Relationer iFokus

Relationer

Etikettgrannar
Läst 1421 ggr
Anonym.ifokus
1

Hur högt är för högt?

Det har kommit en ny granne ovanför oss. Hon har ofta hög musik så hög att vi blir störda. Jag vill inte störa min granne eftersom jag vet hur det känns att bli störd. Jag har tänkt att använda ljudmätare men hur högt får det vara? Alltså db.

eihpos
0

Vilka tider spelas det högt? Hur sent?

Tarotstollan
2

Hörs det i min lägenhet är det för högt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anonym.ifokus
0

Jag menar liksom vilken ljudnivå jag ska ha hemma för att inte störa andra… #1 Det är varierat. Ibland 2 dagars mellanrum ibland 1 vecka. Tiden är också varierat. Ibland 12, 17, 19 och senast 21.

Tarotstollan
1

Vanlig samtalston och all extra bas och diskant urkopplat är bäst.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Whippet
2

Skriv en lapp och släng in den i deras postlåda, förhoppningsvis slutar dom

I'm out Vilar huvudet i handen

mangemani4
6

beror ju på vart du bor, men i de flesta bostadsområden, så är allt ljud som stör förbjudet efter kl 22:00- men all tid föra kl 22:00, tja, det är bara att uthärda, de gör inget fel om de spelar hög musik tex. men stör du dig på det så kan du ju nämna det till din granne, men mer kan du inte göra, det är en sak som du och din granne måste komma överens om. men efter kl 22:00 däremot, då har du rätten på din sida och kan kräva utav förvaltaren att han/hon ska ta tag i saken och säga till. men som sagt, det beror på vart du bor och vilka regler som gäller där.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

nypisnina
0

Hyr du? Isf kan du fråga vad reglerna är. Din granne stör uppenbarligen så jag hade lagt en lapp t.ex. och sagt vem du var. Om det inte hjälper så får man kontakta hyresvärden om man har en sån. På mitt område får man aldrig störa någon, men "vanliga ljud" måste man tåla om man bor i lägenhet, nån fest då och då, barngråt, musik. Så länge det inte är efter kl 22 och det inte är återkommande allt för ofta så får man tåla det helt enkelt. Tycker dock att det verkar som att din granne stör lite väl ofta så jag hade sagt till om jag vore du.