Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2150 ggr
Maria666
0

Sexmissbruk?

Är detta sexmissbruk? Min man och jag träffades tidigt 15 års ålder. När jag var 20 så hittade jag sexannonser som han skrivit i mitt namn för att skicka till en tidning,så i 30 år har han försökt övertala mig att ha sex med andra män i olika perioder.jag har träffat män mot min vilja några gånger för att han velat det.Jag har bett honom sluta och han har lovat för att sedan börja tjata igen. Han har själv chattat med andra och försökt få mig att göra detta,långa perioder där han aldrig tar initiativet till sex.Han säger att det är för vår skull att vi ska få det bra och när han är full att han ständigt letar efter likasinnade och att han alltid varit sådan och alltid kommer att vara! I början av vår relation var han otroligt svartsjuk hotade mig jagade mig och slog mig vid ett par tillfällen. Vi har aldrig haft ett bra sexliv tillsammans!

Urhasten
3

Shit, han är en tölp jag hade lämnat för länge sedan om det vore mig det handlade om och till dig säger jag bara; slit dig loss, för du förtjänar någonting betydligt mycket bättre!

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Karmatarerskanise
18

De självklara frågorna.

Varför gifte du dig? Och varför är du fortfarande kvar?

[lillelull]
0

Tycker det låter som du lever i en relation som är osund.. Du ska aldrig vara med någon som misshandlar dig varken psykiskt eller fysiskt. Och du ska inte heller göra saker som är mot din egen vilja. Vet inte vad jag ska säga mer än att jag tycker det låter för mig som en osund relation.. Du kanske ska söka hjälp i  någon form av terapi med detta för att få hjälp att ta dig ur denna relation ev. att din man söker hjälp för sina problem. Helst båda. Då det verkar som du absolut skulle behöva prata med någon om detta eftersom du söker dig till ett forum för att prata och han har ju uppenbarligen problem med att förstå vad som är rätt och fel.

Det kan vara väldigt jobbigt att lämna en sån relation då ni varit tillsammans länge men ibland kan det faktiskt vara det bästa för en i längden även om det är ett jobbigt steg att ta.

Hoppas det löser sig för dig…🌺

Maria
2

Har du levt 30 år på detta sättet?😮

/Maria

[Lummer]
9

Tycker du avtjänat dina 30 år med råge. Be han dra åt he***te och börja ett nytt liv. Fins ingen anledning att ta hänsyn till vad han tycker och känner för han har ju uppenbart skitit i dig hela tiden. Skulle inte kalla det sexmissbruk. Detta är misshandel. Stor kram och stå på dig

Sarah
0

Men varför har du stannat och varför stannar du fortfarande?

Tride
1

Stick! Ju förr dess hellre. Vad får dig att stanna kvar?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[lillelull]
7

Ibland stannar människor i dåliga relationer av olika anledningar, TS har varit i denna relation väldigt länge och vet kanske inte hur det känns att vara i en sund relation  och fortfarande älskar sin man trots allt de hemska och har fastnat i det och kan inte komma ur det.. Det kan vara väldigt lätt att skriva att man själv aldrig hade stått ut med det och sådant och jag håller med. Men det är inte alltid helt lätt att bara lämna en sån lång relation för en del oavsett vad som skett. Ibland så finns det också en tro om att "det kanske kan bli bättre, eller jag kanske kan förändra honom?" 

Tror det kommer ta tid och en del hjälp med att lämna denna osunda relation annars hade hon nog redan gjort det förlängesen .. 😢

pyromanen
6

Det är nog inte sexmissbruk men det är nånting som inte alls är bra. Att han pressar dig att göra sexuella saker du inte själv har lust med är allvarligt, oschysst, respektlöst och det är ett övergrepp. Förmodligen har du efter så lång tid i den relationen tappat flrmågan att se det du är i med friska ögon. Ta hjälp! Kanske vända dig till nån kvinnojour, få en samtalskontakt. Du kan få det mycket bättre än du har det nu!!!!!

[Daisy-Moa-Elsa]
2

TS kliv ur din egen roll här som trådskapare och läs ditt inlägg utan att vara du? Vad håller dig kvar i relationen och varför? Ställ dig frågan om varför du är kvar efter  30 års tjatande från honom att du ska ligga med andra män. varför är du kvar i relationen? Vad är du rädd för?

obstitant
7

Det kan vara svårt att se hur dålig en destruktiv relation är när man är mitt uppe i den. Men att du frågar om den här är ett första steg mot ifrågasätta om det verkligen ska vara så här.  Nej, det ska det inte.

Ett bra ställe att bolla funderingar kring skadliga relationer är Kvinnofridslinjen. se, telefonnummer 020-505050. Det är gratis, syns inte på räkningen, och är öppet dygnet runt. Och det handlar inte bara om fysiskt våld, utan även psykiskt och sexuellt våld, vilket du definitivt utsätts för.

[Allanboysen]
1

what? skilj dig med honom.

Tride
1

Be honom dra till en varmare trakt😈

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Åsa S
2

I ett förhållande ska man känna sig trygg och inte ens behöva ta något sådant snack 1gång, han har utnyttat att du var ung och oerfaren när ni träffades. Han har dresserat dig att stanna kvar oavsett vad han försöker göra och utsätter dig för. Har mött en sån man som just använde ordet dressera om de Kvinnor han haft, han såg det som en utmaning att bryta ner deras person och försöka få dem att ställa upp på div knasiga sexgrejer utan att de lämnade honom. Lyckades hyfsat med kvinnan han träffade som ung hon stannade rätt många år, de han träffade senare som var äldre fick han behålla rätt kort tid + han blev polismäld av en kvinna med vilket han inte föstod alls för i hans värld älskade Kvinnor den behandling han gav dem. Hemsk människa.

MissClue
2

Ts har inte varit inloggad sedan februari då hon skrev inlägget 😐håller tummarna att hon lämnat denna man…

I love not man the less, but Nature more…