Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 3256 ggr
ABBADON
3

Sexchatt-otrohet?

Är rädd för att detta kan komma att bli ett långt inlägg om jag ska kunna få med dom bitar jag anser är viktiga. Hoppas någon har tålamod att läsa :-) Jag träffade en man i slutet av augusti 2016. Jag föll pladask för honom & som han sagt föll han för mig på samma sätt. Relationen utvecklades snabbt till att bli seriös. Redan i slutet på september tog han upp att jag kanske skulle flytta in hos honom & hyra ut min lägenhet för att sen gå vidare med att köpa något gemensamt & bygga en framtid ihop. I början av november flyttade jag in så smått men hade kvar min lägenhet som jag hyrde ut i början på mars nu i år. I mitten av november friade han till mig & jag sa ja. Han har varit gift & förlovad i tidigare relationer men detta var helt nytt för mig & jag var överlycklig. Vi plockade ut ringar & förlovade oss på julafton 2016. Allt har varit fantastiskt mellan oss, visst har vi haft gnabb, några större å några mindre men inget som någonsin varit något speciellt. Från augisti-mars hade vi sex oftast dagligen ibland flera gånger om dagen. Vi kunde inte få nog av varandra. Den 17e mars satt han & jag hemma & drack ett glas vin & han skulle visa mig något på facebook. Jag råkade då se en förhandsvisning av ett meddelande från en kvinna okänd för mig som löd "Jag vill ju träffa dig ändå" Jag frågade min fästman vem hon var & vad hon menade med det hon skrev. Han visade aldrig hela meddelandet men han sa att det är en kvinna han chattat med om livet m.m & att det aldrig varit något annat än vänskap men att hon nu visat större intresse för honom & därför hade han skrivit till henne att han är lycklig i sin relation & inte hade det intresset för henne. Jag bad honom då att avsluta kontakten med henne om hon faktiskt var ute efter honom känslomässigt/sexuellt. Det var inga som helst problem för honom sa han & att hon inte betydde något alls för honom. Den 19e mars säger han till mig att han nu sagt till henne att han inte vill ha kontakt mer för att respektera min önskan, hon hade respekterat detta & dom hade sagt hej då & så hade han blockat henne. Jag kände mig väldigt glad över att han varit så ärlig & att vi kunde lösa detta på ett så smidigt & moget sätt. Min grundtro om vår relation & kärleken var mycket stark. Efter några dagar kom det en obehaglig känsla i maggropen på mig. En känsla av att ha blivit förd bakom ljuset på något vis. Jag bestämde mig då för att kolla hans facebook/messenger (han var inloggad på familjens dator då) Han hade inga meddelanden kvar från denna kvinna eller från någon annan heller så jag klickade på arkiverade meddelanden. Där hittade jag 2 olika konversationer med 2 olika Kvinnor där han skickat bild på sig själv i bar överkropp varpå kvinnan skriver att han ska komma & göra snuskiga saker med henne. Detta hade han skickat i slutet på september alltså lite över 1 månad in i vår relation. Till den andra kvinnan som dessutom bor i samma kommun som inte är så stor hade han skrivit "jag vill slicka upp dig i brygga men vet att jag inte får för dig så jag nöjer mig med en kram" Han skrev detta till henne den 22e december. Jag var lite småchockad över att han haft vad jag anser en intim kontakt med andra Kvinnor sen han träffade mig så jag tog bild på det jag läst. Jag klickade efter det på sökfältet & där såg jag att han sökt efter kk-grupper (knullkompis) på facebook. Detta hade han gjort den 7e mars. Han var på jobbet så jag skickade bilderna jag tagit & konfronterade honom & frågade varför han söker efter kk's & varför han haft sådan kontakt med andra Kvinnor. Jag fick många olika svar & mycket aggression från hans sida. Han menade att den ena var i skarven när vi träffades & den andra kvinnan han vill slicka upp i brygga bara är en kompis han skojade med. Att han sökt kk's var för att han var nyfiken på vilka som var med i grupperna & inte alls för att själv bli medlem eller söka sex. Jag valde att tro på honom & vi fortsatte som