sjuuuuuukt
Asså jag var ute idag och shoppade en sväng.
Var inne på H&M och tro mig när jag såg sting trosor i barn avdelningen. Asåå ok det finns säkert 30 åringar som kan handla därifrån då de e kortväxta, men hur mycket e oddsen på en sån??? på väggarna såg man bilder av tjejer som e pinn smala, som stod i bikini (så här års) och de var ju fina jag kan ju inte förneka det. Men det finns la tjejer som e fina fastän de e normalbyggda.Tyvärr e det så att många unga tjejer drabbas mer av ätstörningar mm tack vare sånna reklam och media verksamhet. Världen kan verkligen vara grym utan att tänka på barnen som kan vara framtiden för den värld vi lever i..

Är du säker på att du befann dig på barnavdelningen?
Låter helt galet.
Man kan förstås inte rakt av "skylla" ätstörningar på medias bild av idealkvinnan. Det är mer komplext än så, men visst spelar det in. Min 8-åring känner sig tjock, fast hon är helt normal. Hon vill inte ha bikini på badhuset, vill helst ha de där jeansen som hon får smala lår i osv. Jag mår illa och försöker verkligen jobba upp hennes självkänsla på alla sätt jag kan komma på. Det är ett stort och mödosamt arbete att guida barnen in i livet och visst är nutiden hård och tuff att växa upp i.
Det har rätt mycket med sexualitet att göra detta med idealkroppen. Vuxenvärldens sexualitet ska på något sätt bli barnens sexualitet, fast barnen har ju en helt egen sexualitet som är känslig för all denna skit. Var det slutar vet vi inte ännu.
det e just det som e skrämmande att man inte vet vad som kommer o ske sedan. Att din dotter håller på så där och har komplex mm kan bero på just trycket utifrån. Reklam mm behöver inte påverka just din dotter i första hand, utan det kan tex påverka hennes bästis eller någon som i sin tur kan påverkar din dotter
Jag har hört barn på dagisnivå prata om hur feta dom är… Det är riktigt deprimerande.
nääääää e det sant ??
När jag var 8år gick jag runt i mjukiskläder, mamma köpte eller så fick jag ärva. Det var först på högstadiet jag kände en viss press att kläder hade betydelse.. och så att man skulle sminka sig.
String åt små ungar låter helt befängt.. länge sedan jag var inne i en klädaffär men nu känner jag att jag måste ta en titt.
Kan inte alla bara lufsa runt i "pösiga" myskläder?
Det där med "pinnsmala" modeller är väl för att det skall se ungdomligt ut. Att vara smal i ungdomen är inget ovanligt, jag var och är fortfarande det.. och vill gärna gå upp några kilon. Men jag ser gärna mer normalbyggda vuxna och större variation på ungar och ungdomar som modeller.
ja du det var tider det . Jag själv skiter i hur jag klär mig vet inte varför . Jag kanske inte bryr mig om min stil. Asså nu menar jag inte att jag går ut med pijamas och helt orakat eller ngt. Men helt vanlig e jag presis för 10 år sedan.
Urs vad hemst.
Kommer ihåg en gång när jag var med min kompis och hans lillebror typ 12 år. Jag hade på mig jeans och när jag satte mig ner åkte viss byxorna ner lite och han såg mina trosor och så utbrister han
"VAH, Har du inte string på dig. :O" Jätteförvånad var han.
Sånt där gör en ju helt chockad alltså…

#7 men gud….
#7 fan va pinsamt

jag har en dotter och det ändå hon tjatar om hur tjock hon är trots att hon är 173 cm lång och väger väl ca 55 kilo alltså inte alls tjock snarare åt andra hållet…
Våra barn och ungdomar verka ha en knasig bild framför sig och dett beror mkt på reklamen vi vuxna producerar och pumpar ut i medier…
Rätta mig gärna om jag har fel vi vuxnma tillsammans bär ansvaret för framtiden.

Jag kan snart inte hitta några kläder till vår 7-åriga dotter. Hon är robust byggd och kläderna är gjorda för pinnsmala flickor. De räcker inte till på vare sig längden eller bredden.
#10 det e presis det jag säger reklamen har stort betydelse i det hela.
Dessutom gillar jag din kommentar om att bi bär ansvaret. Men frågan e då hurskall vi kunna uppfostra våra ungar, så att samhällets onda sida inte kan påverka våra barn..
Detta är lite schack..
Ush va jag hatar schack :(
Jag har jobbat i klädbranchen..För några år sen va det inne med Bh.ar för tjejer som inte ens utvecklat bröst..Det blev uppmärksammat i media så några av dom större kända klädkedjorna tog faktiskt bort detta ur sitt sortiment efter påtryckning..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/