Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1291 ggr
Tjejen68
2

Att gå vidare

Vi har varit tillsammans 3 år, sambo i 1 år.

För en månad sen fick jag reda på att hela första sommaren dejtade han en annan som han har varit kär i, i 4 år. Han for runt Sverige för att träffa henne men säger att de aldrig hade sex. Vi var inte exklusive då men han sa att vi inte skulle vara med andra för att det kunde skapa problem. Ja han fick på foten av henne och tänkte att han skulle ge mig en chans, så jag blev ett andrahandsval men han tyckte inte att jag var fin eller snygg och inte heller så trevlig, mest ytlig. 
Han var en gång på dejt med henne på samma krog som jag var, han sa att han var ute med tjejkompisar, jag fattade inte…Allt detta har han berättat nu.

Till saken hör att efter 6 månader fick jag cancer och han stannade(gav honom en möjlighet att slippa undan) och jag trodde han gjorde det för att han tyckte om mig men det var för han kände sig behövd. Cancern har gått bra men det är täta efterkontroller. Efter ca 1 år i relationen bestämde han sig för att jag visst var nåt att satsa på. Allt det här har jag varit ovetande om i 3 år och jag känner mig så lurad, sviken och ledsen. I mitt förra förhållande var han otrogen i 7 år av 10. 

Jag älskar min sambo så otroligt mycket men det här gör rejält ont och min självkänsla är på noll. Han jobbar inom musikvärlden och är ute på jobb varje helg och nu har jag blivit svartsjuk vilket jag aldrig varit. Det tär. Jag vill inte göra slut för i min värld har det varit 3 bra år och vi har haft det jättebra. trodde jag. 

Snälla hur går jag vidare?

[Wijnja]
2

Dumpa han är inget ha finns bättre killar

Katti
4

Vet du varför han berättade allt detta för dig nu?

-Aida-
1

Jag föreslår att du pratar med ett proffs som kurator eller psykolog. Svårt att säga hur man tar sig vidare då alla gör olika.
En kurator eller psykolog kan ge olika vinklar att se på situationen och hjälpa er att ta er vidare.

Tjejen68
0

Det kom fram en kvinna på krogen och berättade. Jag sa inget utan jag väntade tills han somnade o kollade telefon.. Det var sant……

Maria
0

Hur kan du ha sett allt detta i telefonen ?

/Maria

Tjejen68
0

Jag så smsandet dom emellan o resten har han själv berättat

Stina1
0

Du skriver att du älskar honom och där har du också klargjort vad du vill tror jag. Hur känner han för dig nu och hur har han bemött dig i det du går igenom nu? Jag förstår att du känner dig lurad. Du har all rätt att känna så då du levt ovetande om detta. Det kommer att påverka din tillit till honom och det måste han förstå. Det innebär att han nu måste vara helt och fullt ärlig med dig. Det finns inte utrymme för några lögner eller dolda agendor mellan er. Det här måste du göra helt klart för honom. Du måste försöka att visa tillit och för din egen skull inte börja kontrollera honom. Vill ni båda ge det en ordentlig chans kommer ni att klara det om det finns kärlek från båda håll. Berätta gärna hur det går. Jag hoppas på er.

Tjejen68
2

Hej Stina! Han skäms och är ledsen, ångerfull och har dåligt samvete över det här. Han svarar så gott han kan på alla frågor och vill mig bara väl och jag tycker mig känna att det är helt ärligt. Ja han vet att nu finns det inte utrymme för fler lögner. Han säger att de senaste 2 åren har det bara varit jag. Jag älskar honom så mycket men känner jag på något sätt att han inte är med mig i hjärta o tanke så lämnar jag honom men att reparera vårat förhållande tror jag går. Han får en chans och jag ska ärligt ge honom, mig och oss den.

Stina1
0

Hej igen! Det låter som en bra reaktion från hans sida. Det viktiga är att han är hos dig nu. För din skull ska du se till att skilja på honom som person och på hans beteende. Annars blir det för jobbigt för dig. Han kan ändra sitt beteende (lögnen) men det är honom som person som du älskar och ska leva med. Lycka till!

Halvdansken
0

Vad menar du med "I mitt förra förhållande var han otrogen i 7 år av 10. "?

Kan du se ett mönster?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Beautyqueen
2

Förstår fullt ut att det känns jobbigt att fått reda på allt detta men hade du hellre levt i en lögn? Självklart så borde han berättat sanningen från början men relationer ska alltid byggas på ärlighet. Ärligt talat så låter inte han som en bra kille. Jag hade gjort slut med honom, men det är upp till dig hur du väljer att göra. Att gå vidare kan kännas svårt och ta tid men smärtan går faktiskt över. När du mår som sämst ska du tänka att det bara kan bli bättre för det kommer bättre tider.

Tjejen68
0

Min förra sambo visade sig vara sexmissbrukare, efter 10 år. Nej det är inget mönster mer än att det män med dålig självkänsla, enligt psykologen. Det går framåt, vissa dagar bättre än andra men viktigast är att jag gör det jag känner är bäst för mig.