Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2132 ggr
Rosaranarosenstrale
0

Narcissist

Ni som är insatta i narcissister och klusterb personligheter får gärna del med er av era tips och erfaranheter.

Jag har efter 10 år lämnat en Narc. Ju mer jag läser och minns tillbaka så inser jag hur mycket psykologisk manipulation som jag har blivit utsatt för och alla faser och tekniker osv. Eftersom det har varit han som avslutat oss hundra gånger och det var jag som nu lämnade honom..så nu till min fråga. Hur hanterade ni det när ni var den som till slut vågade bryta er loss? (jag vågade aldrig pga min rädsla att vara ensam och mitt låga självförtroende, idag vet jag bättre och har bättre självtro)

Hur blev xet efteråt?

Får man leva ifred?

När jag skriver inser jag hur svårläst och invecklat jag gör det för er. Hoppas ni förstår ändå.

MissClue
0

Starkt av dig att lämna! Det enda rätta =) 

Jag har lämnat två stycken. Den första hörde inte av sig förens efter ett halvår, sedan efter ett år efter det. Jag var kall mot honom men inte otrevlig. Han frågade hur jag hade det, svarade men gav inga frågor tillbaka. Så tråkig och kall var min teknik. 

Den andra gav sig inte förens jag skrev saker som jag inte vågat säga face to face. Typ att han skrämde livet ur mig när han reste 40mil ett halvår efter att det tog slut och bara ringde på dörren hos mina föräldrar. Och jag sa även att tjejen du var tillsammans med finns inte utan jag la på en fasad för att ditt temperament inte skulle koka över. Jag var rädd. 

Det är nog individuellt mellan narcissistiska personer, hur de beter sig efteråt. Jag hoppas verkligen du får vara ifred och var inte rädd för att ta kontakt med någon att prata med. Jag gjorde det några år efter första killen samtidigt som jag försökte ta mod till mig att lämna den andra. Hjälpte så mycket att höra från en utomstående och erfaren person varför man resonerar som man gör efteråt. Man är ju hjärntvättad och ens identitet är ju borta för man anpassat sig efter den andra.

I love not man the less, but Nature more…

Candela
0

Jag hoppas att ni inte har barn ihop!

Min sambo har barn med en narcissist, och det är ett helvete… Narcissisten själv gör aldrig fel i sitt föräldraskap, så om barnet visar tecken på att må dåligt är det alltid min sambos fel. Hon har lyckats övertala domstolen om att min sambo är olämplig som boendeförälder och framställt sig själv som perfekt förälder, vilket gjort att barnet nu fått flytta och måste byta skola, trots att verkligheten är en annan…