Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 1247 ggr
abbis
2007-11-11 23:21
0

Släkten är värst

Jag har sökt och sökt och sökt min mamma på telefon..Eftersom jag vet att hon är så slarvig med att ladda den (mobil) så har jag fortsatt ringa o ringa..Men igår fick jag nog och åkte hem till henne.Döm om  min förvåning när det står en vanlig telefon hemma hos henne.Frågade då vad hon hade för nr ..Ja det vissste hon inte  för det var min syster som fixat telefonen..MIN syster har alltså fixat en ny telefon tagit bort hennes gamla UTAN att tala om det för mig..Hon fixar o donar med det mesta där hemma …Det slog mig idag att jag kommer väl inte ens bli informerad när mamma dör..

Det är inte lätt att tala med folk som säger åt en att man är världens elakaste och egotrippade människa på denna jord..Jag vet faktiskt varken ut eller in snart..

abbi

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

SeaHawk
2007-11-11 23:23
0

Nämen??? Har du frågat din syster varför du inte fått reda på något då?

kermit
2007-11-11 23:30
0

Jag tänker lite att din mamma kunde ringa dig och berätta att hon fått ny telefon och nytt nummer….  Fundersam  Men det kanske inte är så lätt att få sin mor till att tänka så långt…

abbis
2007-11-12 00:48
0

Min mamma vågar inte göra något som som skulle äventyra det faktum att min syster styr och ställer med allt..Mamma  är lite glömsk men inte totalt virrig..Mamma vågade nog inte ringa och säga detta ..vad skulle hon säga om hon inte ens vet vilket telefonnr det är..Jag och min syster pratar inte längre pga av att jag satte ner hälarna för ett år sen när jag fick höra vad dom tyckte om mig.Det har hände en massa saker för några år sedan som blev till viss del utrett men som jag tror ligger och gror. Jag blir inte bjuden på några släktträffar och min sista födelsedag passerade utan någon som helst kontakt från dom..

Min mamma säger att jag aldrig gjort något för henne trots att hennes långa minne inte är borta.Min syster kommer med mat åt henne varje dag och det är det enda hon ser .

Min syster har öppnat ett konto där hon sätter in min mammas pension och pyttsar ut den..Mamma har kommit ner ibland för att låna pengar då hon stått helt utan..kontot skall ha öppnats för att hjälpa min mamma med  utbetalningar säger hon själv..Jag har varit i kontakt med "god man" i kommunen och hon påstår att min syster egentligen skall även ha mitt medgivande för att göra detta ..

Jag märker på min mamma att hon skrattar nervöst när jag upptäcker vad som pågår..Det tråkiga är att jag har varit mammas favorit och nu vågar hon inte medge detta..

När jag försöker prata om det så blir mamma bara arg och tycker jag är självisk , snål  och elak…

Detta blev rörigt och det är svårt att se ett mönster kanske..men det är skönt att skriva av sig…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/