Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 1454 ggr
moa88
1

är det dags att lämna?

sen ca 1 år sen har mitt förhållandet ändrats kopiöst mkt. från att vi pratade å hade jättekul tillsammans så har det ändrats till att vi knappt pratar med varandra. allt började då vi skulle vara ifrån varandra 2 veckor.  när han kom hem igen var han helt annars inga kramar/pussar han började mer å mer hålla på med mobilen. fick tillslut fram till att han messsade med en tjej, som han säger att han pratat med innan vi blev tillsamman, nu har han också helt plötsligt börjat pratat med en annan tjej som han också säger ha pratat med innan, i början så sa han att han inte svarar när han ringer utan endast på smsn (som för övrigt är många) men nu har svarar han när hon ringer och han går oftast iväg för att prata med henne och han sätter sig tilloch med i bilen och pratar.

med henne kan han prata i flera timmar medans vi knappt byter en mening. och han svarar aldrig när jag messar men direkt när nån av dom tjejerna messar svarar han.

kan tillägga vi har varit ihop i 7 år och innan han skulle bort var allt bra, vi bråkade knappt och vi hade kul ihop.

jag älskar honom men att få panikattacker varje gång han drar i väg för att prata med henne är ju inte bra innerst inne vet jag väl vad som är bäst

han säger att det inte är något och har aldrig varit nått mellan dom. och att dom pratar bara lite allmänt… men det behöver väl man väl inte sätta sig ute i bilen å göra?  då räcker väl det bara att stänga dörren i det rum man sitter i?

problemet jag har är att om det skulle ta slut har jag inte direkt nånstans att ta vägen (arbetslös med noll inkomst för tillfället) flytta hem till pappas familj tillsvidare går ju men inte nån direkt lösning….

gaaaaaah! ville nog mest skriva av mig, men om ni har några tankar kring detta så kommentera eller pma gärna

OlgaMaria
3

" då räcker väl det bara att stänga dörren i det rum man sitter i? " Nej, inte för min del! Det skulle inte vara ok någonstans att min man hade den typen av relation med andra tjejer, oavsett i vilket rum! Och med tanke på hur nedprioriterad du blivit så borde det inte vara ok för dig heller. Skit i att det inte är ett bra läge att lämna. Det praktiska får man lösa efter hand.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Jeakar
1

Min föredetta hade smygkontakt med en tjej bakom min rygg, han betedde sig också märkligt och var inte särskilt trevlig mot mig sista året/åren (vi var också ihop i 7 år). Oavsett om din kille är öppen med själva kontakten eller inte är det inte okej hur han bortprioriterar dig och byter ut dig mot någon annan som kan uppfylla hans behov, oavsett om de är mentala eller fysiska. Inte heller okej att han gömmer sig när han pratar i telefon med en annan tjej, det är varningsklockor så det bara skriker om det. Jag tror du skulle må bättre av att lämna honom för trots att du kanske har svårt att hitta boende osv är det mer värt att ta hand om sig själv och hitta sitt egenvärde istället för att vara med någon som får dig att må dåligt.

obstitant
1

Ja.

litenk18g
1

Fy vad jobbigt. Jag känner igen det där. Jag var själv den "elaka" killen för många år sedan. Vi hade oxå varit ett par i sju år. Men allting tog slut på något sätt. Vi var som syskon på slutet. Jag skäms än idag för hur jag bedrog o sårade min dåvarande flickvän…

Aleya
0

Jag hade en liknande sak med en kille jag var tillsammans med. Han kunde prata med denna tjejen i timmar. Och åt mig var han konstig mot slutet. Jag funderade själv på att göra slut med han då han betedde sig så knäppt. Men han hann före tyvärr. 😂 (han hade en så knäpp anledning att göra slut så jag skrattar åt den än idag) Synd att inte jag hann först😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Karmatarerskanise
0

Om han inte bryr sig om att du blir sårad, om ni inte pratar längre och han pratar i flera timmar med andra tjejer så tror jag du gör bäst i att göra slut. 

I ett förhållande ska man känna sig prioriterad och inte tvärt om.

[134643]
0

Jag tycker också att du ska känna dig prioriterad. För mig hade det aldrig varit okej att han går och sätter sig i bilen för att prata med någon, som det inte skulle vara något på gång med? Nä.  Ännu mer respektlöst är det ju på något sätt att han inte ens försöker dölja det, trots att han märker att du inte mår bra av det.

#5 Nu blev jag jättennyfiken, får jag fråga vad hans anledning var? Du behöver självklart inte svara 😊

[H1Z1]
0

Herregud.. det är som att läsa sitt eget förra förhållande. Var tillsammans lika länge också :/ göra slut var det bästa väl jag gjort och jag mår idag bra, Du förtjänar så mycket bättre, Det han gör är motbjudande fel! Är mitt ex upp i dagen låter det som :/