Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1753 ggr
Karmatarerskanise
0

P medel för män

Skulle du som man välja detta p medel om det kommer ut på marknaden? 

http://www.elle.se/manligt-p-piller-100-procent-sakert-i-test-da-kan-du-kopa-det/

OlgaMaria
1

Jag har läst tidigare om att ett antal män har fått prova och att det varit framgångsrikt, men att det ännu inte finns några vetenskapliga studier gjorda på män. Men det är alltså provat på män, inte bara djur. Så fruktansvärt trist att det går så långsamt bara.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Karmatarerskanise
0

Jaså? Jag har läst att män provat på piller, inte det här.

OlgaMaria
0

Det är detta jag läst:

Vasalgel was inspired by the work on a polymer contraceptive called RISUG®, which is in advanced clinical trials in India; some of the men have been using RISUG® for more than 15 years. But right now, only local men near the study sites in India are eligible for the trials, and formal reversibility studies have only been done in animals, not men.

https://www.parsemusfoundation.org/projects/vasalgel/

Som jag förstår det är RISUG och Vasalgel i princip samma sak, i alla fall samma koncept.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Karmatarerskanise
0

Okey.

Engbloms
3

Nä det behöver jag inte..har steriliserat mig😊

StbluesSkrattar

vendelay
0

Som fertil livmoderbärare skulle jag aldrig kunna lita fullt ut på att någon annan (i detta fall är min partner en cisman) ska se till att jag inte blir gravid. Det känns alldeles för riskabelt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lia
1

Min pojkvän har alltid velat kunna ta preventivmedel eftersom jag inte tål det. Dessutom tar vi mediciner samtidigt på morgonen, så det finns ingen risk att det glöms bort. Men jag är inte så säker på att han vill injicera något.

tlover
1

Just i vårt förhållande tror jag inte det skulle bli aktuellt på direkten. Men jag tycker helt klart det är bra. Inte alla tjejer har ju extrem mensvärk som hjälps av p-piller, försöker bli gravid osv så då är det ju bra.

Även för män som vill "knulla runt" men inte vill riskera att en tjej blir med barn (det är visst flera killar som är rädd att tjejen ljuger om p-piller men vägrar att använda kondom)

l'm back