vanligt. Efter detta började han dricka en del alkohol & blev misstänksam mot mig, vilka jag hade kontakt med osv. Detta eskalerade fram till en kväll då han var ganska full & krävde att få gå igenom min telefon. Jag gav honom den då jag aldrig haft något att dölja men han gav sig inte utan sa att han visste att jag höll på med något bakom hans rygg. Jag blev först jätteledsen å sen förbannad att jag nu fick försvara mig mot något jag aldrig ens tänkt tanken på när det är han som varit osann. Jag sa till honom att jag vägrade acceptera detta beteende från honom & han bad om ursäkt & vi försökte gå vidare men hans beteende fick mig att undra om han hade mer att dölja. Jag konfronterade honom igen & då erkände han att han sexchattat med 2 olika Kvinnor alltså 2 helt andra Kvinnor än dom jag hade sett i hans inkorg. Den ena kvinnan han sexchattat med var hon som skrev att jag vill träffa dig ändå plus en annan tjej. Han sa att det verkligen bara varit i början av vår relation å att det var något som hängt kvar sen han var singel men att det hade upphört helt i december någon gång. Jag blev sårad men kände att det inte var såpass farligt att jag ville bryta med honom. Efter detta kom upp har han flera gånger bedyrat att det inte finns något mer han gjort utan att jag nu visste allt. Magkänslan sa mig att det inte stämde & mycket av det han sa inte gick ihop. Detta tryckte på & jag kände att jag behövde ha mer svar än det han gav mig "jag tror inte det" jag vet inte" jag minns inte etc. Han gick till&med så långt att han skrev av sig i en bok som han sen såg till att jag skulle råka läsa den i smyg om man säger så. Där stod det att han hatar sig själv att han inte kan minnas & att han inte ens trodde att han haft sexchatt med den ena kvinnan under vår relation. Några veckor gick & nu för 2 veckor sen fick jag nog av känslan att han ljög så jag bad honom kontakta denna kvinnan & be henne skicka skärmdumpar på deras konversation (han hade ju raderat allt) Han skrev till henne & frågade "när sexchattade vi sista gången? & har du kvar något av det vi skrivit?" Hon svarade relativt snabbt att hon hade kvar allt men undrade varför han ville veta det. Han gick då iväg med telefonen för att skriva till henne men jag tog telefonen ifrån honom & svarade att jag/han behövde veta för att han tappat begreppet lite om när, var, hur. Hon skickade då 96 skärmdumpar med startdatum 23 augisti 2016. Hon skickade endast de dumpar där dom hade pratat om sex, de gånger dom pratat om annat kom inte med. Snacka om att jag tappade fotfästet helt! Dom har haft daglig kontakt med både sexchatt men oxå känsloutspelningar från bägge håll. Han skrev att hon var hans själsfrände & att han måste få träffa henne & ge henne massa sex & kärlek. Att han saknar henne & vill ha henne på sitt bröst & få hålla om henne hela natten. Detta blandat med grova sexanspelningar & beskrivningar på vad dom skulle göra med varandra när dom sågs. Bilder på könsorganen å nakna kroppar har skickats av bägge osv. Det sista som stod var skrivet från min fästman den 19e mars 2017. "Hej C. Jag måste tyvärr ta bort dig som vän här på facebook då jag inte vill skada/såra min flickvän. Skicka mig ett sms så får jag ditt nummer istället & hans telefonnummer" Min tillit är som bortblåst. Han har ju haft en cyberrelation med denna kvinnan hela vårt förhållande. Han påstår att dom inte haft sms-kontakt efter det sista men det tror jag inte ett dugg på! Han bedyrar att det inte finns mer hemligheter nu & har svurit på sina barn att han är ärlig nu & att allt han vill är att leva med mig & bara mig. Någon som har erfarenhet av liknande eller några andra kloka visdomsord som kan hjälpa mig? Känner mig bedragen & lurad, som hela vårt förhållande varit fake. Självförtroendet har fått sig en käftsmäll då jag har svårt att förstå hur någon kan göra så om man är nöjd med det man har? Kram från en mycket förvirrad tjej :-( Kan tillägga att jag e 37 år & han 44 så vi är inte oerfarna. Kan ha missat en massa i skrivandets stund oxå.

