Bisexuell/gay
För att göra en lång historia kort..Jag har levt ihop med min sambo i 10 år. Vi har haft ett bättre förhållande de senaste åren och även sexlivet har varit bättre. Under dessa sista år har jag kommit på honom med att sitta på sidor där bisexuella/gay söker likasinnade. När jag har konfronterat honom får jag till svar att det e nyfikenhet. Nu för ett tag sedan anade jag oro o fixade en fejkprofil, han nappade och skickade bilder på sin kropp och att han ville träffas på avstämd plats. Jag åkte till den avtalade platsen och han blev förvånad när jag stod där. Jag frågade vad han höll på med. Fick svaret att han inte visste, jag frågade om detta är ngt han brukar hålla på med och fick svaret nej. Han vill fortsätta vara tillsammans för han älskar mig som han säger o har lovat att inte logga in på dessa sidor igen. Kan man lita på detta?
NEJ
All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….
Hej!
Begklagar verkligen, sånt här är skitjobbigt. Bad han inte om ursäkt?
Alltså du, med tanke på att han "nappade direkt" och mötte en person som han knappt ens pratat med, så låter det här inte bra. Det härlåter som ett invant mönster. Frågade du hur många gånger han varit otrogen? Eller vill du inte veta?
För tyvärr låter det ju som att han är det. Inte åker han ju ut på fika i alla fall, eller vad tror du?
Jag tror han verkligen försöker föra dig bakom ljuset, men det här är inte okej.
Ens partner ska förtjäna tillit, så för att börja någonstans behöver han ju lägga alla korten på bordet. Eller är det okej för dig att han smyger iväg och har sex med andra? Vill inte du veta hur länge det här har pågått? Tänk om det har pågått under de senaste åren.
För mig låter det som om han tar dig för givet. Och det ska han ju verkligen inte göra.
Sen kan det ju ligga andra saker bakom hans beteenden också, men det därär ju bara något som han själv vet orsaken till - vill inte du veta varför?
Kram!
Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.
Lämna honom - för din skull.
Nej. Först undanhåller han detta och gör det i smyg (lögn 1) sen säger han att han bara varit "nyfiken" (vilket var en stor lögn 2), för att sedan skicka bilder på sin egen kropp och slutligen stämma träff med främmande människor. Hade han varit nöjd med dig hade han aldrig i livet sökt upp någon annan. Så nej. Jag skulle rekommendera att lämna innan det blir mer infekterat och sårande för dig.
För att inte tala om alla eventuella sjukdomar han kan föra in ier relation ifrån sina små äventyr?
-Lämna, Lämna NU!
-Se inte tillbaka utom för att ta lärdom inför framtida relationer
All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….
Åh tack för alla svar, trodde inte jag skulle få ett enda😊 Finns det någon som har upplevt samma sak undrar jag.
Jag håller med #8 att det spelar egentligen inget roll vilket kön man "raggar" på utan problemet ligger i att man är ute efter någon annan.
Det här måste ni nog gå på djupet med om förhållandet ska hålla.
/Maria
Det e sant, otrohet som otrohet, det som gör det hela komplicerat är att jag har lite svårt att "konkurrera" eftersom det är ett annat kön än det jag har.

#10 du ska inte behöva konkurrera med ngt alls. I en relation ska man inte behöva "tävla" med andra för sin partners uppskattning.
Nej, alltså nu.
Har man ett "öppet"förhållande så är det en helt annan sak, men ni har ju inte det eftersom han inte berättat om det här för dig. Det är otrohet. Är det så att han nu har kommit på att han är bi- och/eller gay så måste han ju absolut få leva ut det. Men då behöver han vara ärlig med dig och säga att "Nu vill jag göra slut, eftersom jag vill ha sex med en andra personer." Han liksom håller dig i en position, tills han eventuelt hittar någon annan, eller bara vill pröva och leva ut sin sexualitet. Men han bryr ju sig uppenbarligen inte om vad du känner om det här.
Istället tar han dig för givet och är otrogen - du vet ju inte heller hur länge det här har pågått. Precis som någon annan sa, så skulle jag testa mig för könssjukdomar också, eftersom det finns å mycket klamydia och såna saker där ute. Har själv haft det och vet väldigt många som fått det.
Din sambo har alltså ett respektlöst beteende gentemot dig.
Sen verkar det som att du inte värderar dig själv särskilt högt, när du säger att du inte kan konkurrera mot andra. Inte ska en relation baseras på såna premisser, då blir man ju själv knäpp tillslut. Då finns det ju ingen tillit där.
Din sambo behöver därmed bli ärlig mot sig själv och dig -vad är det han vill liksom ? :)
Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.
#10 Jag kan förstå hur du tänker för hade min man träffat en annan man så hade jag nog tagit lättare på det än att jag blev ratad för en annan kvinna så att säga.
Fast i ditt fall så handlar det mer om sveket att han fastiskt gått bakom din rygg med detta och inte velat prata om problemet.
/Maria
Nu har vi haft en lång diskussion och jag har bestämt att jag ska lämna honom. En lögn är en lögn! Jag hoppas livet har något bättre att erbjuda bakom hörnet. Förtoende och tillit till någon annan människa kommer ta tid innan jag lär känna igen. Jag vill tacka alla som har kommenterat detta inlägg.