Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1477 ggr
Eva.SE
0

Känns inte helt bra.

Min kille har berättar att han varit otrogen i sitt förra förhållande. Det var därför förhållandet tog slut. Överlag så var det tydligen ett dåligt förhållande med bråk nästan varje dag (enligt honom, vet ju inte hennes version). Han pratade snusk med en gammal kollega och blev påkommen med detta. De träffades alltså inte. Men jag räknar det ändå som att man är otrogen. När jag fick detta berättat till mig av min kille så hade vi träffats i ca 8 mån och varit ihop i ca 4 månader. På ett sätt så ville han inte berätta det för mig för han var rädd för att jag skulle lämna honom pga det. Men han kände ändå att han ville berätta det så det inte kom fram från annat håll. Jag berättade för honom att jag hoppas verkligen att han aldrig gör så mot mig. Otrohet är bland det värsta jag vet. Han sa att allt var så annorlunda med mig. Vi har mycket bättre förhållande. Han lovade att han aldrig skulle göra så mot mig. Han sa att jag fick lov att läsa igenom alla hans sms och messenger-meddelande om jag ville. Men jag ville inte läsa igenom alla hans meddelade. Jag vill kunna lita på honom! Och det gör jag inte genom att kolla honom. Jag vill inte läsa igenom hans meddelade precis som att jag inte vill att han läser igenom mina. Även om jag inte har något att dölja. Jag är ingen svartsjuk person. Långt ifrån. Iallafall innan. Men nu efter att jag smält det så är jag liksom lite orolig i själen 😕 Vet inte hur jag ska beskriva det. Men så fort han är uppe sent om kvällarna efter jag lagt mig så är jag lite orolig för att han sitter och skriver till andra. Hatar denna känslan. Som jag aldrig känner förut. Sen har jag fått reda på (från annat håll) att han varit otrogen "på riktigt" i ett förhållande innan dess också. Han vet dock inte att jag vet detta. Han har inte gjort något som skulle tyda på att han är otrogen/smusslar med andra förutom att han skriver med många tjejer. Men de är bara vänner vad jag förstått det som. Men ändå finns där en oro. Vad ska jag göra?

[Tismon]
4

Prata, prata och prata! Förhållande fungerar inte utan kommunikation. Du mår inte bättre av att hålla detta inom dig, han kommer inte kunna hjälpa dig om han inte vet detta. Prata om dina osäkerheter med honom och förklara exakt hur du känner, berätta det du precis skrev så att han förstår dig till punkt och pricka :) Sen löser man det tillsammans och skapar tillit på det sättet, inte genom att smygkolla meddelanden eller att sitta uppe och oroa sig.

MissClue
8

#0 Från en som varit opålitlig i vissa förhållanden så kan ens beteende och respekt gentemot ens partner skilja sig mkt åt förhållande till förhållande. Har han betett sig respektlöst mot en tjej betyder det inte att han kommer göra samma mot dig. det kan ha varit deras osunda förhållande men han kan också utvecklats som person efter. men kommunicera och gå på magkänslan. sålänge han inte gör ngt som får dig att tvivla så försök lita på hans ord

I love not man the less, but Nature more…

Maria
0

Prata med varandra och lita på din kille.

/Maria

Darkylucy
0

han kanske bara har mycket vänner online som han skriver till. sejeringet men är bara skilnad om han sitter med dom i webcam hela tiden

the darkynessLyssnar på musik

Eva.SE
0

Tack för era svar! Jag vet förstås innerst inne att jag måste prata med honom om detta. Men tycker det är så svårt! #1 Vill bara klargöra att jag har inte smygkollat några meddelande. Har bara råkat se typ vem som skickar när vi båda ligger med mobilerna bredvid varandra. Jag ska ta mod till mig att prata om det! Även om det är svårt. Vill bara att han ska veta ännu en gång att jag verkligen inte tollererar otrohet. Jag har liksom inte varit orolig för detta innan han berättade det för mig…

Beautyqueen
0

Jag tycker att du bör prata med din kille angående din oro eftersom kommunikation är det absolut viktigaste i ett förhållande. Han kommer förmodligen ändå märka att någonting besvärar dig och då är det bättre att han vet den riktiga orsaken till det. Finns alltid en risk att han fantiserar ihop att det är en helt annan orsak sen. Sedan tycker jag personligen inte att lita svartsjuka gör någonting. Faktum är att jag ser någonting fint i svartsjuka(inom rätta gränser såklart). Man ska kunna lita på personen utan att kolla igen dennes telefon, det håller jag med om. Däremot att känna en viss oro i särskilda situationer är ingenting konstigt. Om man älskar någon så vill man verkligen inte att personen ska vara med någon annan, och då är det inget konstigt om man blir svartsjuk när man misstänker det. När någonting är väldigt viktigt för en, som att vara trogen är för dig. Att vara trogen är det absolut viktigaste för mig också i en relation. Det är viktigt att vara väldigt tydlig att man inte accepterar någon form utav otrohet. Jag anser också att sms kan vara otrohet. Man behöver inte ens ha träffat personen för att vara otrogen. Om någon sitter och skickar massa gulliga och/eller snuskiga sms till någon annan så är han körd för min del i alla fall. Jag hoppas allting löser sig!:)