Sms
"Hade varit kul att hitta på något någon dag vad säger du"? Det betyder väl inte "vill du träffas för sex"? Jag hade inte inte tagit den meningen för sex utan för att träffas kanske ta en fika och lära känna varandra Det är en killkompis som enbart har sex i huvudet som sa det men jag hoppas det inte stämmer utan att man tar meningen för vad den är annars har jag nog gjort bort mig Hjälp
Det beror väl på personen och vilken relation man har. Samma mening kan ha olika betydelse i olika situationer. Det är ju en viss skillnad på om det är en KK som skickar det, eller om det är en kompis som man aldrig varit sexuellt/romantiskt involverad med.
Hade jag fått det smset från en kompis (som bara är just en kompis, inget mer) hade jag tolkat det som att ta en fika, kolla film eller liknande. Då hade jag inte kopplat ihop det med sex.
//Jessie
det blir enbart "vill du träffas för sex" om du träffas för att ha sex. vad kan han göra? gå omkring och tjura för att han inte var rak på sak och sa som det var utan istället skrev att han bara ville träffas och hitta på något. det är väl bara att träffas, om han sen ljög och egentligen ville träffas för att ha sex, det är ju hans bekymmer, vill du bara träffas för att hitta på något så gör det, annars tackar du nej och be aldrig om ursäkt om HAN hade mer i tankarna men du sa nej och han blir besviken, aldrig, det är hans fel, inte ditt.
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false
Så om jag vill träffa personen privat och det är första gången jag skriver så kan han väl ta det som fika, middag snacka och inte sex för det vill jag inte ha på en gång men är rädd att jag skrämt iväg honom för han har inte svarat
Vill han inte träffas längre för att du inte är intresserad av att ha sex med honom är han bara skräp.
Zingo ;D
skriver man "ska vi hitta på något", så får man utgå från att personen vill hitta på något, sen, som sagt, om han inte var rak och sa som det eventuellt var, att han egentligen ville ses för sex, så är det helt och hållet hans bekymmer, inte ditt i över huvud taget och du ska inte känna dig dum eller taskig om han blir besviken, det är hans problem.
men vad skrev du till honom då?
To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.
http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false
Nu jobbar vi i samma område och jag känner att det finns något mellan oss men han är inte på plats alla dagar så jag skrev " hej det är xxx på Trappan som säljer så mycket glass för tillfället😁 Hade varit kul att hitta på något någon dag? Vad säger du? Trevlig helg Det med att jag säljer mycket glass är för att han skämtade om det häromdagen 😁när jag själv läser detta kommer det inte upp " sex" i huvudet … jag skrev till honom för att han har inte varit i området på ett tag han är fastighetsskötaren och många områden att ta hand om och han är tyvärr lite blyg så därför sms
jaha, då missförstod jag hela historien, jag fick intrycket att det var HAN som skrev det smset och skickade till dig, ursäkta:).
nja, så vitt jag kan se, så finns det inget som antyder till sex i det du skrev. du är bara ansvarig för vad du skriver/säger, du är inte ansvarig för vad han förstår/tolkar, hur länge sedan var det sen du skickade smset? handlar det om dagar eller typ bara någon timme? handlar det typ bara om någon timme, så är det bara att koppla av, alla bor ju inte i tfn direkt, handlar det om dagar så får du väl fråga honom när ni ses.
Igår kväll vid 22 men kanske nu när jag visat intresse från min sida så kanske det blir lättare på jobbet då kanske vi kan prata med varandra och bestämma dejten ja den som lever få se
Fått svar från honom och hade tyvärr inte tillfälle att träffas nu…jag är glad att jag vågade skicka, att han svarade så nu kan jag gå vidare