Tips för att gå vidare
Hej!
Jag har fått lite svårt att släppa min förra partner märker jag. Många gånger känns det helt okej, ibland rent utav bra, men sen känns det som att jag blir överkörd av ett tåg och jag tappar orken till allt. Råkade se en bild av denne idag, och på en gång kom alla känslor och jag blev jätteledsen. Vi hade hållit ihop ett tag. Nu tänkte jag bara höra om någon har något bra tips för att få det att kännas lite bättre? :)
#0 Jag har raderat allt som har med personen att göra eller varje fall städat undan allt i en väl paketerad låda. Hänga mer med vänner och familj brukar hjälpa. Förbjud dig själv att snoka på personen om hen finns på sociala medier 😉 Varför tog det slut mellan er föresten?
I love not man the less, but Nature more…
Jag är lite i samma sits just nu tyvärr, och jag har också svårt att hantera det. Min ork och energi är körd i botten och man blir påmind hela tiden liksom. För mig skulle det vara fel att radera / kasta allt som har med henne att göra. En vacker dag kommer jag att ångra det i så fall. Hon har betytt mycket för mig flera år och även om jag vill glömma det just precis NU för att orka andas så vet jag också att jag vill minnas henne. Det som var bra blir inte dåligt bara för att vi inte är ihop längre.
Däremot att städa undan allting för tillfället tror jag också är ett bra råd, då kan man återkomma till det senare när det känns lättare. Och, man kan alltid kasta sakerna senare om man verkligen vill - när man inte är lika emotionell som nu.
Personligen försöker jag dränka tankar och känslor i något intresse just nu. Och se på tv-serier..och spela spel. Det hjälper kanske inte egentligen, men det får mig att koppla bort allting en stund. Får hjärnan att slappna av lite. Annars känns det som om jag har konstant kramp bara. Lyssna på musik och försöka sjunga lite känns bra också förresten.