Stalkers
Jag håller på att förbereda mig inför att 5e året i rad söka kriminolog programmet, det jag just nu snurrat in mig på är stalkers. Jag letar nu historier om stalkers, så välskivet som möjligt för att jag ska kunna analysera det och hitta likheter mellan olika stalkers. Vilka beteenden de brukar ha olika form av mönster och tillvägagångssätt samt vilka som oftast råkar illa ut. Hittar mycket från USA men vill gärna hitta svenska personer med som vill dela med sig av sina händelser. Detta är ett arbete jag skall försöka få publicerat i framtiden, så vill du dela med dig av din händelse ändra namn i texten och skriv om du vill vara anonym, annars publiceras det så som du lämnat in det. Kommentera nedan om ni undrar något. Vill ni dela med er skriv pm så får ni mailadressen ni skall skicka till. Kommer meddela er som skickar in om det plubliceras. Hälsningar Anna
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
du kan ju alltid studera Ted Bundy, där har vi en utav de värsta stalkerna genom tiderna, mängder med kriminalare har studerat och undersökt Bundys brott och fått ut rätt så mycket i hur han planerade, rörde sig, strategier och dåden.
the nightstalker kan också vara värd att kolla upp
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false
#1 absolut hade jag kunnat det, men mer intressant att ha olika historier och jämföra dem med varandra :)
aha, jag förstår:)
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false
Såg du serien stalkers med Hasse Aro på tv3? Det gick för ett bra tag sedan, vet inte om du kan hitta avsnitt på youtube eller tv3play. Mycket intressant samt skrämmande
I love not man the less, but Nature more…
#4 har sett den när det gick på tv, dock vill jag ha det skriftligt då historierna skall vara med i publiceringen, om jag får ihop tillräckligt skall jag försöka göra en bok av det och då skall alla historierna vara med samt vad jag tycker om varje stalker och varje fall samt mina undersökningar efteråt :)
#5 Aha då förstår jag mer =) Jag har ingen sådan historia som tur är (för min del)…Men ska du skriva arbete eller ngt om psykopatiska, narcisistika (kan inte stava) män som inte stalkat, så har jag bott med två.
I love not man the less, but Nature more…
Hmm, jag har haft en stalker och ett ex som inte kunde låta mig vara ifred.
Den förstnämnda kan jag förstås inte uttala mig mycket om eftersom jag kände ju inte ens människan.
#7 du får gärna dela med dig av båda två om du känner att du orkar det, man kan lära sig mycket av vad personer gör även om man bara har en sida av historien :)