Höstaktiviteter
När jag är väldigt deprimerad gör jag inget och missar i princip allt som jag i vanliga fall brukar tycka om, som hösten och julen tex. Men det är så svårt att hitta inspiration till roliga saker att göra när ingenting liksom är kul. Men jag tror det är nyttigt att göra nåt i alla fall, jag uppskattar det ju när jag ser tillbaka på det i alla fall. Så jag tänkte göra en lista på sånt jag vill göra innan hösten är över. Hösten är trots allt min favoritårstid, och jag vill inte missa den i år igen. Men ja, det är inspirationsbiten som är svår. Så, har ni bra tips på aktiviteter? Det kan vara gratis, kosta en slant, vara hemma eller hemifrån. Stort och smått. Sånt att göra själv och sånt att göra med pojkvän eller vän. Alla tips är välkomna. Det enda jag bestämt mig för är att i år försöka glädja mig åt halloween och verkligen göra nåt även om det är svårt. Det är ju trotst allt min favorithögtid. Jag och pojkvännen ska också fira vår årsdag på hotell i november och det ser jag fram emot. Och så ska jag försöka mig ut på promenad bland höstlöven. Jag saknar att känna glädje över saker. Så tipsa jättegärna om saker att göra under hösten!
Svampplockning (och bärplockning men det är inte lika kul)
Det är i princip terapi för mig. Går att göra ensam eller med en vän och är gratis (om inte du har långt till svampskogen då kan transport kosta)
l'm back
#1 Ja mamma tycker svampplockning är kul så hon kör mer än gärna till skogen. Plus att hon vet precis vad det är som går att äta, jag skulle aldrig våga plocka utan henne haha! Tack för tipset!
Spakvällar hemma. Fotbad, massera varandras fötter. Ansiktsmask. Ut och promenera och fotografera. Gör en krans till dörren. Plantera Ljung. Gör någon höstig dekoration med kottar och grankvistar och rönnbär eller vad du kan hitta på. Drick varm choklad :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#3 Jag har tre nya ansiktsmasker, så det är ju perfekt! Och en relativt ny kamera. Dekoration har jag inte ens tänkt på, vilket är märkligt för jag älskar att göra dekorationer! Jättebra tips! Tack! Och varm choklad är ju ett måste.
Har du balkong? Ta med koppen varm choklad ut på balkongen på kvällen och mys in dig i varma kläder och en filt om så behövs. :D Och tänd ett eller flera ljus. Skitmysigt och speciellt om man har sin partner eller en god vän att sitta och snacka med samtidigt. :)
#5 Ingen balkong, men mysigt uterum! :-)
#6 Perfekt att dekorera där och skapa värsta höstmyset :) och pumpor såklart eftersom du gillar halloween! Mysig tråd! Mer höstpepp åt alla!
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#6 Uterummet blir perfekt! :D Och OlgaMarias tips om att halloweendekorera uterummet var ju superbra. :)
Ni är så gulliga och kreativa! Nu har jag mycket fler idéer tack vare er alla! :-D jag tar tacksamt emot ännu fler förslag, och andra drar säkert också nytta av denna tråd.
När hösten kommer brukar jag kolla in studieförbundens kurskataloger. Det är kul att komma ut någon gang I veckan och lära något nytt, eller pyssla med något..
Halloween…jag dansar squaredans, och min klubb har Halloween-fest; de flesta klär ut sig och man får dansa med häxor och spöken och djävlar…det ser jag fram emot.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
#10 Jag tittade på lite hemsidor men hittade inget intressant denna gång. Annars håller jag falsa utkik då och då. Men jag tittade runt på nätet och kom in på Skåneleden och blev jättesporrad att börja vandra, och pojkvännen är också på. Och så får vovven komma ut mer också! Och man kan ju geocacha samtidigt.