Stanna eller inte?
Så jag har träffat denna kille ett tag som jag hitta på en dejting sida. I början så vi jätte aktiva med att skriva och han var jätte trevlig. Efter vi hade träffats så var han väldigt framåt och förde ut hans vilja för fort. Jag fick aldrig någon chans att verkligen att lära känna honom. Blev överkörd. Han sluta vara så öppen och blev mer inne på sina "sexbehov". Jag har försökt på alla olika sätt att öppna upp honom. Han verkar inte ha något större intresse i mig för han har aldrig frågat något om mitt liv eller intressen. Jag känner mig osäker på honom. Han är liksom fortfarande online varje dag på sidan och de förvirrar mig. Mitt stalkande via media visar att han har väldigt nära relation med sitt ex. Är jag bara come and go girl eller betyder jag något eller är jag tjej nr 2? Jag har prövat att sluta skriva med honom och de funkar inte så bra för jag vill inte återgå till ett ensamt liv. Han lämnar inte mig ifred heller för hans "behov" kallar. Vi sluta att ha sex ett tag och då blev träffarna tomma och inget blev sagt. Så mina bekymmer med denna kille är att han är väldigt stängd och verkar vara lurig med tjejer om jag inte överreagerar. Vad tycker ni? Ska jag fortsätta försöka och i såna fall hur? Är de bara att dumpa honom? Hur ska jag bryta kontakten med honom på ett fint sätt?
Han verkar inte visa nått intresse av dig som person, han är inte intresserad av ditt liv eller vad du är intresserad av där har du svaret är man verkligen intresserad av nån vill man ju veta allt om den personen så då visar man intresse. Så jag säger dumpa honom det är bättre vara ensam än med nån som utnyttjar en för att de har sk. "behov", du verkar vilja ha nått annat än det han erbjuder.
Jag tror att du redan har svaret på din fråga: Avsluta detta innan du blir ordentligt sårad. En relation som bara bygger på sex är inte mycket att hänga i julgranen när man som du verkar vilja ha en mer varaktig relation. Försök att hitta någon som inte gör dig besviken istället!
#1 och #2 Har redan blivit sårad många gånger om men lika så vill man att någon ska förändras. De jag känner mig sårad över att jag gick emot min vilja redan första träffen och jag vill bara ge "hämnd" så han får se själv. Han säger själv att sex är bara ett plus och de är inte viktigt.
Det låter ju inte som om det kommer att kunna bli en seriös relation av detta som sagt. Det är väl snarare att be om problem att fortsätta träffa denna kille.
#0 Hej! Tycker inte att du ens behöver tänka på ifall du överreagerar. Du reagerar, är osäker och det känns inte bra för dig. Det är bara bra att du lyssnar på dig själv! Om du väljer att fortsätta med honom så tror jag att du måste berätta exakt hur du känner och på vilket sätt det inte känns bra för dig. Vet inte hur pass rak du har vågat vara mot honom, men jag tror att det är viktigt att vara öppen och ärlig i vilken relation det än handlar om. Upplever du att han efter det fortfarande inte blir mer intresserad av dig, dina intressen, fortsätter att vara stängd, eller inte är intresserad av att förändras tillsammans så att ni båda mår bra tillsammans. Nej, då tror jag inte att du ska försöka förändra relationen mer. Ni kanske står på lite för olika plan i livet? Han kanske är osäker på dig med? Men när/om du har varit fullständigt rak mot honom och sagt hur du behöver ha det, och om du märker att han fortfarande inte bryr sig om dig/er genom att inte vilja gå dig till mötes med också dina behov, så behöver du inte dumpa honom på något speciellt sätt, mer än att säga "hejdå, jag vill inte mer". För i princip så har han med sitt sätt att vara redan dumpat dig, tänker jag. Och du är värd att må bra och känna trygghet. Ensamhet kan definitivt vara skitjobbigt, jag vet. Men känner du dig inte innerst inne ensam som det har varit i relationen med honom? Du kan bara bli starkare om du står upp för dig själv med hur du behöver ha det för att må bra. Ta hand om dig. kram!