Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1352 ggr
zakkris
0

Rädsla för sambons ex

Jag vet inte riktigt vart jag skall skriva, inget passar riktigt in i min rädsla, men jag testar här.
Varning för lång historia.

Jag började skriva med min nuvarande sambo i augusti 2014. Ingen av oss var intresserade av relation men trots detta så skrev vi med varandra nästan varje dag och kunde sitta timmar på skype och prata.

En dag bestämde jag mig för att träffa honom, sagt och gjort detta gjorde vi och nått känslomässigt band fick vi utan att vi ville det. Vi kunde inte glömma varandra. Bara en vecka efter det var vi ett par, trots att vi bara setts en gång och inte visste ett dugg om varandra. Jag var på semester och när jag kom hem från denne så bjöd jag hem min nu pojkvän, killen jag bara träffat en gång tidigare. Efter det har vi bott ihop, tänka sig två år snart.

Nackdelen med att inte lära känna en person ordentligt är alla hemligheter som finns med människor. Under vårat första år tillsammans framkom hemligheter efter hemligheter. Fick reda på att min sambo faktiskt var en brotsling på väg att dömas för sitt brott. Men fick även reda på att min sambo även varit misshandlad under två års tid av sin förra sambo. Han visade mig sina ärr efter att hon knivhuggit honom under deras förhållande.

Hon var otroligt arg i början av mitt och min sambos förhållande, men då visste hon inte vem jag var eller vart jag bodde så vi var säkra.
Tills den dagen då min sambo skulle dömas för sitt brott, där även hans ex skulle dömas. Då tyvärr möttes vi, vid detta laget hade hon bara ett namn, men nu hade hon alltså även ett ansikte.

Hon var på många olika behandlingshem runtom i trakten men kom ganska snart ut i det fria igen. Vi låg lågt i vart vi var någon stans, min sambo bytte till kontantkort på telefonen för att inte kunna hittas, mitt namn är väldigt vanligt och svårare att hitta än min sambo som är den enda i sverige med de namnet.

Hon åkte i förra året in i fängelse för dråpförsök på sin syster, hon hade knivhuggit henne i magen.
Så just nu är jag säker, men om 4 år kommer hon ut, kanske tidigare, vem vet.
Och jag ska vara ärlig, jag oroar mig varje dag för vad som ska ske när hon kommer ut igen, kan hon nästan mörda sin syster, vad skulle hon då kunna göra med mig? Mig som hon påstår snodde hennes man ifrån henne.

Min sambo och hans vänner säger att jag inte behöver oroa mig, att hon aldrig skulle våga att ens komma nära mig, men vad skulle egentligen kunna hindra henne?

Är jag paranoid för att vara rädd för denna människa?
Är jag galen som går och oroar mig för vad hon kan göra?
Hade ni varit rädda?
Vad hade ni gjort i min situation?

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Karmatarerskanise
2

Jag hade sett till att ha skydd hemma och med mig ute. Och vid minsta tecken på att hon visar tecken på att närma sig er tagit kontakt med polis. 

Har hon hotat dig?

Jag hade i och för sig dragit så fort jag fick veta att killen var en brottsling så jag hade nog inte behövt oroa mig för det.

zakkris
1

#1 hon har aldrig hotat mig personligen, vet bara att hon försökte få tillbaka min sambo när hon använde sin brors facebook. Det är via sambons vänner vi fått reda på att hon varit arg. Har hund men det är de enda skyddet jag har. Och sambon såklart, han skulle aldrig låta nått hända mig om han kan hindra det. Jag funderade på att lämna sambon när jag fick reda på vad han gjort. Men jag har samtidigt hjälpt honom till att bli en bättre människa och vänt hela hans liv till det bättre. Han har fått tillbaka vänner och fått bra jobb så jag vet att jag har gjort honom bra. Och kan inte döma honom för saker han gjort innan jag fanns i bilden, kan bara döma den han är nu.

Aleya
5

Du vet ju inte vad som sker på fyra år. Det kan bli slut mellan er eller hon har slutat. Så oroa dig inte år innan nått ens du inte vet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

zakkris
1

#3 Slut mellan oss är nog inte troligt då vi ska gifta oss och startar familj.
Jag kommer alltid oroa mig för hon kan komma ut tidigare och helt plötsligt finnas ute. Hon har inte kontakt med någon i våran omgivning längre och kan dyka upp hur som utan att någon vet om att hon är ute…

Aleya
2

#4 som sagt. Med mitt inlägg så menar jag att du vet inte vad framtiden väntar. Så varför oroa sig nu? Jäkligt onödigt

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carrolinline
3

Förstår din oro jag hade med blivit paranoid som fan om min sambos ex var helt crazzy även om hon sitter inne just nu, men försöka mörda sin syster allvarligt!! Sjukt.. det jag kan komma på som kan göra att du känner dej tryggare är att skaffa hem larm, det kan du ha igång när du är hemma också så om någon öppnar dörren går larmet. Det har vi idag känns skönt att sova då :) haha.. speciellt när man är hemma själv. På dagtid om du går själv kan du ha någon pepparspray i väskan kanske? Sen vet jag att det ska finnas en app i telefonen som gör att om du har hörlurar i pluggade i telefonen och om det händer något dra bara ut hörlurarna från telefonen så antingen ringer lr skickar telefonen ett meddelande till någon lr några du valt när du gör detta.. :)