Relationer iFokus

Relationer

Etikettdejting
Läst 1845 ggr
[Mia-45]
2016-11-22 17:37
0

Ringer ändå

Har en fråga till er här.

Jag pratar lite med en kille på en dejtingsida och han ger ut sitt telenummer och ber mej ringa. Men jag skriver tillbaka att jag vill prata här (på dejtingsidan) lite innan. 
Dagen efter ger jag han mitt mobilnummer och skriver att han kan SMS om han vill så kan vi ringa senare, när vi skrivit via SMS lite. 
Jag vill pejla läget lite innan man pratar via tele. 

Men sedan ringer killen upp en ändå. Och struntat i vad jag ville. 
Hur hade ni agerat då?
Jag tycker det är lite respektlöst att inte lyssna på att man inte vill ringa utan sms först. 

Eller vad tycker ni?
Jag är ingen telefon-människa egentligen. Jag kan förstå honom om han är nyfiken och vill så mycket och vill ha kontakt. 
Men sådana här saker gör att jag backar för det känns inte som om man blir lyssnad på.

Maria
2016-11-22 17:40
15

Du hade ju kunnat klara dig ifrån detta genom att inte ge ut ditt nummer med en gång.

Det kan ju vara en jättefin kille som har svårt för att skriva och tar en chans. Det kan ju också vara rent respektlöst. Svårt att veta.

Du får väl gå på din magkänsla.

/Maria

Florrpan
2016-11-22 17:42
4

Om han inte respekterar dig och vad du säger nu så är det väl osäkert om han respekterar dig senare. Låter som en framåt kille, som kanske tar åt sig av vad han vill ha lite för fort, utan att ha någon tanke på att andra går långsammare fram.

[Mia-45]
2016-11-22 17:43
0

Jo jag vet Maria att det kan vara dumt att ge ut nummer. 😎

Ibland måste man ju även chansa. Och jag bad han att sms. 
Han kan vara en kanonkille…vad vet jag. Men JAG skulle aldrig ringa någon om den säger att man vill sms:a lite innan. Och sedan ringa. 
Vill bara veta vad ni andra tycker om detta.
Min magkänsla säger mej redan en sak och den går jag på.

Aleya
2016-11-22 17:44
0

Jag har varit med om detta fast i andra sammanhang. Och jag har i vissa fall fått be folk fara och flyga för att dom är så ihärdiga och inte lyssnar när jag säger att man inte kan ringa varje dag.

Så jag är restriktiv med vem som får mitt nummer.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Mia-45]
2016-11-22 17:45
0

Ja Florrpan..precis så känner jag med. 😉
Lyssnar han inte nu så varför ska han lyssna sen?
Men visst…han kan vara så framåt och vill så mycket men man måste ändå visa respekt anser jag.

[Mia-45]
2016-11-22 17:46
0

Ja Aleya…jag brukar heller inte ge ut mitt nummer så lättvindligt. Men tänkte att jag får ge det en chans och se vad som händer. 
Han har tydligen bråttom och det har inte jag.

Maria
2016-11-22 17:47
0

#6 Han tänker kanske likadant. Jag chansar så får vi se vad som händer😉

/Maria

[Mia-45]
2016-11-22 17:50
0

#7 Hahhaha ja så kan det vara med. 🙂

Hoppas ni förstår vad jag svamlar om. Känner att jag inte får ihop orden som jag vill pga enorm trötthet…😓

mangemani4
2016-11-22 17:52
0

jag är som dig, jag vill helst skriva lite innan man pratar i tfn eller träffas. ger aldrig ut mitt nr innan jag känner att jag är redo för det. tjatas det om nr eller försöker de att "hota" genom att dra till med ett ultimatum, alltså "prata i tfn eller jag söker vidare", så bye bye. när jag väl är redo och ger ut mitt nr så understryker jag, typ som du, att jag vill SMSa lite först, så gott som alla har respekterat detta, men sen har det ju funnits de som har ringt ändå och dessa har jag blivit lite besvikna på och det har känts som att de gör som de vill utan respekt för andra och de har iaf jag sagt bye bye till, om de inte kan respektera en då, hur skulle det ha blivit senare isf.

du gör ju och känner som du vill, men jag skulle iaf ha blivit skeptisk.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Mia-45]
2016-11-22 17:56
0

Då förstår du mej. 

Jag har understrukit att jag vill endast sms om han vill ha kontakt, än så länge Men ändå ringde han. 
Blev även så med en annan kille för ett tag sedan. Då hade vi ändå skrivit på Facebook nån vecka och så frågar han om han kan få mitt mobilnummer för att SMS….Ok tänkte jag. Sms är ok. 
Men vad gör han? Jo ringer….och ringer…och ringer. Och mer anti blir jag. 
Han fattade verkligen inte att jag inte ville prata i telefon än. 
Och då är det Hej då.