_Fisken
9

Det där kan inte ha varit roligt att uppleva. Vilken jobbig insikt. Usch. 
Svårt att lita på honom sen…..
Jag har förståelse för att ert förhållande fått sig en riktigt knäck. Undra vad hans tidigare kvinna/kvinnor har att säga om honom?

edit: Min inställning til personen ifråga skulle ha blivit så pass allvarligt förändrad så jag skulle ha svårt att svälja o förlåta.

ABBADON
0

#_Fisken Jag har bara träffat hans exfru som han var gift med i 13 år & har 2 barn med. Hon har aldrig sagt eller visat mig något negativt om honom. Kvinnan han träffade innan mig har jag aldrig träffat men enligt honom var det en strulig relation mycket pga henne. Ja det är mycket svårt att försöka lita på att han är ärlig mot mig denna gången när han ljugit så mycket & otroligt länge. Något inom mig vill verkligen tro på att jag fått hela sanningen nu men en del tror inte på något han säger. Jag älskar honom över allt annat & skulle utan tvekan kunna förlåta om jag bara var säker på att jag inte gör det på falska grunder. Kommer ju inte kunna få veta vare sig om dom haft kontak på sms efter sista som skrevs eller inte. Har ju bara hans ord att gå på & det väger inte speciellt tungt :-( Med facit i hand så har han inte varit ärlig mot mig i detta en enda gång om jag inte haft bevis att jag redan vet, bevis han inte har kunnat ljuga bort. Inte en enda gång.

_Fisken
2

Det positiva i detta är att ni inte hunnit skaffa barn, hus, häst, hund å sånt än. Det är min spontana tanke.
Att "få det att fungera tillsammans med någon" kräver (tycker jag) att vissa villkor är uppfyllda (usch va teknisk jag låter) och en av villkoren är kärleken. Sen ska det vardagliga fungera. Ett ytterligare villkor finns och det är tilliten. Att kunna lita på partnern är viktigt tycker jag. Sen skiljer det sig mellan oss. En stark kärlek kanske uppväger brister i de andra två villkoren?  Det är en personlig bedömning tror jag.
I ditt fall så får du kanske leva med att kärleken går hand i hand med smärtan men hur stå ut med det en längre tid?

ABBADON
0

Du har helt rätt där. Kärleken är väl det grundläggande, vardagen funkar strålande (som jag trodde då) jag kan verkligen inte önska mig något mer där. Bonusbarnen & jag har fått en otroligt fin kontakt & relation. Ser man bara till förhållandet i sig finns viktiga grundpelare där med humor, ömhet, sex m.m Han kan själv inte svara på varför han gjort som han gjort. Han påstår att denna andra kvinnan inte betytt eller gett honom någonting. Han säger att det egentligen inte varit sexuellt även om innehållet i deras kontakt återkopplats mot sex hela tiden. Han påstår sig inte vara ett dugg attraherad av henne eller tyckt att hon gett honom något. Detta har jag ju väldigt svårt att tro på då man inte upprätthåller en kontakt som kan förstöra hela ens relation man säger sig värdesätta högre än nåt annat. Jag vet inte om det är så att han faktiskt inte vet men mest tror jag att han inte kan med att erkänna vad det nu är hos henne han saknat i mig. Han säger att han ska gå å få hjälp med att förstå varför han gjort allt detta så lång tid då han själv påstår att han inte ens visste/kom ihåg hur mycket/länge dom haft kontakt.

