Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 1180 ggr
Hazelnut
2007-11-10 22:54
0

Hur gör ni?

Ja.. hur gör du när ditt förhållande tagit slut?

Tog precis slut nu.. efter mycket om och men..

**För er som orkar läsa:
**

Jag och exet hade några problem, dom flesta gick att lösa.
Det största problemet var när han drack.
Han flirtade med andra INFÖR mig.
Jag har varit svartsjuk hela mitt liv.
Jag har sabbat två serisöa förhållanden pga min svartsjuka!
Så nu, det här förhållandet som precis gick åt skogen så gav jag mig f*n på att inte vara svartsjuk.
Det gick bra, mycket bra, det där med att han snackar med tjejkompisar på msn var inget problem längre, eller att dom ringde lite då och då och bara kollade läget. Det är sånt man får stå ut med.
Sen började det, vi var ute tillsammans med kompisar.
En kväll sitter han och småmyser med en tjej vid brasan.
Jag satt en bit ifrån, mycket ledsen!
Sen bestämde sig dom för att gå och kissa tillsammans.
Dom gick åt ett varsit håll, sen möttes dom upp igen, och satte sig, och fortsatte!
Sen fick dom för sig för att gå och bada fotbad, så dom försvann en stund..
Min killes bästa kompisar satt och tröstade mig!!!!!
Sen när dom kom tillbaka efter sitt lilla äventyr så såg min kille att jag grät och att hans bästa kompis höll om mig lite och tittade dömmande på min kille.
Då blev han tokig på mig och slängde sin mobil ut i vattnet och jag fick ta all skit, jag tog emot den.

Sen, nästa gång vi går ut tillsammans, har han armen runt en annan tjej nästan hela kvällen. Det gjorde mig också jätte ledsen.
Han förklaring var "jag ville göra dig svartsjuk så du  fattar  vad du kan förlora!"  [?]

Nu bröt h*lvetet loss och han skulle vara hundvakt imorgon.
Så ringde jag och sa  när vi små tjaffsade  "du behöver inte vara hundvakt imorgon om du inte vill" då svarar han  med en riktigt elak ton "då kan du ju fråga *** (mitt ex alltså)"
Då brast det för mig, allt han har gjort, alla gånger jag gråtit och han skällt ut mig .. FÖR ATT JAG GRÅTER. "Du är ingen riktig kvinna när du håller på såhär"

Så…
Han sa " du kan ju ringa ***"

Och ja… jag gjorde det!
Mitt ex-ex ska vara hundvakt imorgon (killen som jag skaffade hunden med från början, som blev överlycklig!).

Vilken röra!
Det var lågt gjort jag vet..
Men jag orkade inte längre..

Nu undrar jag inte vad jag borde göra..
Utan hur ni brukar göra för att komma på bättre tankar!
Jag har ätit choklad och möblerat om!

[SharpMissy]
2007-11-10 23:00
0

Åh men snälla vännen!!

Hur har du bara kunnat låta dig behandlas på det där sättet? Det önskar jag inte ens min värsta ovän, om jag hade haft någon sådan.

Jag tycker att det viktigaste nu är att du står fast vid ditt beslut och hittar ditt eget värde och aldrig mer låter honom behandla dig så, aldrig att någon ska få göra det!

Inte sjutton skulle en kille fått göra så mot mig, inte ens i fem minuter!!! Jag hade sagt tack o hej leverpastej direkt!!

Stå på dig nu, och när du känner dig ledsen och sörjer era fina stunder (de stunder som man alltid minns när man bryter upp, av nån konstig jävla anledning) så kom ihåg allt som bara förstörde. Fokusera på det negativa och på det som gjort ont, så kommer det att hjälpa dig att bli än mer säker på att du fattat rätt beslut som brutit förhållandet.

*skickar massor av varma kramar*

Hazelnut
2007-11-10 23:18
0

Åh, jag trodde det var jag som hade förstört allt.
Han blev alltid så när han drack, typ när vi skulle hem visslade han åt tjejer och skrattade. När jag bara tittade på honom sa han typ "måste du alltid hålla på?"

