kontakt...Så konstigt
först vill jag bara säga att denna sida e gör bra. det känns som om att man kan prata om allt.
Jo, idag kan man se runtom på hemsidor att det finns otroligt mycket dejting siter som match, e-kontakr, motesplatsen mm.
När du blir medlem där så e det en massa frågor du ska svara på och det e många tjejer/Killar som e online.
När du börjar och skriva till 30 tjejer e de inte en enda som svarar dig. och vi kan säga att mer än hälften e online.
Då e fattar inte jag, varför reggar de, när de ignorear folk ?? jag har ju inte skrivit något sjukt, utan bara " tja , hur e det".
Eller kan det vara så att tjejer som reggar där har brist på uppmärksamhet och gillar och få 100000000000 brev om andra killar dagligen utan att svara de ???
Jag vet inte, jag tycker bara att det e såååååå sorligt.
Det där är ju tråkigt, att de inte ens kan bemöda sig med att svara.
Det kan kanske bero på flera olika saker, den ena är att man som ensam singeltjej på nätet får MASSOR av mail varje dag, på en såndär dejting-sajt. I början bemödade man sig att svara, sen blev det alltmer sällan, särskilt om man får såna mail som du här ovanför beskriver "tja, hur e det". Vad svarar man på ett sånt? "Bra"? För när man svarat det, då anser killen i andra änden att han har "halva inne" och så måste man försöka vara trevlig men inte för trevlig, för man kanske redan har kontakt med tio intressanta killar. Snäll som man är vill man inte vara otrevlig utan svarar alltså inledningsvis på allt. När man därefter känner att man inte vill fortsätta en konversation från va-gör-du till hänt-nåt-idag-då så försöker man svara alltmer sällan. Då får man massa sura mail från killen med, i vissa fall även, elaka och spydiga kommentarer. Fan-va-du-e-högfärdig-då och du-ska-inte-tro-du-är-så-jävla-snygg.
Så hur man än gör, som singeltjej så blir det ju fel. Antingen svarar man för att vara trevlig, råkar därefter ändå i klistret. Eller så ger man fan i att svara på tja-va-gör-du mailen och koncentrerar sig på de mail där en kille är öppen, humoristisk och bjuder på sig själv. (Vissa killar verkar ju tro att det är tjejen som ska stå för konversationen och det är onekligen skittrist).
Så jag tror att om du ändrar taktik så finns det massor av trevliga tjejer där ute.
Före SeaHawks tid chattade jag en hel del. Ibland med killar som verkade jätte-vettiga. Fram till femte meningen då jag fick frågan "har du stora pattar?" Då vill man lägga sig ner och dö. Om du som kille hade en aaaaning om hur många idiotiska killar det finns därute. Säkert 70% puckon och resterande bra killar.
Beror ju på vad det är för sajt, vissa måste man ju betala massor för och det ser man inte förräns man redan registrerat att OJ, profilen tillåter inte att man svarar förräns man betalat.
Har själv reggat mig på flera sajter och sen ser att jag måste betala för att kunna skriva till folk.
Men sen har jag väl också upplevt detsamma på SprayDate… Och sen skippade jag dajting totalt. 
MIssy vad fan får du dina sjuka kommentarer i från LoooL Men det e faktiskt sant som du säger.
Asså jag håller med lamborgini också till en viss del. Det e skit tråkigt
Zerteki Jag måste säga att allt detta e bara oseriöst