Karmatarerskanise
2016-11-22 18:25
6

Jag förstår inte varför man ger ett telefonnummer för sms. Kan ju lika gärna fortsätta chatta där man chattar. Speciellt om man inte gillar att prata i telefon. 

Men bra nu att du vet att han inte lyssnar.

mangemani4
2016-11-22 18:25
3

jag kan ju bara spekulera över beteendet, men summerar jag det jag har hört, sett och märkt från allt folk jag har i min bekantskapskrets och annat folk, varför de har så bråttom att träffas och att hå någon form utav fysisk kontakt(i det här fallet att höra ens röst) är att få veta så snabbt som möjligt om man är värd att satsa på eller inte, så de vet om de ska stanna kvar eller söka vidare, tror även det är därför bilder(helst så mycket lättklätt som möjligt) är viktigt för en hel del, för en hel del så kvittar det som sägs och insidan får liksom ingen ärlig chans att visa sig, då en hel del går på utseendet och hur man låter.

bara spekulationer som sagt, men det är min teori iaf, skapad efter hur jag har sett hur andra uppför sig och resonerar.

jag är en sådan som tycker att insidan är det viktigaste och vill därefter ge insidan en chans, därför vill jag prata/skriva så mycket som möjligt innan man träffas, för när man träffas, så blir det för mycket fokus på utseendet.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Scorpio97
2016-11-22 19:05
0

Om det finns en anledning till att prata i telefon istället för att skriva (att man har svårt att formulera sig i text, har svårt att skriva eller liknande) så tycker jag man ska ta upp det och så får man diskutera det stället för att försöka "tvinga sig på" genom att ringa fast den andra sa nej. 

Sen beror det på hur många gånger det händer. Att man chansar och ringer en gång ändå men sedan inte gör om det, är mer okej än att göra det flera gånger. Men det bästa är såklart att vänta tills den andra också tycker det känns bra. 

Jag skulle lita på min magkänsla, men förmodligen backa om killen upprepade gånger ringer fast jag bett honom att inte göra det. För jag tycker det är respektlöst och det känns inte som en bra start. Om han inte kan lyssna och acceptera ens beslut nu, varför skulle han göra det i framtiden?

//Jessie

[Mia-45]
2016-11-22 19:37
2

#11 Jag har inte internet i min mobil. Därför sms:ar jag.

Kalli
2016-11-22 21:27
0

Har du frågat honom?

ThatCuteThingie
2016-11-22 22:17
1

beroende på vad han hade att säga hade jag nog reagerat på olika sätt . skulle han ringa och säga " snälla förlåt mig jag ville bara höra din röst jag har aldrig hört en ängel tala innan " så hade jag nog blivit röd om kinderna och accepterat men ringer han bara för att ringa fast att jag inte godkänt detta så hade jag nog frågad vad det var han inte förstod.

ThatCuteThingie
2016-11-22 22:20
2

men måste ock så säga att om människan hade ringt mig gång på gång på gång när jag inte svarar hade jag blockerat människan och bara letat vidare

[Devya]
2016-11-23 08:37
2

Jag skulle aldrig accepterat det där. Han kunde tydligen inte respektera dina önskningar så jag tycker att du ska avsluta kontakten asap. Han tycks ju bara tänka på sig själv. Låter inte som en särskilt trevlig människa som inte kan ta hänsyn till andras behov.

[Jordglob]
2016-11-23 09:06
3

Lyssna på din känsla att inte bli lyssnad på av honom och agera där efter. Att börja förhandla med sig själv som "ja men jag gav ju ut mitt nummer  så de borde jag fått räkna med", "undra om jag är överkänslig som känner som han inte respekterar mig" osv blir inget bra.

Magkänslan brukar ha rätt och känns det som han inte respekterar det ni kommit överens om så gör han inte det. Oavsett om han är nyfiken, vill höra din röst osv. Ni kom överens om sms, han höll inte det och ringde. Antingen så ta upp det med honom att, säg  stopp, de var inte de här vi kom överens om. Eller så bryt kontakten.

fruktgumman
2016-11-23 09:18
6

Om jag lämnat ut mitt nummer skulle jag ändå räkna med att ett telefonsamtal KAN komma. Jag hade fortsatt chatta utan att lämna ut nummer om jag inte var redo för att prata i telefon.

Zadeira
2016-11-23 11:32
2

Jag hade aldrig lämnat ut mitt nummer fören dagen jag kände att det var okej att evetuellt ringas. Men eftersom du gjort det och han visat att han inte lyssnar på dina önskemål hade jag inte sagt till honom att det han gjorde var respkelöst och bett honom att inte höra av sig igen. Jag vill inte inleda något med någon som redan i princip direkt börjar med att inte respektera mig.

vendelay
2016-11-23 20:53
1

Jag hade inte svarat när han ringde och skickat ett sms och sagt att "jag vill bara smsa" eller liknande, och se vad svaret blir. Kanske missförstod han dig eller vad vet jag, men om han står på sig och inte respekterar det du vill tycker jag att du ska lägga honom bakom dig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

pyromanen
2016-11-23 20:59
1

Skulle alldrig låmna ut mitt telefonnummer till någon jag inte vill bli uppringd av.

Kalli
2016-11-23 21:39
7

Ser absolut inget konstigt i att ha någons telefonnummer och trots det klara av att inte ringa. Det är inte TS som gjort fel.

[Mia-45]
2016-11-24 15:11
7

Jag har lagt ner kontakten med honom.

Vanja
2016-11-24 21:54
2

Jag hade nog gjort som du gjort nu, brytit kontakten. 
För visst ska man väl kunna anta att någon respekterar att man vill smsa lite innan man pratar i tele. Speciellt om man inte har en adroid eller liknande där man kan chatta i.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Mia-45]
2016-11-25 06:28
1

Ur askan, i elden kan man säga nu.

Jag bröt ju all kontakt med denna man som ringde. 

Igår på lunchen så fick jag ett sms från min första kärlek i livet. Vi har träffats igen men det är säkert en 5 år sedan nu. Sen har jag inte hört av honom sedan dess. 
Jag blev nästan chockad igår när jag såg att det vart han. 
Han ville ha hjälp med en sak men jag kunde inte hjälpa honom just då, då jag jobbade. 
Sen sms:ade vi lite under dagen. 
Han ville jag skulle ringa men jag skrev tillbaka att det får bli på fredag efter jobbet isåfall. Jag vart så trött igår så jag kände mej sjuk så jag behövde vila och lugn och ro. 
Vad göööör han?? Jo…han ringde 5 ggr på raken. 
Jag skrev tillbaka att jag ringer han som idag då. Han accepterade detta, för stunden. Sen kom det ett sms där han frågade om han fick ringa…..
Öhhhh!! 😎
Jag känner honom ganska väl och han vill bara väl. Och det har säkert hänt mycket under 5 år. 
Jag måste prata med honom om hur jag mår ibland och att jag då inte orkar. 
HAN kan jag ge en chans för han vet jag hur han funkar. 
Men tack alla för era synpunkter. 
❤️

nätdejtare
2016-11-25 09:42
0

Fast jag vet inte, ska man inte få ringa när man fått numret? Jag var iaf den som "ringde ändå"

En kille jag chattade med gav mig sitt nr "så att vi kan sms:a" skrev han.  Jaha tänkte jag, fast jag pratar hellre än skriver nu när jag ändå har hans nummer så jag ringde upp. Och fick värsta utskällningen att jag kunde vara så respektlös som ringer istället för skriver.

Men hallå! Han hade ju inte uttryckligen sagt att jag INTE FICK ringa så jag trodde ju det var lugnt. Jaja, vi har ingen kontakt längre tack och lov.

Kalli
2016-11-25 11:03
5

#28: Vissa har svårt att prata i telefon. Ett tips till nästa gång kan ju vara att fråga (ex. i ett SMS) om det är okej att ni pratar i telefon istället.

mangemani4
2016-11-25 12:25
10

är det någon utav de konstiga nya trenderna eller, men sen när betyder ett "nej" ett "ja"=/?

[Mia-45]
2016-11-25 14:21
6

JAG skulle aldrig ringa om nån skriver att vi kan sms:a. Jag skulle fråga innan om jag fick ringa. Och inte bara ta för givet att jag kan göra det och strunta i vad den andra sa. Respektlöst tycker jag i alla fall.

[Devya]
2016-11-25 18:16
1

#28 Varför frågade du inte först om du fick ringa? Lite väl tanklöst av dig enligt mitt tycke. Skriver man att man vill smsa så ska man inte ta för givet att personen också vill prata i telefon med en, men det är kanske bara jag som tänker så.

Då jag nätdejtade så frågade folk alltid först om de fick ringa genom att skicka ett sms. Jag tyckte det var fint och respektfullt. För då de ville prata i telefon så var det ju frågan om längre samtal såklart.   Man har ju inte alltjämt tid för att prata så det kan vara bra att bestämma tid först om man vill ha en längre konversation med personen ifråga. Så har jag och nya bekantskaper alltid gjort så jag kan förstå att den personen du ringde blev sur på dig även om han kanske nog överdrev en smula. Oo Man behöver ju faktiskt inte svara om samtalet kommer olägligt… Det var nog lika bra att ni avbröt kontakten för det var nog lite löjligt att börja skälla ut någon för ett samtal, och speciellt då han inte specifikt hade uttryckt att samtal är inte ok.