Firar du midsommar?
Firar du midsommar? Om ja, vad ska du göra i år?
Nej firar inte.
Jag jobbar detta året på midsommarafton med, så blir firande på jobbet.
Men annars är det som vanlig helg för oss :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Firade sommarsolståndet. Den konstruerade "midsommarhelgen" firar vi just inte.

Jag ska till Sverige och fira midsommar detta året, men det beror på att jag ändå ska till Sverige och besöka min mor. Så då passar jag på. Annars firar vi inte midsommar i Danmark, där jag bor.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ja, jag ser det som en ursäkt för att hänga med mina vänner. :)
Vi brukar äta midsommarmat med familjen. Efter det åker jag oftast till en kompis kolonistuga eftersom området har dans och sådant.
Nej, det gör jag inte. Har nog inte gjort sen jag var liten.
Vi brukar åka ut till min morfar på lördagen för då är det lite firande där han bor. Vi har varit till morfar varje år sen innan jag föddes så mamma vill gärna hålla kvar traditionen. Sen ska vi väl förmodligen grilla på fredagen och/eller lördagen. Personligen tycker jag inte det är så mycket att fira, men mamma gillar högtider och jag har inget annat att göra så jag kan lika gärna hänga med om det gör henne glad :)
//Jessie
Vi är i stugan midsommarhelgen, några vänner kommer och vi ska grilla lite och så. Inget mer direkt firande.
Midsommarfest hos mannens syster med traditionell midsommarmat.
Har alltid firat midsommar. Allra helst vid egna sommarstugan, men med småbarn och 400 kilometers bilväg dit inklusive en färjeförbindelse med i värsta fall kilometerlånga bilköer just vid midsommar, har jag/vi på senare tid oftast känt oss tvungna att fira i hemknutarna istället. Blir så i år också.
Här i Finland är nog midsommaren den helg det festas allra mest under året, och helst ute vid nån stuga i skärgården i goda vänners lag, med bastu och dopp i havet, grillmat, nypotatis, jordgubbar, och olika utespel (t.ex. kubb) och diverse lekar. Tyvärr brukar midsommarfirandet också skörda ett ganska stort antal liv, främst i form av drunkningsolyckor och trafikolyckor. Ju bättre väder, desto sämre statistik…
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Jag tar varje tillfälle i akt att få umgås och mysa med vänner. Det blir som de allra flesta som väljer att fira kan jag tänka mig, ute på landet med grill och kubb, som det ska vara, enligt mig i alla fall :) Gillar verkligen midsommar, härligt med en egen svensk högtid :)
Har firat olika beroende på var jag befinner mig under midsommar! I år är vi hemma och har det mysigt, grillar osv! Andra år har det varit midsommarstång,dans och grillfest.

Jag åker till mina föräldrar imorgon och äter lite midsommarmat, sonen följer med. Maken åker till sin mamma och äter där, mer än så brukar vi inte fira. Men för en gångs skull ska vi gå på allmänt midsommarfirande på söndag, för sonens skull.
Vi har aldrig haft någon stor tradition ihop med midsommar.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Just fått en valpkull hemma så jag ska vara valpvakt ❤️
Varje år firas det med familjen och/eller olika släktingar. I år ska vi ut till en släkting på landet, det blir sill och potatis och nubbe, senare på kvällen blir det grillat. Ingen midsommarstång och inte ens någon midsommarkrans, men krans är något jag hade velat ha som tradition att göra varje år, men har inte motivationen riktigt - även om det ju är väldigt fint!
Nä, orka.
I år ska vi flyttpacka, flyttlasset går nästa helg. I vanliga fall brukar vi inte fira heller, vi kanske äter något extra gott, annars tar vi det bara lugnt.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
I år får jag äntligen fira! Tog ledigt i år, har jobbat de flesta åren, men nu kände jag att det var dags och min tur att få vara lite ledig och fira! Vi ska hem till vänner och grilla och äta gott och bara umgås. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Sen jag fick barn har jag egentligen inte brytt mig om högtider alls förutom julen. Visst bjuder någon in oss på grillkväll så dyker vi troligtvis upp men vi börjar inte ordna en massa själv . Tycker det är väldigt skönt att bara vara hemma faktist. Samma sak med nyår.
Sitter just nu på Öland med vänner och bekanta. Mat, lekar och bad. Supermysigt!
För mig är det inget speciellt egentligen, gillar varken lekar, dans eller midsommarmat (neggo af jag vet). Har hellre en vanlig grillfest men det kan man ju ha när som. I år blev det inget för mina vänner var bortresta och jag var ensam hemma så passade på att ha lite spakväll för mig själv.
Nej, man firar inte midsommar här där vi bor. Ingen här vet ens vad det är. :)
Nej jag och sambon käkade lite gott bara. Annars var vi bara hemma och tog det lugnt, såg film osv