Ja, jag är enig med #1. Var inte rädd för att skriva mer än en mening åt gången. Det skadar inte om du vill att tjejerna ska bli interesserade. I inledningsskedet är det minst lika viktigt med kvanitet som kvalitet. Humor och innehåll i det du skriver är det som gäller om du vill skilja dig från mängden.
Ja, vilken chans har en kille som frågar "har du stora pattar?". Inte så stor. För mig iallafall.
#5 har man frågat så, så får man skylla sig själv
Har själv hittat prinsen på nätet .så det finns killar som är OK.Min och min bästa vännina är dock av samma uppfattning -MEJL kontakt som inte kan inledas på ett mer uttrycksfullt sätt än bara tja ba….svarar man inte på.På slutet svarade jag ej på killar som inte hade foto på sig själva detta pga att antingen hade dom inte rent mjöl i påsen (Upptagna) eller så vägde dom 150Kg och kallade sig normalviktiga..Träffade på ett antal knäppgökar men råkade som tur va inte illa ut..Sen är man rätt trött på dom sexfixerade typerna …
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
abbbi om du älskar någon så e den männsikan den vackraste som finns fördig fastän han kanske väger 150kg
Jag har själv en användare på ett sådant ställe. Jag håller med om att #1 säger, man får för många mail och måste sålla direkt. Jag såller först bort alla som itne är i en vettig ålder (+/- några år från mig) sedan alla som bor för långt borta och jag ändå aldrig skulle orka dejta (ca 10 mil) sedan går jag på mailet (roligt/trevligt eller tråkigt/otrevligt) sedan går jag på foto. Jag vet att man absolut kan bli kär i någon som inte faller inom "ramen" av att vara snygg, men första attraktion är ändå vad som får en att vilja veta mer om människan (så ytlig är man ju ändå, det måste ju alla erkänna)..
Sedan om man mailar ett par gånger och allt flyter på superbra så aksnke man msnar ett atg å sedan ev träffas.. när amn kommit så långt så brukar dom flesta förlora ändå.. man funkar bara inte ihop. det är knepigt det där, i erkligeheten så kan man ju gallra lättare direkt..

Om jag fanns på en sådan sida och fick ett mess från en okänd som lyder "Tja hur e det?" så blir den killen per omgående spolad ner i inte intressant-hålet. Det är ju så i den här sortens kommunikation att första intrycket inte blir en blick, ett handslag eller ett normalt samtal. Man måste ha någonting att komma med, någonting som står ut från alla de andra "tja hur e det-mailen", visa att man kan tänka och att man är intressant.
Nu är ju alla olika och intresserar sig för olika saker, men ett tips är att hålla sig borta från neandertalarhälsningsfraserna och istället satsa på ett mail med ett par meningar som har betydelse. Relatera till någonting tjejen skrivit i sin presentation, ta upp någonting till diskussion, ställ följdfrågor…visa att du läst det hon skriver.
Konstigt vore det väl om det inte var skillnad på ett forum och en kontaktsite. Men en likhet mellan siter som denna och en kontaktsite är nog att du förmodligen får lika få svar om du gör ett inlägg här som lyder "tja, hur e det".
=)

Förresten Lamborgini, så tycker jag det är väldigt kul att du känner dig bekväm på här på relationsforumet! Här KAN man verkligen prata om allt! 
#10 antingen e jag du eller fattar jag inte vad du menar.
O my god. vad många det e som har svarat. :D
det e jätte kul o läsa vad andra tycker.
Men en sak som jag vill mena att det e sjukt e att det e aldrig non tjej som tar första steget. utan det måste vara killen
Jag skulle nog knappast orka svara om nån skrev bara "tja, hur är det?". Det är sånt som man bara kan kasta ur sig till vem som helst hur som helst.. Vill man fånga någons intresse så måste man nog anstränga sig lite mer..
#13 Du träffar "fel" tjejer.. Jag, och många av min kompisar, säger helt tvärtom "varför är det alltid vi tjejer som måste ta första steget?" så det är nog väldigt individuellt..
#8 Nääää du …Jag skulle aldrig starta upp något men nån som är fet..överviktig är en sak ..men fet …aldrig…Man ska faktiskt känna attraktion..Säger inte att man ska vara trådsmal…Hade en kontakt med en kille som verkade jätte trevlig ..När vi sen träffades vägde han 150kg till sina 170cm…hade dåliga tänder yyjjak..samt hade inte berättat att han hade besöksförbud på sitt X..snacka om att jag backade…Jag attraheras inte av snygga killar dom jag attraheras av har väldigt udda utseenden stora näsor ,mycket hår på kroppen etc etc..dom får ha mage t.o.m..*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
#13, det stämmer inte, jag har tagit kontakt med flera människor först. och flera har kontaktat mig. så det går väl runt tror jag =)