Jag trodde det VAR jag som  höll på.
Idag frågade jag ut honom.. jag sa VARFÖR vill du göra mig svartsjuk genom att göra sånt här?

Han sa att om jag någonsin ska få ett förhållande att funka så måste jag ändra på mig.
Dricka med honom och dom andra för att släppa loss lite.
Jag som alltid håller mig till 3.5 er eller något brukar inte vara så flamsig som dom andra tjejerna som slänger sig upp på ett bord och hånglar med varandra för att killarna ska hurra.
Det tyckte han var tråkigt.
Jag tyckte det var tråkigt att ens SE dom..
Då ansåg han att jag hade dåligt självförtroende.

Jag började prata med mitt gammla ex när jag ringde och frågade om hundpassning.
Han undrade varför jag hade stängt ut honom så mycket..
Varför han inte fått träffa hunden på snart ett år.
Han och jag uppfostrade henne tillsammans.
Jag sa att jag tyckte det var respektlöst mot min "nuvarande".
Men när jag tänker på det så… är det så fel.
Han som flörtat och säkert gjort mer med tjejer, jag lät inte ens mitt gammla ex träffa VÅR hund som det var från början.

Hur kan allt ha blivit så fel?

zeretki
2007-11-10 23:35
0

Manipulation kallas det.  Jag antar att denna person har problem med sig själv och sin självkänsla, av det jag läser. Det låter som att han har lite problem och vill kontrollera dig och det du gör.

Han utnyttjar dig, är min reaktion på det du skriver. Det är FEL och det är nedbrytande för dig och din självkänsla.

Som SharpMissy skrev, jag hade aldrig accepterat att någon betedde sig så mot mig.

Hazelnut
2007-11-10 23:40
0

Nää ush jag har varit såååå dum! :(

Hade någon annan skrivit det här så hade jag säkert skrivit som er!

Allt har blivit så fel!

zeretki
2007-11-10 23:44
0

#4  Du har inte varit dum. Det har hänt många, att man blivit utnyttjad.

Jag har själv blivit dåligt behandlad och det som har hänt, det ska man lämna bakom sig och gå vidare. Det bästa är att inte ta på sig onödig skuld och skam, utan tänka positivt och att man ska ta hand om sig själv på bästa sättet och göra det bästa man kan.

Maja
2007-11-11 01:11
0

Jag och min pojkvän har precis gjort slut och han var det enda jag levde för.. Allt är dessutom mitt fel, det var jag som klantade till det hela..

Jag har absolut ingen annan att leva för.. Sitter här och storgråter och skakar..

zeretki
2007-11-11 01:25
0

#6  Ingen annan att leva för? Du ska leva för dig själv, ingen annan.

Jag förstår att det är jobbigt, gråt ut du. Att gråta är nyttigt, att få ut sorgen.

Karmatarerskanise
2007-11-11 09:57
0

Juve: Visst har du ngn att leva för!
Även om det inte känns så, ska du leva för din skull!
du är viktigare än ngt annat!

Vet inte vad som har hänt, men alla gör misstag.
Vissa misstag kan förlåtas, andra inte.
Hur som helst måste man leva med sina misstag.
Och jag vet att du överlever detta, du kommer bli starkare!

Kram på dig

Dolleminas
2007-11-11 13:34
0

Vad jag kan se så har inte DU gjort nåt fel, däremot har du fått tagit emot en massa skit som du inte behöver… Gör slut med denna kille, du är värd nån mycket bättre…. Kul att du och ditt gamla ex har kunnat prata och resonera, om än bara om hunden…

Hoppas du blir stärkt av oss här i tråden, massor av varma kramar från mig Glad

Missy
2007-11-11 13:40
0

Skäm bort dig själv, ut och shoppa köp något fint du länge velat ha. umgås med vänner och familj som du mår bra av, skriv ner dina känslor. Bada skumbad med badsalt och sköna dofter.