Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1901 ggr
[Aalmss]
2016-10-02 23:23
0

Osäker..

Jag har börjat känna mig osäker.. på mitt förhållande med min sambo. Jag känner typ ingenting! De har varit ganska länge jag känt såhär. Vill knappt ha sex längre, och vi pussas typ aldrig! Och grejen är väl att jag knappt vill pussas heller, för att jag knappt känner någonting. Vet inte vad vi ska göra. Vill vara tillsammans med honom, men det känns som att vi bara är kompisar…

Karmatarerskanise
2016-10-02 23:26
0

Tyvärr händer det att kärleken går över till bara vänskap.  Varför vill du vara tillsammans med honom om du inte känner rätt känslor? 

Ni måste prata om det.

[Aalmss]
2016-10-02 23:33
0

Jag vet inte, jag känner mig trygg med honom och jag vill ha honom i mitt liv.. vill få tillbaka kärleken bara

[Toretto]
2016-10-02 23:47
3

Det är små sakerna enligt mig som håller kärlek vid liv små saker som spontana pussar och kramar, säga jag älskar dig, alltid Pussa varandra godnatt, ligga och hålla om varandra och prata om allt och inget osv hur ofta gör ni saker tillsammans bara du och din partner som titta på film gå på promenad osv? Hur tror du att din partner känner? Ni kanske skulle behöva åka i väg någonstans bara du och din partner och ro om varandra?

[Aalmss]
2016-10-02 23:50
0

Vi umgås typ hela tiden, bara att vi slutat vara intima som pussar, kramar o hålla om varandra..

[Toretto]
2016-10-02 23:58
1

Det är det som är så viktigt för att hålla kärleken vid liv annars så kan du bli som du säger nästan som en kompis relation. Hur tror du att din partner känner? Tror du att din partner känner som du eller tror att din parter känner helt annorlunda än vad du gör? Tror du att det skulle kunna hjälpa om ni åkte iväg på en liten semester någonstans och ro om varandra eller skulle du inte känna dig bekväm i det?

_Fisken
2016-10-03 12:26
1

Hur lång tid har ni varit tsm? Vad kan man förvänta sig? Att ha legat med varann mkt förut och mer sällan nu samt att en del av intensiteten har försvunnit gör väl ändå inte er till bara kompisar? Ni har ju en historia som gör er två mycket tajta. Mycket mer än vad man kan säga om kompisar. Jag tror man måste sätta en nivå. Vad kan man förvänta sig? Knepen som sägs ovan av Andra är ju bra.

Karmatarerskanise
2016-10-03 12:29
0

Man får inte glömma att en del förhållanden slutar med vänskap. När förälskelsen tar slut övergår ett förhållande antingen till djupare kärlek eller vänskap. Inget av det är fel. Men man ska inte försöka tvinga fram något som inte finns.

[Toretto]
2016-10-03 12:40
2

#7 jag håller med dig till en stor del men om man vill försöka få tillbaka kärleken i förhållandet som ts beskriver så tycker jag att man ska göra ett sista försöka innan man bestämmer att gå skiljda vägar.

Karmatarerskanise
2016-10-03 12:44
0

Tycker det beror på hur länge man varit ett par. Är det flera år så kan det ju vara slentrian. Är det en kortare relation tror jag inte det finns något att rädda. Det måste ju ha funnits mer än förälskelse för att det ska gå.

[Toretto]
2016-10-03 12:47
0

Det har du rätt i nu skrev dock inte ts hur lång dock ts och ts partner varit tillsammans så jag drog slutsatsen att dom varit tillsammand ett tag.

Karmatarerskanise
2016-10-03 12:50
0

Kollade lite andra trådar. Ts verkar ha problem med sin sambo och sitt eget mående. Så dessa känslor är inte konstiga. 

Detta skrev ts för mindre än ett år sedan.

"Ja,, jag älskar honom, men det känns ibland lite som att det var framtvingat. Som att jag inte riktigt blev kär i han från första början, utan bara kände mig så, för att han var kär i mig"

[Toretto]
2016-10-03 12:59
0

Okej då är det en helt annan sak det är väldigt svårt att få fram kärleks känslor som kanske inte riktigt funnits alls och har man inte den stadiga grunden med ny kärlek osv så blir det ganska svårt att svinga fram det senare i förhållandet, hur söker man på gamla trådar en person har skrivit? Jag har ny här så har inte kommit på det än.

Karmatarerskanise
2016-10-03 13:01
0

#12 Du klickar på personens namn och sedan väljer du inlägg till vänster.

[Toretto]
2016-10-03 13:03
0

Tack för hjälpen!