Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2377 ggr
.juulia
0

Konstigt beteende

Jag blir inte klok på hur den här personen tänker och varför han inte bara säger som det är. Ska försöka berätta så detaljerat jag kan.

Jag fick kontakt med en kille för ca 10 månader sedan. Det var ingen dejtingsida utan en sida på nätet där man kunde spela olika spel och chatta samtidigt som man spelade. I alla fall så kom vi att prata mer och mer och även att skype:a, sms:a och ringa varann. Vi insåg att vi hade mycket gemensamt och ett intresse uppstod.

I början av Juli bestämde vi att ses en vecka. Han åkte till min stad och vi hade en underbar vecka. Vi klickade lika bra i verkligheten som vi gjorde på nätet. Vi hade inte sex men sista dagen kysstes vi och han grät när han var tvungen att åka iväg. Vi bestämde att nästa gång skulle jag åka till honom och att det inte skulle dröja alltför länge tills den dagen vi skulle ses igen.

Vi pratade på telefon samma kväll han kommit hem till sig och allt var som vanligt. Vi sa båda hur vi saknade varandra redan osv. Han grät igen.

Sedan har det bara blivit tyst. Väldigt väldigt tyst. Han är aldrig online på spelsidan, inte på Skype, han svarar varken på sms eller när jag ringer.  Och han var ju tidigare den som ville höras av hela tiden typ. Jag började bli orolig på riktigt att det hänt honom något. Han var ju plötsligt uppslukad av jorden.

Plötsligt i Lördags så skickar han ett sms:

"Förlåt, jag är en dålig människa och du är bra"

Jag skrev tillbaka och frågade vad han menade med det.

Inget svar.

Jag skrev och bad honom att säga rakt ut om han inte ville ha någon kontakt med mig, för jag vill hellre att han säger det än att han bara drar sig undan.

Inget svar…

Jag fattar verkligen ingenting i detta. Jag kan bara inte tänka mig att våran vecka i sommar bara var fejk från hans sida. Att han egentligen inte alls trivdes i mitt sällskap. Så dålig människokännare kan jag ju inte vara. Han hade det lika trevligt som jag. Och varför ringde han samma dag han kom hem och grät och sa att han saknade mig? Det lät inte ett dugg som fejk.

Vad betyder egentligen "förlåt jag är en dålig människa och du är bra" ?

Hur tolkar ni alltihop?

[SuperNaturalBeing]
3

det kan man ju omöjligt veta, men min spontana tanke är att det låter som att han varit otrogen och att han nu skäms för mycket för att prata med dig.  Men som sagt, omöjligt för någon att veta.

Snowblind
2

Det finns massor av olika anledningar som kan finnas bakom en text, och beroende på er ålder så tänker jag på olika alternativ…

Alternativ 1 är den mest godtrogna och då tänker jag lite ur mitt egna perspektiv. Om jag hade skrivit ett sådant meddelande så hade det inneburit att jag inte mådde bra och anledningen till att jag inte svarat hade varit att jag helt enkelt inte orkat pga. något psykiskt som var otroligt påfrestande och jobbigt. (Jag är dock en person som alltid svarar).

Andra måenden tror jag hade kunnat vara: dåligt självförtoende, självhat, ser bara negativitet, mörker. (han grät massor så verkade kanske inte så stabil..)

Alternativ 2 är att han har funnit intresse för någon annan eller att det är hans sätt att bryta kontakten pga. ev. ointresse.

Men det är svårt att veta och synd att han inte vill ge dig någon mer information kring hans tystnad. Men tycker att du bör gå vidare i vilket fall med ditt liv och inte hänga upp dig på honom. Försök att göra sånt du tycker är kul och ta hand om dig själv. Om han någonsin vill förklara sig i framtiden eller inte är inget att vänta på.

Trist att det blev som det blev dock, men i slutändan kanske utfallet hade varit likadant. Lycka till! 🌺

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

.juulia
2

Jag har alltså inget problem att ta ett nej. Tvärtom så är det okej för mig. Men att bara hålla sig undan och sedan komma med ett kryptiskt uttallande för att åter igen bli tyst tycker jag inte är ett schysst sätt att avsluta en relation på. Vi hade trots allt en TÄT kontakt i 8 månader innan vi träffades. Vi hördes precis varje dag och han var den som drev på oftast. Så därför blir det så tvärt nu när han är den som bara blir tyst och försvinner.

Han är ingen barnrumpa, han är 39 år och jag 29. Han grät inte jättemycket hela tiden. Första 6 dagarna var det bara positivt. Men samma dag han skulle åka var han helt knäckt. Vi har många mil mellan oss.

Karmatarerskanise
2

Antingen skulle jag gissa på psykiska problem som han inte berättat om eller så kan han ha varit med någon annan.

Oavsett så är det väldigt dålig stil och jasg hade blivit knäpp om någon bara plötsligt slutade svara utan förklaring.

Snowblind
0

#4 håller med om sjukt dålig stil av honom.

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Plimme
6

Det hela är väldigt enkelt:

Han är feg och klen och vågar inte ge dig ett "nej" för han tror (uppblåst ego) att han är det viktigaste som finns i ditt liv och att det skulle krossa dig om han sa som det var.

Lämna honom därhän och ignorera hans evt fortsatta kontakter. Klena människor har en tendens att aldrig varken hålla fast vid en annan människa och samtidigt att aldrig riktigt släppa taget.

Hitta en bättre!

Heberniclobochs
0

Han spelar mystisk.