Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1355 ggr
Kattunge16
0

Särbo och semester☀️

Skulle gärna vilja höra hur andra särbos gör på semestern - hur prioterar Ni?

Karmatarerskanise
1

Har alltid prioriterat att spendera den med min partner.

alicetrött
3

Är sambo nu men när jag var särbo prioriterade jag att vara med partnern på semestern.

Maria
3

#0 Du skrev i den andra tråden att din särbo semestrar med sonen och barnbarn (och trädgård) och det är ju i högsta grad hans familj också så jag kan samtidigt förstå att han inte vill åka iväg en längre tid.

Kan inte du vara med i den gemenskapen?

/Maria

Kattunge16
1

Hej Maria! Tack för dina synpunkter. Så klart är jag delaktig i hans gemenskap men det blir ju lite för mycket. Jag kanske får 2 dagar i stugan och möjligen någon dagsresa till Öland. Sedan gör han sina grejer jakt och trädgård. Barnbarnen är 13 respektive 15 år så de tycker nog också att de vill vara lite ensamma med sin pappa. Till saken hör att min särbo inte arbetar medan jag arbetar heltid och har bara 3 veckors semester. Lite osmart av sonen att välja samma semesterveckor som jag, Jag tycker nog att han borde prioritera vårt förhållande mer.

Maria
1

Då fattar jag.

Hur har ni gjort andra år? Det kanske är dags att ta och prata ut om detta?

/Maria

Kattunge16
2

Ja, du har nog rätt! Dags att sätta upp gemensamma semestermål ;-)

Kattunge16
0

Glömde skriva hur vi gjort! V hari varit gemensamt i min stuga ca 2 dagar och sedan på Öland 1-2 dagar sedan har jag spenderat övrig tid hos mig i min lägenhet (han har hus) och vi har träffats på kvällarna hemma hos han och hos hans son tillsammans med barnbarnen. Ibland har jag åkt själv till stugan en vecka eller så. Sen har vi tagit med barnen till djurparker, Liseberg eller "passat" dom hemma hos min särbo. Min särbo kan ju inte åka bort någon längre tid eftersom trädgården skall vattnas.

Åsa S
3

Låter som han mera inte vill åka, en trädgård kan ju klara sig självt nån vecka-10dagar ifall man vattnar ordentligt innan man åker. Jag har både 2 odlingslotter med en massa grönsaker och en sommarstuga + en massa växter på balkongen. De på balkongen är mest problematiskt men ställer man alla krukor i plaslådor och dränker dem + de får stå i  lite vatten brukar de klara sig runt 8-9 dagar iallafall. Så inte brukar det hindra mig från att åka på nån semester utomlands i 7-8dagar eller så. Är det en längre resa typ 2v brukar nån av mina släktingar åka och fylla på vatten efter nån vecka då är allt ok. Så mer än 2 dagar kan man vara borta från en trädgård.

Kattunge16
5

Nej, någon gemensam semester blir det inte! Jo, han kanske kan följa med en dag till stugan och sen har hans barnbarn på 15 år sagt sig vilja följa med mig till stugan förmodligen på inrådan av min särbo.! Själv ska han hugga ved mina tre semesterveckor - sanslöst tokigt med tanke på att han är pensionär. Nej, jag bestämde att nu får det vara nog med ursäkter. Nu har jag beställt en veckas utlandssemester och övriga tiden blir jag i stugan.