiffler, du förtjänar bättre!
Stå på dig , vännen!
Ni är så kloka allihopa. Tack för era svar måste jag säga.
Jo. Det har faktiskt gått så långt att jag har funderat på att göra slut men ni vet ju allihopa att sånt där är svårt. Vi har varit ihop i ungefär två år lixom. Men jag tror nästan det är enda utvägen. Man kan ju inte vara ihop med någon man inte litar på. eller hur?
Han var ju inte alls så här i början men jag kan ju tillägga att han inte hade speciellt många vänner då heller. Sen han träffade mig har han fått mer kompisar och det känns som han hellre är med dom än med mig.
Det enda han säger när jag pratar med honom är att jag överreagerar och att det inte är en stor sak. Klart man får ändra sig tycker han. Och så säger han att han älskar mig och att han vill vara med mig… Men ja. Han visar det ju inte iaf. Vi får se vart detta leder. Ska prata med honom ikväll och om han inte förstår mig och är villig att förbättra sig på den här punkten kommer jag nog göra slut för det här funkar faktiskt inte.
Jag håller tummarna för dig!
Respekt…du ska kräva respekt..Sen låter han otroligt omogen..Gör man slut med en sån kille så kanske han får sig en tankeställare.Man brukar inte sakna kon förrens båset är tomt*L*
kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Kan säga att nu har vi pratat jätteläänge och han verkar inte vilja jobba på det här så jag gjorde slut.
Och det är ju inte bara det här som har krånglat utan en massa andra saker som vi pratade igenom och vi funkar helt enkelt inte ihop. Vi tycker olika om ganska mycket faktiskt och jag tycker inte att han behandlat mig speciellt bra och jag har ofta blivit ledsen pga honom.
Just nu känns allt rätt tungt men jag känner mig ändå rätt lättad att det är över faktiskt. Men det är ju lite sorjligt eftersom vi kännt varandra så länge och nu kommer vi säkert inte ses alls. Det är svårt att vara kompis med sina ex. I alla fall precis när det tagit slut.
Har ni några bra tips på hur man går vidare?
Förstår att det är jobbigt och att du är ledsen och att det känns konstigt, men hemskt starkt av dig och bra för dig tror jag!
Det är nu du ska hitta på saker bara för just DIG! Gå på massage, glo på film med vännerna osv :) Och ni kan säkert bli vänner senare. Bara det går ett tag!!
kram på dig
ärligt talat känns det inte så hemskt som jag trodde att det skulle göra.
Japp. den här helgen ska jag ägna helt åt mig själv :D tack!!!
Låter ju jätte bra :)
Vad är det man brukar säga? Lika många år som man varit ihop, lika många månader tar det att komma över exet?
Jag är ledsen för din skull, Lotta_A men samtidigt jävligt stolt över dig!! Du har gjort något som är oändligt mycket större än du själv kanske inser just nu:
- Du har stått upp för dig själv. För din självkänsla, din integritet och ditt egenvärde. Du har markerat att det inte är okej att behandla dig så!
Det här kommer du ha med dig, hela ditt liv. Och i varje förhållande kommer det stärka dig än mer.
Jag vill bara säga GRATTIS till dig och till din stolthet, som faktiskt tjänat dig bra! Du ska se att det går fortare än du tror, att komma över honom. Visst kommer det att komma stunder då du bara kommer att komma ihåg de goa, fina och mysiga stunderna. Men tvinga dig då, påminn då dig själv, om allt som bara förstörde. Det som tärde och gnagde på dig, och vad det kostade dig i självkänsla.
Om ett par månader, om du inte underhåller en fortsatt relation på något sätt, så kommer han att vara borta ur ditt system.
*många varma kramar*
Vad SharpMissy sa, håller helt med!

Yepp, även jag håller med. Det är få saker i livet som man lär sig så mycket om sig själv som man gör när man avslutar en realtion. Att känna att man klarar av att må bra själv och att man gjort något för sin egen skull är rätt stärkande!
Om det nu är så att du om några månader känner dig mogen nog så kan du säkert fortsätta vara kompis med honom. Men då gäller det att ni "utarbetar" regler för det, dvs så att ni inte hamnar i nån mittimellanfälla som KK:n tex… Det gäller att båda gått vidare innan man blir vänner igen!
Lycka till med glädjen, känns som om du tagit rätt beslut, även om det är hårt ibland! :)

Jag instämmer i de andras hyllningar! Starkt, moget och förnuftigt gjort. 
Nu när jag tänker efter, har jag nog aldrig gjort slut, det har alltid varit tillsammans vi har kommit överens.
Är det dåligt att jag aldrig gjort slut? Hade jag haft bättre självkänsla om jag hade gjort det?
P.S Lotta_A hoppas inte du tycker jag förstör tråden
#15: Nej du förstör inte tråden.
Och jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt att aldrig ha gjort slut. Det här är första gången jag gör slut och kan säga att det känns i alla fall bättre än att bli dumpad. nemen jag vet inte.
Att komma fram tillsammans att man ska göra slut tror jag är det bästa faktiskt. hm