Annons:
Etikettkänslor
Läst 2892 ggr
LitenElsa
2016-07-08 15:20

Mycket äldre man

Ja, som rubriken antyder så har jag mött en mycket äldre man och blivit djupt attraherad. Jag är 48 och han är 65. För mig slog känslorna ner som en bomb. Jag har aldrig tidigare ens tänkt tanken på att en så mycket äldre man kan vara attraktiv. Han är både vältränad och pojkaktig på något sätt men han är ju ändå en gammal man. Vi har legat med varandra och det var underbart för oss båda. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Det är så fint mellan oss, men hur länge kan det vara? Snälla, hjälp mig att tänka!

Annons:
Maria
2016-07-08 15:25
#1

Jag förstår inte vad problemet är.

Du skrev redan för drygt ett halvår sedan om denne man om jag fattar rätt. Ingen kan svara på hur länge det kan vara.

Det är väl bara att köra på och jag önskar lycka till🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Surpan
2016-07-08 15:25
#2

Grattis! Du har hittat en man du trivs med, är attraherad av och verkar tycka om dig tillbaka. Var lycklig, ta det som det kommer, försök att inte oroa dig. Jag vill inte på något sätt vara förolämpande men med tanke på din ålder så antar jag att barn inte är aktuellt heller så det är ute ur ekvationen. Så go for it! Det kan hålla i fem år, det kan hålla i 25 år. Det vet man aldrig så det är bara att testa och se. :)

/Surpan

Sommarek
2016-07-08 15:26
#3

Om ni båda tycker om varandra, har ett bra förhållande och bra sex, vad är problemet? Ni är båda vuxna och gör vad ni vill med vem ni vill.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

DesK
2016-07-08 15:29
#4

Tja, det kan bara ni två själva svara på. Mina barns far var 20 år äldre än jag och vi var tillsammans i närmare 30 år och det var inte åldersskillnaden som gjorde att vi separerade.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

LitenElsa
2016-07-08 15:33
#5

Tack för era svar! Precis vad jag behöver läsa. Jag är mest rädd för vad andra ska tycka. När vi är ute på stan är jag rädd att folk ska tro att vi är far och dotter eller tycka att vi är fel på nåt sätt. Våra barn är vuxna så den delen av livet ligger bakom oss. Inget av barnen vet.

Sommarek
2016-07-08 15:37
#6

Min fru är 20 år äldre än vad jag är, och jag tycker mest det är hysteriskt roligt när folk frågar om jag är dottern, varpå de blir helt knallröda och försöker bortförklara det med "öh, öh, men ni är ju så… lika!" när de får veta hur det ligger till. Jag är rödhårig, lockig och kort med gröna ögon och uppnäsa; hon har blont, rakt hår, blå ögon och rak näsa.

Jomen visst, liksom.  😂

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Honestyisdead
2016-07-08 15:37
#7

#5 Spelar det någon roll om nu någon skulle tro att ni var far och dotter? Sluta tänka på vad andra kanske tänker och fokusera på er istället.

LitenElsa
2016-07-08 16:00
#8

Så skönt att ingen av er tycker att han är för gammal och att jag ska tänka på framtiden. Visst, åldersskillnaden kommer att kännas mer längre fram men vem vet hur länge det kommer att hålla mellan oss. Just nu är det underbart.

Honestyisdead
2016-07-08 16:02
#9

Vi kan dö imorgon. Därför måste vi ta vara på alla ögonblick vi kan.

Carmarino
2016-07-08 16:10
#10

#8 Åldern spelar oftast inte så stor roll som vi tror. Vissa jämnåriga kan kännas som 20 år äldre, medan yngre personer kan ha en mognad som gör dem mer på samma våglängd. Samma sak med äldre; de kan vara "själsligt" i samma ålder som du själv. Så bry dig inte om vad det står för årtal på födelsebeviset. Det säger absolut inget om hur ni passar ihop.

Har du förresten märkt hur många i sociala medier - och t.o.m. i pressen - som dissar förhållanden där kvinnan är några år äldre än mannen - "usch, den gamla skatan är 7 år äldre än han", medan samma personer är märkligt tysta när 75-åriga män får barn med en 40 år yngre kvinna? Så visst kommer folk att prata, men det är ju faktiskt deras problem - inte ditt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
2016-07-08 16:21
#11

#10 Jag har faktiskt inte sett att Kvinnor som är äldre dissas i media.

