Visa intresse
Hej! Jag gillar en tjej i min klass. Sen ungefär 1,5 mån tillbaka har vi haft lite ögonkontakt. Sen har det väl blivit mer och mer. Men iallafall. Vi har aldrig riktigt haft en konversation, förrens typ 2 veckor tillbaka då vi pratade lite om skolämnen. Och skrattade lite åt mina skämt(ibland bra, ibland dåliga hehe, men hon skrattade åt båda…). Hon verkar inte ogilla mig iallafall, ni vet, ibland möter man personer som man bara inte gillar, dom behöver inte ge en några anledningar att ogilla dem, utan man bra gör det. Men hon verkar gilla mig, hon drar sig inte ifrån mig eller liknande. Nu till det lite intressanta. Vi har som sagt haft ögonkontakt, vi "smygkollar" på varandra så att säga. Ibland märker vi att den andra gör det, men då är det väl bara att vi bryter ögonkontakt, jag iallafall. För när hon märker att jag kollar på henne, då verkar hon inte kolla bort på en gång. Och det har hänt ganska mycket. Jag vet att ni kanske tror: Aa det är väl ingen stor grej att hon kollar på dig?. Fast grejen är att hon gör det medvetet, man kollar inte på en person sådär mycket utan en anledning, det tror inte jag iallafall. När vi pratar så verkar hon le oftast, så hon diggar mig känns det som. Vi kan liksom vara i samma rum, eller till och med samma byggnad, och om vi är i synhåll för varandra då kollar vi på varann. Nu undrar jag om jag har missat ett "tecken" på intresse från henne. Vi har inte rört varandra så mycket, iallafall så har jag inte rört henne för jag är rätt blyg men hon kanske också är blyg med sånt. Jag vill lära känna henne, men vet inte vad jag ska säga. För det känns som att det kan vara nåt. Häromdagen hade vi en konversation, och efter vi pratade klart så kollade jag bort från henne. Och jag kände att hon kollade på mig i några sekunder, det brukar hända ganska ofta. Hjälp mig, hur ska jag visa intresse, för vårt lilla ögonflört börjar bli urtjatat känns det som. Att bjuda ut henne på fika känns lite konstigt, för att vi knappt pratat med varandra
Vik inte undan med blicken!
Vad du ska göra är att le när du ser att hon tittar på dig.
Prata med henne, fråga om hon vill gå på promenad, fika eller plugga tillsammans. försök att göra något tillsammans.
Se till att går vidare, krama henne lätt, ta på henne, ta bort hårstrå i mungipan, (har hon inget, låtsas!)
Visa att du är intresserad!
Men gör det nu innan hon ledsnar och tycker du är tråkig som in te vågar gå vidare.
Inga problem, ni pratar redan med varandra.
Lycka till!
#1 Alltså. På fredagar har vi en liten samling typ, i frikyrkan här jag bor. Ungdomar samlas och så har man ledare som leder en lek som alla är med på. Sen efter leken är det fika för alla och sen är det fritt i ungefär en timme. Jag kanske ska passa på då att prata med henne? Men när brukar det vara bra tillfälle att krama henne då? Dedär med fika har jag också funderat på.
#2 Det där låter som ett bra tillfälle att prata mer med henne! Börja med att prata lite med henne och försök hitta något gemensamt ni gillar att göra, så kanske ni kan göra det tillsammans lite längre fram.
Krama skulle jag vänta med tills ni känner varandra bättre.
#3 Okej, tack för tipset :D. Men man kan väl röra henne lite diskret, typ lite på axeln eller nåt? Men hur ska jag göra för att inte tråka ut henne? Jag är inte så bra på sånt där, när man bara ska prata. Jag brukar skämta rätt mycket osv.
Både jag och min nuvarande sambo är väldigt blyga. Men vi fann gemensamma intressen: bågskytte, se på bio/film, x-box, gå på promenader. Så det gjorde vi. Vi hade skyttetävling, såg på film hemma hos mig och på bion, vi gick på promenader med våra hundar ihop, spelade x-box hela natten osv. Vi skrev mycket på datorn också. Skicka en vänförfrågan på Facebook om ni har det och skriv till henne. Jag och min sambo skrev från kvällen inpå morgonen flera gånger, men oftast somnade någon av oss vid datorn runt 2-tiden på natten, eller bestämde innan att vi skulle sluta skriva kl 12 så att man fick sovit lite innan vi skulle till jobben (vilket ändå drog ut på tiden och vi slutade vid kl 1-2). Vi kunde inte slita oss ifrån varandra ens när vi skrev - och det var något som gjorde en uppmärksam på att den andre kanske kände likadant som en själv.
Sitt lite närmare än nödvändigt om ni delar parkbänk/samma sittyta. Undvik inte ögonkontakt och visa att du inte riktigt är redo att springa iväg när ni pratat klart, utan dröj kvar lite.
Kroppskontakt kan vara lite skrämmande i början, en kram kan vara att ta i lite för mycket nu i början. Men sitt nära, låt din axel snudda vid hennes eller ditt knä mot hennes knä osv.
När man skriver över datorn vågar man dessutom skriva mer än vad man skulle kunna säga rakt ut. Och man kan avsluta meningen med en " ;) " :)
#5 Vi brukar skriva ibland men ingen av oss verkar va bra på att håll upp konversationen… Men i skolan verkar hon vilja prata mer med mig, och vi har börjat prata mer och mer. Jag vill inte bli friendzonad bara. Några tips?
#6 Alltså. Vill hon bara vara vän så kommer du bli "friendzonad" oavsett vad du gör. Känslor för någon är inget man kan tvinga på någon. :) Låt det hela flyta på och se vad som händer. :)
Nå min vän, hur går det?
^
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!