Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1006 ggr
Mayeliasson
2

Pappa hatar min pojkvän

Ja, jag måste nog få skriva av mig lite. Som rubriken lyder HATAR farsan min pojkvän, vet ni varför? Jo för han inte är svensk, jag är 19 år gammal, min pojkvän fyller 25 i oktober. Känner väl ändå att jag är gammal nog för att ta mina egna beslut om hur jag vill leva mitt liv och med vem jag vill leva de med. Jag blir bara så trött på alla smygrasistiska kommentarer jag ständigt får höra om världens snällaste människa? Trotts att jag alltid säger till pappa att det finns inte ett enda fel på killen, han är de bästa som någonsin hänt mig, så lyssnar han inte. Vet ni vad det jobbiga i allt detta är? Det måste nog fan vara allt jävla smygande hela jävla tiden? Som ett fucking barn på rymmen, asså snälla, det är så löjligt att jag inte ens vill öppna ögonen. Ja han är inte svensk, men vem fan bryr sig om de? 2016 hallllåååååå?! Kan folk bara dra ut pinnen ur röven och börja acceptera varandra? Jag blir så jävla trött på allt detta jävla hat. I vilket fall, nu hamnar vi lite ur balans här känner jag, min poäng är iallafall, hur ska jag kunna prata med farsan för att få han att förstå, eller vet ni? Han behöver inte förstå, han måste bara SLUTA, det gör mig så jävla arg och ledsen att min egen pappa inte bara kan acceptera honom, för han är verkligen det finaste som finns.. Problemet kommer inte finnas kvar när jag flyttar hemifrån, men det är nu, under tiden som jag fortfarande bor hemma, han måste sluta. Vad ska jag säga till pappa? Känner att vi verkligen måste prata ut om detta nu, de har pågått i 5 månader och jag tänker inte föra en enda diskution med honom igen om hur jag sätter mig själv i en sån "fara", det är min pojkvän, inte en mördare.

[SnorpansSnorkfröken]
0

Mina föräldrar vägrade att acceptera min sambo också eftersom han är sjukpensionär. Han bidrar ju inget till samhället och därför kunde man ju inte vara tillsammans en sån person! Det har gått såpass långt att vi nu efter sju år inte har någon kontakt alls! Ibland kan man inte få folk att ändra uppfattning men säg hur du känner och försök förklara att nu får detta ha ett slut för annars kanske det slutar med att ni inte har någon kontakt med varandra i slutändan heller! Att du är lycklig är ju det viktigaste och då får han ju helt enkelt bara acceptera erat förhållande.

OlgaMaria
0

Säg ifrån, men i övrigt får du låta tiden göra sitt. Om ni lever lyckliga i alla era dagar (typ) så lär väl din pappa acceptera det förr eller senare. Du kan nog inte få honom att ändra sig med ett samtal. Jag hade sagt - "jag tänker inte diskutera detta mer" och sen varit tyst om din pappa börjar bråka om det. Gör som du vill så länge det inte inkräktar på din pappa. Du har väl rätt att komma och gå som du vill.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aniara14
0

Eftersom vi vet så lite fakta om din pojkvän och ert förhållande, så är det ju omöjligt för oss här att ha nån välgrundad åsikt om ifall din pappas reaktion och inställning är befogad eller inte.

Din pappa pratar om att du försätter dig själv i "fara" genom din relation med pojkvännen, det kanske beror på att han vet nåt negativt om denne som inte vi vet, och därför har verklig anledning att vara orolig för dig och din säkerhet.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[Tibonnanj]
0

Det bäste sättet att bli av med en rädsla är att möta den. Har din pappa någonsin pratat med din pojkvän och frågat saker om honom, hans familj, traditioner, tro med ett öppen sinne.

Har du frågat din pappa varför han inte tycker om honom. Att han inte är svensk är inte den riktiga anledningen. Förmodligen ligger det mer bakom den reaktionen om han börjar reflektera över sina åsikter.

Mayeliasson
0

@aniara14, tro mig, du behöver ingen livshistoria eller massa grunder i denna historien. Jag kan öppet och ärligt säga att jo enda anledningen till att far min inte gillar honom är för att han inte är svensk, pappa har sina åsikter om alla flyktingar och icke svenskar, med tanke på all skit som sker hela jävla tiden och att alla skyller på "invandrare" så är pappa rädd för att han är någon jävla isis soldat eller något, vilket har inte är, snälla de är min pojkvän. Jag är väldigt självständig och jag vet vad jag vill/ tycker och känner. Jag vet vad jag gör helt enkelt, han är som vilken kille som helst, men pågrund utav de svarta håret och bruna ögonen, gör det saken för pappa lite jobbigare att försöka ta in.

Mayeliasson
0

@tibonnanj haha jodu, den absoluta enda anledningen till att pappa inte vill ha honom under vårt tak är för att han inte är svensk! Jag tycker själv att saker och ting hade blivit mycket bättre om dom bara får prata med varandra lite, lära känna varandra, men far min vill inte ens se på honom, det är bara så synd för jag vet att pappas åsikter om honom kommer försvinna, och att han kommer ångra sig.