Jag är bara ute och chattar med folk och inte ute och söker efter nåt. Problemet med många är att dom tror att man är ute och tokraggar för att man är ute på en vanlig chatsida… Senast häromdagen pratade jag med en kille som inte förstod att jag inte hade nåt emot honom utan bara helt allmänt var ointresserad av att träffa nån karl… Slutade med att han blev skitsur.. Och Missy har så rätt!! Ofta råkar man på riktiga knäppgökar…. Fast engång träffade jag en helt underbar kille..som vägde ca 150 kg..:)
Jag har själv dejtat lite på nätet och generellt kan jag nog, baserat på vad jag kommit fram till efter att ha pratat med olika tjejer - och även en del killar säga att Missy har nog fel.
Det rör sig absolut inte om att 70% av männen på nätet är knäppisar eller socialt inkompetenta (ett ord Missy inte sade, men som jag lägger till samma fack av män). Det rör sig nog snarare om 95%. :o)
Då har jag företrädesvis förvisso varit på gratissidor och det inser jag också att det blir säkert fler seriösa/vettiga om det är betalsidor, dock är jag inte där än att jag tycker det behövs att jag börjar betala för att eventuellt hitta min älskling. Men om något år så :o)
Jag skulle inte själv svara på ett mail med bara 4-5 ord i (om inte personen hade en otrolig förmåga att med de 4-5 orden locka mitt intresse, och det har ingen hitills lyckats med) så jag förstår absolut att man inte får svar om man skriver "tja hur är läget"?
Själv brukar jag försöka hålla det någorlunda kort men ändå få med en liten presentation av mig (men inte uppstyltat "hej jag heter martin….") utan på ett sätt som gör att jag tror hon kan få en bild av hur jag är som person, hur lätt det nu är ett meddelande. Därefter blir det såklart lite frågor om henne och till henne (men inte om hon har stora pattar…).
Då får man relativt ofta svar även om det ibland bara är "tack för mailet men är upptagen eller ej intresserad", dvs inget längre.
Jag är väl själv en ganska framåt person och kanske lite gammeldags i tänket, men det är ganska vanligt att män fortfarande skall ta första steget. Givetvis blir jag dock glad de få gånger jag fått mail av en tjej utan att jag först skrivit till henne.
Jag tror absolut att man kan hitta den rätta på nätet och tror inte det behöver vara fel. Vi får väl se var jag hittar henne till slut :o)
mvh Martin
Marnyman sluta o va så hård. Man kan ta åt sig.
Ändå om någon just av de knäppisarna som e MÄN visar sitt inre jag kan just du bli kär i honom. Varför e du så fientlig mot män ????
#17 går man inne på sidor som MATCH eller E Kontakt eller motsvarigheter så e man ute efter förhållande, Såvida personen inte har lämnat uppgifter om att denne endast söker efter vänskap.
#19 Det finns såklart knäppisar bland tjejer också (träffade bland annat en som hade visat foto på sin väninna och sagt att det var hon för att hon upplevde henne som mer attraktiv än sig själv…). Nu skrev jag om män för det var det som frågan handlade om och överlag upplever jag att de jag träffat och sett via kvinnliga bekanta så är det fler män som är knäppa än tjejer. Det är samtidigt avsevärt fler män än tjejer på de flesta av sajterna, så det är kanske procentuellt lika många - vad vet jag? :o)
Jag upplever inte mig själv hård men vill någon ta åt sig så kanske det ligger någon sanning i ovanstående påståenden också, vad vet jag? Min mening var dock inte att någon skulle ta åt sig och har någon blivit ledsen över något jag skrivit så ber jag såklart om ursäkt.
Jag är dessutom man och heterosexuell, så att jag skulle bli kär i en annan man (knäppis eller inte) som visar sitt inre jag, det är jag rätt säker på att jag inte skulle bli. 
Skulle en tjej skriva "tja hur är läget" till mig skulle jag inte bli kär i henne heller, för jag skulle förmodligen inte svara eller också svara "inte intresserad" till ngn som inte skriver mer än så - så jag skulle aldrig lära känna henne så bra att jag kunde bli kär i henne.
mvh Martin
#13 Tja, jag kan ju säga att jag, under min tid som singeltjej på nätet, hade en hel del att välja på. Därför var det inte jag som "högg" på SeaHawks krok utan helt tvärtom. Ja, jag raggade upp honom, och innan han hann säga 'flaska' hade jag redan flyttat in hos honom med mina två barn. En månad senare var jag gravid….
Heheh, ja jag erkänner, jag måste nog vara en ganska knäpp tjej för att göra något sånt! Men idag är tösabiten som avlades första månaden, fem-och-ett-halvt-år gammal och jag och SeaHawk är numera gifta.

#21 Way to go! Man vet väl vad man vill ha och vad man är beredd att satsa på! Fantastiskt att läsa.