Carmarino
2016-07-08 16:36
#12

#11 T.ex. Camilla Läckberg har fått väldigt mycket elaka kommentarer för att hon råkar ha förälskat sig i - och fått barn med - en yngre man. Det finns många fler exempel men jag kan inte komma på några just nu (och har inga tidningar i närheten att kolla i). Nu menar jag inte Dagens Nyheter och liknande, utan mer skvallertidningar. Jag menar inte heller att de skriver rakt ut som jag skrev ovan, utan de lindar in kritiken lite bättre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2016-07-08 16:36
#13

Jag minns en äldre kvinna när jag var ung som blev änka och hon träffade en mycket yngre man en tid senare. Alla pratade om hur konstigt det var och att han skulle bli ensam långt före henne osv. 

Det gifte sig och några år senare fick han en stroke så hon skötte sin "unge man" i flera år innan han dog.

Livet är så oförutsägbart så det är bara att ta tillvara på det fina man har.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
frejaspluto
2016-07-08 17:40
#14

Mellan min och min make gifta i 19 år 18 år mellan oss, snyggaste mannen jag har gett mig barn, fint äktenskap . Bra jobb har vi. Förstår exakt din känsla , du är kär och han i dig. Let i flow 🌸🌸

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

DesK
2016-07-08 17:41
#15

Som sagt livet är oförutsägbart! Min far var gift med en kvinna som var 23 år yngre än han. Hon dog efter en kort tids sjukdom, så far min blev änkeman, trots att han var så mycket äldre än sin fru.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Corgitok
2016-07-09 18:52
#16

Är du rädd för han blir "dålig" under äldre dagar? Tror inte du behöver oroa dig, vem som helst kan det hända. Kör på säger jag!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

LitenElsa
2016-07-10 15:19
#17

Tack igen för era svar 😊! För mig slog attraktionen ned som en bomb. En chock. Jag hade aldrig föreställt mig att just jag skulle känna så för en man som är gammal nog att vara min far. Mina män har alltid varit jämngamla eller en del yngre. Jag kämpar mot mina egna fördomar. Det finns en tvekan hos honom också. Nån gång har han sagt att jag är för ung och att det inte är rättvist mot mig. Men som ni skriver; det är fullt möjligt att jag kommer att dö före honom. Jag tar till mig era fina ord och all uppmuntran. Vi kommer att fortsätta att träffas.

Sommarek
2016-07-10 16:08
#18

#17 Han hade ju fått vara bra ung när han fick barn om han skulle vara din pappa.  ;)

Skönt att höra att ni tänker fortsätta.  ❤️

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

LitenElsa
2016-07-10 17:00
#19

#18 Hihi, det har du rätt i 😃 Hans yngsta barn är bara 20, så han blev pappa sent i livet. Vem vet det kanske är därför han hållit sig så ungdomlig. ingen gubbmage och tjockt hår.

Herveaux
2016-07-11 10:41
#20

#5 Om det nu skulle hända att någon tar er för far och dotter så är det ju inte direkt ni som gör bort er. Själv tycker jag det är riktigt underhållande när någon tagit mig och min man för förälder och barn.
Senaste gången var när vi var på hårdrockskonsert och en äldre kvinna tyckte att det var "bra att jag drog med mig farsan på lite bra musik!"
Hon vart ett antal nyanser rödare när jag upplyste om att "farsan" var min fästman… 😂
Mattias är 16år äldre än mig, vi träffades strax innan jag fyllde 18 och har nu varit tillsammans i 11 år.

Om ni tycker om varandra - kör på, låt inte andra styra över er relation! ❤️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
LitenElsa
2016-07-11 11:50
#21

#20 Då är din pojkvän fortfarande ung. Tänker du någon gång på hur det kommer att bli när han kanske är en lite skröplig 80-åring och du 66 år och fortfarande arbetar? För min egen del är det nog mycket framtiden som oroar mig.

Herveaux
2016-07-11 12:05
#22

#21 Som andra redan varit inne på så kan ju både min och hans hälsa förändras drastiskt, utan att det behöver ha något med åldern att göra.

Jag försöker att leva och tänka här och nu, framtiden kan jag ändå inte råda över.
Men visst kan såna tankar komma, men återigen, jag vet inte om jag kommer vakna imorgon bitti fast jag "bara" är 29år.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: