Skänka pengar
Är ni mer givmilda så här vid jul? Till insamlingar eller tiggare?
Jag tycker mig ha sett att fler ger till tiggare nu. Kanske beror det på att det är kallt?
Det ända jag gör mer av nu är att fixa te eller kakao åt de i kylan där det finns "ta för dig" grejer i affärerna på varm dryck.
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Nej, jag försöker vara givmild när jag kan året om.
"Be kind whenever possible. It is always possible" H.H Dalai Lama
Jag försöker vara givmild året om. Det har jag råd med.

Har också sett det. Att folk ger mer nu alltså! Själv ger jag alltid.
Jag ger året runt också, är månadsgivare och ger ibland till annat som kommer upp också.
Ger mindre just nu för att jag har mindre pengar än andra perioder.
I år har jag har skänkt pengar till musikhjälpen, är ju extra intressant nu när de är i Örebro där jag bor.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Skänker till att antal djurrättsorganisationer.. Jag har väldigt rörligt inkomst så kan i dagsläget inte ge mycket och dessutom studielån på hundratusentals kronor, när jag har fastjobb kommer jag skänka mer :)
Jag ger aldrig pengar till tiggare.. Däremot så tar vi en årlig städning här hemma varje december och samlar ihop allt vi inte använder, blir mycket kläder och annat tjafs. Hela familjen gör detta i sina egna hem. Sen samlar vi ihop allt som vi rensat och tillsammans skänker det till närmaste härbärge för hemlösa.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.

Jag ger heller aldrig till tiggare. Brukar däremot köpa situation Stockholm eller faktum. Tycker tidningarna är bra, och saken är god.

Jag ger aldrig pengar till tiggare, men jag köper dom något att äta eller dricka lite då och då.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag ger aldrig pengar till tiggare utan hjälper personer i min närhet o via köp i second handbutiker ( Erikshjälpen osv. )
Jag ger då och då till tiggare beroende på om jag har löst pengar, sen skänker jag speciellt till rädda barnen just under jul, eller läkare utan gränser har jag gett en summa någon annan jul, det gör jag eftersom jag inte köper julklappar, det är min julklapp till världen, den har vi alla ihop.
”Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -
Ger bort gåvor från läkare utan gränser i julklapp.
Har visst glömt att svara själv.
Jag ger varken mer eller mindre vid jul/vinter än andra årstider.
Jag ger till olika ändamål året runt. Har blivit lite extra nu innan jul men det kan också bli så vid andra tillfällen på året.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus