Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1986 ggr
Jungfru82
0

Han pratade med mig

En i området där jag jobbar pratade med mig visst vi brukar heja och liknande men igår började jag lite senare och han stod på en stege och när han såg mig så hejade vi och sedan sa han "så du börjar inte förrän nu?" och så log han…Vad betyder det? Att han har kollat efter mig? Detta är positivt va? Det jag undrar är bara vad ni tror

Karmatarerskanise
14

Jag hade inte läst in något alls i det. Det betyder antagligen bara att han är trevlig och såg att du kom.

Fransu
3

Håller med Hera, hade ens inte funderat på att han var intresserad. Han ville bara vara trevlig och social. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Jungfru82
2

Fast jag hade inte snackat så om det inte fanns något intresse men då vet jag vad ni tycker tur att man tycker olika

Jungfru82
0
Karmatarerskanise
6

Snackat "så"?

Han frågade om du inte började fören nu. Det är en fullständigt normal fråga man ställer för att vara trevlig. 

Så har du glömt att skriva vad han mer sagt eftersom du skriver "jag hade inte snackat så"?

Jag ser ingenting i en sådan fråga som tyder på något annat än att man är trevlig. Det är en sak jag lätt kan säga till folk utan att jag är intresserad. Det är en helt neutral fråga.  Förstår inte vad det är du tycker tyder på intresse med den.

Karmatarerskanise
10

Det hade varit väldigt jobbigt om alla man pratade med på det viset och log mot trodde man var intresserad av dom på det viset. Fy vad många jag hade varit intresserad av ;)

Jungfru82
5

Så du börjar inte förrän nu tycker jag låter som om han tittat lite efter mig….jag är så tyst så jag vågar inte säga mycket mer än hej till en snygg kille han är också lite tyst/blyg men han fixade säga det till mig. Men ni är väldigt negativa så snälla inga mer svar

Karmatarerskanise
14

#7 Jag lägger märke till folk runt omkring mig trots att jag inte är intresserad av dom eller har tittat efter dom. Tex när folk kommer och går är normalt att lägga märke till i min värld. Det betyder bara att man är uppmärksam. 

Nu kan ju inte vi veta om han är intresserad av dig eller inte. Du frågade vad vi tror och vi har svarat vad vi tror. Jag tror du läser in för mycket i något helt neutralt för att du hoppas att han är intresserad. 

Måste säga att det är väldigt otrevligt av dig att skriva att vi inte ska svara mer och att vi är negativa för att vi inte skrev det svar du tydligen hoppades på. Fråga inte saker om du bara accepterar svar som  stödjer din förhoppning. För vi är många realister här och därför får du realistiska svar.

Istället för att sitta och läsa in saker i något så neutralt så får du ju fråga honom. Annars är risken att du blir besviken, stor.

Jungfru82
3

Ja jag är inte här inne så mycket längre tycker det är mycket negativt och varför jag skrev detta inlägget det vet jag inte

Karmatarerskanise
9

#9 Du behöver lära dig vad "negativt" betyder.

Att folk inte tror det du tror innebär inte att dom är negativa. Att du kallar oss negativa visar Bara att du inte klarar av att folk inte håller med dig och att du inte vet vad det betyder. Och då är ett forum verkligen inte en plats för dig.

Det enda negativa i tråden är din attityd. Ställ inte frågor du inte vill ha svar på.

amandain
7

Ts, det KAN ju hända att mannen i fråga är intresserad av dig också. Men det är ju inget man kan bedöma utifrån det han sa till dig. Men om du är intresserad av honom så är det väl bara att du stannar och pratar fler gånger med honom och ser om han verkar vilja fortsätta lära känna dig bättre. Det är ingen omöjlighet :)

[Blue_Lugia]
1

#7 Låter som du önsker tänker lite. Klart att man önskar att den nan är intresserad av är intresserad tillbaka, eller hur? :)

Fransu
1

Det var verkligen inte min mening att vara negativ, men jag förstår att du kanske uppfattade det så. Vad jag menade var att om jag hade varit med om samma situation så hade jag inte funderat på om personen som pratade med mig var intresserad. För i så fall hade väldigt många varit intresserade av mig och vice versa. Och så är inte fallet. Det är vanligt att småprata med folk, särskilt människor man möter på ofta i exempelvis samma område där man bor osv.

Men visst kan det vara så att killen i fråga faktiskt är intresserad. Du får väl stanna till och småprata själv med honom nästa gång och se hur det känns.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Linn Is The New
0

Det kanske är så att han är intresserad, bjud över honom på en fika och se vart det leder vettja! Kan dock säga att man kan kolla in varandra om någon tycker den ena är snygg, bara för att få lite ögongodis då det inte betyder att han är intresserad av dig.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Shailina
2

att tolka ett närmare interesse ut från den sätningen är för mig att önsketänka. Verkar som du vill han skall vara intresserat. Jag tycker du (och alla andra) måste sluta läsa in och tolka en hel massa ni gärna vill skall finnas i enkla sätninger och be oss villt främmande styrka era hopp. VI kan omöjligt veta om personen är intresserat, särskillt inte baserat på helt vanlig vardaglig konversation och en enkel fråga. Som andra här redan anmärkt, man kan notera sig om folk har si och så vanor utan att det betyder ett skvatt mer än vänlighet och artighet, jag skulle tycka det var oerthört jobbigt om alla jag är artig och kollegial mot skulle tro jag var kär bara för att jag ställer en vänlig fråga. I stället för att fråga villt främmande folk om att tolka det envinklade du lägger fram, i stället för att be oss om det helt omöjliga i att gissa vad han tänker och lägger i saker baserat på endast det du berättar, vad med att själv fråga om han vore sugen på nåt mer än bara hejja, tex gå ut på en kaffe/te/cola/läsk/glass ellernåt, eller gå på bio.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

[Devya]
4

Det skulle isåfall betyda att alla män som någonsin har tagit sig tid till att prata med mig har varit intresserad av mig. Även alla homosexuella och upptagna män. 

Det går inte för oss att avgöra om den här mannen är intresserad av dig. Det är helt enkelt omöjligt och det hoppas jag att du förstår. :) Men lycka till! Förhoppningsvis går det bra ändå. :)

Aleya
2

Åh jösses vad min närmaste kollega som är manlig och gift skulle ragga på mig då. Och jag på han. Klart att om man jobbar tillsammans att man märker saker. Samma som när man gick i skolan och man fick nästan andnöd för att den man var kär i frågade vad klockan var. Så lugna dig ts.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jungfru82
1

Okej jag skulle inte lagt in detta så jag vore väldigt tacksam om ni kunde sluta skicka svar

Aleya
4

#18 det verkar snarare som att du har för höga förväntningar från de andra könet gällande uppvaktning av dig. Det är inget fel med det. Men man måste ju kunna prata med folk utan att tro att det är raggning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Valentine
6

#18 Det kan visst vara att ett intresse finns från honoms sida. Nån stans måste man börja/fortsätta, då han börjar samtala lite mer. Men det kan vara en kul grej också, att han vill flirta till sig lite? Eller bara vanligt prat? Ja det kan vara lite vad som helst, det är lite tidigt att svara på med den meningen. Jag kan också se det negativa, nästan lite dryga svar, bry dig inte om det!

[Blue_Lugia]
6

#20 Vem av oss är dryg? Kan ju vara så att man försöker se realistiskt på saker och ting, tror ingen skrev något bara för att jäklas? Vet inte vad . det är för ålder på ts, men kan känna igen mig lite sen jag var i tonåren, då jag grejen me att bli sedd av en ung kille som ett intresse. Nu när jag är en aning äldre har jag fått en annan syn på saker och ting och insett att man måste leta efter fler signaler än så. :) Men hur det är i ts fall kan vi förstås inte veta hur det ligger till hos honom.

[freeatlast]
7

Jag säger varken att det är på det ena eller andra sättet, men visst finns möjligheten att han är intresserad. Det är ju bara du ts som varit där och sett/känt in situationen och visst kan du råkat tolka in för mycket.. Men det kan ju också vara så att du fick vibbar och kände precis rätt! Även om du är blyg så ta chansen att försöka prata lite mer med honom, prova dig fram och se om du kan lära känna honom mer. Då tror jag du märker ganska snart om han är intresserad :-)

Valentine
2

#21 det var inte dig jag syftade på om du undrar. Självklart måste man se realistiskt på saker och ting, jag säger inget annat. Och ja man bör se efter fler signaler så att säga, men vem vet om detta kanske var början till någonting? Eller inte, det kan ingen av oss veta. #22 tips var bra, testa det Jungfru82 :)

[Blue_Lugia]
0

#23 Nejdå, jag kan bara inte se att någon varit dryg eller negativ. Men vi läser kanske kommentarer på olika sätt. :)

Valentine
0

#24 ja det är väl så, man läser in olika :)

amandain
0

Hur går det ts? Har ni fått nån mer kontakt?

Karmatarerskanise
1

Han var inte intresserad skrev ts i en annan tråd. Hon försökte men den här gången gav det inte utdelning.