#10 Haresi, du skriver att du inte förstod vad jag menade. Ska sammanfatta i en kortare mening.
Om man ska lägga in en stöt på någon via skrivna meddelanden är det viktigt att man kan kommunicera med skrivna ord på ett sätt som tilltalar och väcker intresse.
Tja, hur e det….väcker ingen som helst lust eller intresse hos mottagaren. Noll.
Ser att andra svarat likadant, jag kanske var för invecklad i mitt svar.
#22 Tack!! Precis så är det! Och jag har dessutom aldrig ens funderat över "vad ska andra säga/tycka?" Jag har alltid gjort det som jag velat. =)
#23 tack, nu vet jag vad du menar :D
#20 asså det e klart jag tar åt mig och att det ligger något i det. Det som ligger i det, det e att jag e faktiskt kille. och du förolämpar könen pga det du har sett ??
Om du tror att det finns non snubbe på en vit häst som väntar på dig, så kan du glömma det. för ingen e prefect, varsej om man e kvinna eller kille.
Om non kille har varit dum mot dig eller dina kompisar, behöver det inte betyda att MÄN är sånna.
Gå o läs i min tråd ( mitt tar slut den 5e nov) så fattar du att Kvinnor e likadana . så tro fan inte att Kvinnor e smartare än män eller viceversa.
Att killar måste jaga och tjejer är betet det vet jag inte, det behöver kanske inte vara så.
Sen så vill jag säga alla e lika värda oavsett kön. etnicitet mm
#26 Så vad du menar är att man inte får generalisera vad gäller könen för då tar du åt dig? Jisses, så mycket du har att ta åt dig för då, när jag sätter igång mina generaliseringar. 
;-)

Lamborgini.
Ett tips :
Ta fram dina bästa egenskaper skriv ned dem på ett papper gärna 10 st. Sen sållar du bland de bästa och skriver ned de 3 som du tror ni kan ha ngt gemensamt om. SEN ett tips Skriv det på ett roligt sammanhängande sätt ej för långt ej för kort ..
Det ska vara säljande i samma veva som seriöst och med glimten i ögat.
Ljug ej men skriv det på ett roligt sätt…
Dra en vit lögn ibland har ingen dött av. Men den måste vara inom gråzonen iallafall så det är dina ord .
TYP Hej jag är en 23 årig musikstuderande kille som bor i kalmar ? Låter detta säljande. Nix…
Var unik hitta din väg till kärleken. Sen är ett tips till ta ej de tjejor som ser snyggast ut DE drunknar i mail och kontakter.
PLUS de är säkert ute efter en likasinnad.
Lykka till .
Mvh Fredda.
#26 Om du hade läst mina inlägg hade du sett att jag också är man. Menar du att jag förolämpar mig själv (du verkar ju tycka att jag förolämpar alla killar)?
Jag har inte heller sagt att män är det överlag, jag säger att den erfarenhet jag har genom fd flickvänner och kvinnliga vänner är att en mycket stor majoritet, mer än de ca 70% som någon pratade om inte beter sig som jag tycker att man kan förvänta sig, och det ställer till problem för mig som kille också - då många drar alla över en kam.
Jag gav dig en ursäkt om du tog illa upp, take it or leave it - men jag står fortfarande för mina erfarenheter.
mvh Martin

#19 Självklart! (är inte reggad på nån dejtingsida) Men hur många andra sidor finns det då inte? Och nu pratade jag inte om dejtingsidor utan helt vanliga chattsidor… Dessutom brukar jag uppge i min profil att jag inte är intresserad….:)
#27 nej snälla det räcker :P
#29 det e precis det som jag tycker att det e jobbigt.
Iställer för att visa att alla män inte e likadana, e det då. inte bättre att du visar det, än att hålla med människor som drar alla över en kam ?
#31 Drar inte alla över en kam, jag har skrivit om mina egna erfarenheter. Och det är tyvärr de erfarenheterna jag har, det kan jag inte göra något åt.
Sedan förutätter jag att alla är tänkande individer och dels inser att jag inte skrev 100% vilket innebär att det finns bra folk på sidorna också, och dessutom att alla sveriges/världens män inte finns på de sidorna (och inte har haft kontakt med mig) så det finns säkert många bra som kanske redan har skaffat sig förhållande och inte behövt vara på någon kontaktsida.
Tycker för övrigt inte att #1 (som var den jag började svara) drog alla över en kam, hon hade ju till och med bättre erfarenhet av män på sådana här sidor än jag :o)
mvh Martin