_Fisken
5

Förlåtelsen är stora konsten. Han kan ju vara en av dem som inser hur mcket utanför verkligheten han varit. Han säger att han ska gå å få hjälp?  Bra. Be han visa upp papper på vart han ska och när han ska gå dit o sen kör du han dit. Då ser du om han slingrar sig som en mask. Det har du fulla rätten till tycker jag. Du ska behandlas med respekt och du har rätt o kolla honom eftersom han har så låg trovärdighet.

Karmatarerskanise
16

Jag hade aldrig kunnat lita på en "partner" som så studerat har svikit mitt förtroende. Det finns ju INGENTING som tyder på att det ska förändras. 

Att han säger att han ångrar det mm betyder ju inte ett jota.  Han har ju visat det förr.

Kommer du kunna lita på honom? Kommer du kunna låta bli att kolla vem som skriver till hans mobil när han är i duschen? Kommer du må bra om han är på tex affärsresa i två nätter? Eller må bra om han är ute och festar en kväll?

aarina
5

Usch vad jag mår dåligt över att läsa det du skriver. Jag har själv nyligen varit med om nåt liknande även om det inte var i närheten av så illa som din upplevelse. Jag träffade en man i ett halvår som jag upplevde aldrig ville släppa fram känslorna riktigt. Till sist gjorde jag slut men vi träffades igen och skulle göra ett nytt försök. Nånting, en impuls, fick mig att kolla en konversation som han haft med en kvinnlig vän, jag visste att dom hade kontakt som vänner. Men det jag såg var mycket mer än vänskap. Jag såg nånting som höll på att utvecklas till nåt mer, och dom hade träffats och planerat ses men det hade han inte sagt till mig. Ändå hördes vi varje dag och pratade om vad vi gjort under dagen. Och jag berättade om jag träffat mina vänner! Jag bröt direkt, på stört. Sånt där accepterar jag inte. Jag kan inte ge dig råd för allting är inte svart eller vitt, men jag fixar inte att ha ett förhållande där man inte kan lita på varann.

Greta G
21

Om jag var i din sits hade jag brutit. För egen del kan jag inte ha relationer med någon människa jag inte litar på som jag dessutom vet vid upprepade tillfällen har ljugit och gått bakom ryggen på mig, jag måste respektera mig själv så jag hade inte kunnat förlåta ett sådant svek. Om han är mannen i ditt liv, tror du verkligen att han skulle göra såhär mot dig då???

_Fisken
2

Sista meningen var bra där Greta.

Sjöstjärnan
2

Det enda rätta är att bryta om jag ser efter mina egna erfarenheter. Han ljög hela tiden om saker men bedyrade hela tiden att nu fanns det inget mer att ljuga om men det stämde ju absolut inte. 

Jag ångrar att jag stannade så länge när jag vet att jag egentligen innerst inne visste att sanningen var som jag trodde. Han kommer aldrig ändra på sig och du kommer absolut inte kunna lita på honom igen.

[H1Z1]
4

Borde stå sexchatt=otrohet :3

Ensombryrsig
4

#1 ABBADON, jag lider verkligen med dig över att du fått erfara en sak som detta. Det suger och ingen skulle behöva gå igenom nåt sånt. Jag är själv mitt uppe i något som liknar din situation, dock efter ett 20 års förhållande.

Jag som människa, har visat sig vara enormt osäker och velig, när det kommer till saker som dessa. Jag kanske inte är helt rätt person att råda dig. Men mitt uppe i mitt egna känslosvall och velighet, kan jag bara råda dig att lämna. Har någon ljugit dels så länge och även om så mycket, är det som övriga skriver; det finns ingenting som motbevisar att en ändring kommer att ske. Om det var spå lätt att ljuga och bedra innan, varför skulle de tycka att det blev svårare efter att ha blivit påkomna? Den typen av människa, kommer med all säkerhet bara att hitta andra vägar och sätt för att få fortsätta. Trist och tragiskt men högst troligt. Och hur länge ska du behöva gå och vänta på att tilliten och förtroendet reparerats? Hela den tiden det tar, dör ens själ lite för var dag. Och det är det inte värt.

Någon skrev till mig att det går snabbare att läka själv än om man stannar kvar och hoppas på bättring. Jag tror bestämt att det stämmer. Ta hand om dig själv och se till att DU mår bra. Din fästman har uppenbarligen inte samma agenda och risken finns att det därför alltid kommer att vara halvhjärtat.

#5, #6, #8 har fantastiska poäng i sina inlägg. Läs dem om och om igen.

ABBADON
3

Hej Ensombryrsig! Jag har läst din tråd å sett att vi har liknande upplevelser. Det smärtar mig att läsa att du precis som jag är just veliga! Innerst inne vet jag ju vad jag borde göra men det är så himla svårt att lämna någon jag satt all min kärlek å tilltro på. Precis som du skriver kommer det förmodligen hända igen å igen. Känns som att konsekvenserna är värre för honom än själva sveket han gjort mot mig. Han säger samma som din fru att det är ett behov av uppmärksamhet men jag tvivlar starkt på att det varken är enda orsaken eller att hans behov av den typen av uppmärksamhet bara skulle ta slut för att jag kommit på honom… Jag känner med dig å har skickat ett privat meddelande till dig. Tack ni andra oxå för mycket kloka å varma ord! Fantastisk fint med människor som bryr sig om andra som ni gör! Kram

[Roe Deer]
5

Hans beteende behöver han betala för i form av att du är konsekvent och lämnar honom.  Endast då kommer han förstå att det han gjort mot dig bakom din rygg är fel. Det är en sak om båda parter går in i ett öppet förhållande, men när bara ena gör det, då bryter man mot reglerna… och slösar bort tid av den andres liv. Tacka gudarna för din magkänsla! DU kan absolut lära dig att lita på andra människor igen, men inte honom. Att han prioriterat som han gjort tyder på att er kärlek inte var så stor för honom som för dig. Alla är olika, vissa beter sig på det sätt som denna karl gjorde. Hans ord är luft tills hans beteende ändras. Snälla, för din egen skull, lämna karln <3

Babydino
4

skräp. släng. åk gärna långt bort med soppåsen.

Ensombryrsig
0

ABBADON, jag har skrivit PM till dig men inte fått svar.

Hur går det för dig/er?   Hur går dina tankar? Har du och din fästman fått pratat mer? Och hur gick det med att han skulle söka hjälp?

ABBADON
0

Hej! Det har varit en riktigt tuff period i mitt liv där jag stått mellan total avgrund till riktigt hoppfull känslomässigt. Jag älskar min sambo/fästman såpass mycket att jag är villig att förlåta det som hänt med strikta regler för vad som gäller för mig å vårt förhållande i fortsättningen. Total öppenhet å ärlighet är det som gäller. Skulle något mer dyka upp (det kommer det inte göra lovar han) eller något nytt hända eller jag skulle komma på honom med en lögn av samma slag igen så kommer jag gå hur svårt eller tufft det än kommer vara. Han har varit hos psykoterapeut å pratat om det som hänt å det kom en hel del klarhet i vissa saker som gjort det lättare för mig att inte känna som att det var något fel på mig eller att jag inte räckt till. Nu kan bara tiden visa om jag gjorde rätt som försöker förlåta å att jag stannade. "ENSOMBRYRSIG" Jag svarar på ditt pm snart :-) Kram till er alla!

Ensombryrsig
0

#17 Att förlåta, är aldrig fel. Oavsett om man stannar eller lämnar. Det finns inget att vinna för någon, att gå runt och hold a grudge"." Sen har du rätt i att tiden får utvisa huruvida om det var rätt att stanna eller inte. Men jag tror (och hoppas) att din magkänsla gör dig rättvisa och att ni löser detta som ett par, tillsammans och förälskade. Jag (och säkert många fler) håller alla tummar och tår för er!

Calcifer
4

"The best predictor of future behavior is past behavior."

Ja, människor kan förändras, men då ska man visa stenhårt att man är på rätt bana och tillit ska man jobba på att förtjäna igen.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"