Pojknamn? :)
Fick reda på igår att vi troligtvis väntar en pojk :)
Jag tycker pojknamn är svårare att komma på än flicknamn hihi.
Någon som kanske har namnförslag?
Min sambo heter Sebastian.
Min lillebror heter Anton. Andra "upptagna" namn är tex Collin, Noel, Gabriel, Noah, Cliff, Patrik bland annat :)
Dock vill vi inte ha gammeldags namn som tex Albin, Arvid, Göte och såna namn :) (vet att det är olika vad man räknar till just det) (OBS! Vill ej ha Kevin, Robin eller Rasmus pga personliga anledningar)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kian, Neo, Caspian, Aron

2016 års populäraste pojknamn http://mama.nu/artiklar/har-ar-sveriges-100-popularaste-namn-pa-nyfodda-2016-nya-namn-i-topp/
#2 Tack men vi går inte efter popularitet hos namn :) Vill gärna ha något som inte de flesta små barnen heter just nu :) tack ändå! :)
Ovanliga pojknamn 😊 http://barnnamn.net/ovanliga-pojknamn/
#4 tack ska kolla :)
Jag älskar namnet Benjamin. Andra namn jag gillar är Kim och Charlie.
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Ossian tycker jag är ett fint namn.
/Maria
Dick är fräckt tycker jag.
#6, #7 och #8 Tack men inga namn vi direkt fastnat för :)
Claes (Klas)
#10 Tack men inte riktigt vår typ av namn :)
Lukas och Theo tycker jag är fina
I love not man the less, but Nature more…
Moltas Martin Mason Edvin Neo Isak Eddie
#13 Eddie, Edvin och Moltas är gammeldags för mig.
Tack för dina förslag :)
#12 Tack för förslagen :)
Alexander/Alex tycker jag är fint, sen har namnet "Dante" fastnat lite i mitt huvud. Leon.
till er.
ha en fortsatt fin dag!!
John, Jack
Lukas är underbart tycker jag.
Har alltid gillat fornnordiska namn som Tor, Loke, Alvin, Frej..
Men sådant är ju smaksak.
#18 Loke gillar jag :)
#19 det är fint!
Och jag tycker Loke är väldigt fult 😃
#21 Onödig kommentar i min tråd tycker jag faktiskt.
Inte du som ska döpa, så vad du anser kring vissa namn har ju ingen betydelse. Bättre att hålla det för sig själv anser jag.
Det får du så klart tycka.
Jimmy/Jim
Timmy/Tim
Christoffer/Chris
#19 Loki är min "favoritstavning" på namnet 🙂
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Loke är väldigt fint! Gillar även Thor efter att ha träffat en snäll pojke som hette det. :)
#21 seriöst Hera..?
Joakim
Cliff!!! … Visste inte att det var möjligt att döpa ett barn till det.
Skratta gott!! :)
Dem namn vi kanske inte tycker om idag … kan funka om 10 år …
Men det jag tycker är viktigt är att det är fint att skriva och att det funkar utanför landet.
Grattis!!!
Jag gillar könsneutrala namn: Leslie och Alice är ju coolt på en kille tycker jag, men det kanske inte rimmar väl i Sverige.. Annars Elliott eller Sam.
#29 Vad är det som är roligt med namnet Cliff?
Tack :)
#30 Sam heter min sambo i mellannamn, jag gillar det skarpt :)
Nja jag tycker inte om att döpa till för mig typiska tjejnamn till pojk och tvärtom, men alla tycker vi olika :) Alice funderade vi på om det hade varit en tjej :)
Loke är fint det heter min bästa väns barn. Sen kan jag inte låta bli namnet Liam. Det kommer mitt barn heta ifall de blir en pojke :)
#31 Sam är jättefint! Nä, de könsneutrala namnen funkar nog inte här. Tänk i skolan om man uttalar Alice som Allis. 😞
Hej
Adrian, Dante och Elias är tre namn som jag fastnat mycket för, i synnerhet Adrian.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Input: Vincent är även det en favorit! Ett modernt namn i min mening som inte är alltför vanligt.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Algot, Edwin/Edvin, Adam,Arvid,Oskar,Gunnar,Alrik,Kalle/Calle,Karl,Bo,Bosse,Abel,Gilbert
Passar på och säga Grattis 🙂
#36 Tack men nästan alla dem är gammeldags för mig, tack ändå :)
Tack! :D
Är det något namn ni fastnat för än? Eller vill ni ha fler förslag?
Nick, Niklas, Wilmer, Linus, Ozzy, Hannes, Mark, Magnus, Fred, Morgan, Simon
Själv tycker jag det är roligt att få med släktnamn antingen i tilltalsnamnet eller andranamn. Om ni gillar Sam kan ni ju använda er av det till exempel. Eller kolla på andra namn i släkterna och fundera om det är något ni fastnar för eller kan "göra om" lite så det passar er bättre. Samson vore ju ascoolt tycker jag själv. Hehe.. men det är en idé att tänka igenom vilka släktnamn som finns i alla fall.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Devin/Dewin😍
#39 Spånat på släktnamn men inte vi fastnat för bak i varken min eller hans släkt :)
Har funderat på sam fast stavning Zam, men står bara på listan bestämmer inget innan han kommit :)
MEn ja det är god ide och har vi gjort :D
I mellannamn kommer vi däremot ha släktnamn :)
Samuel?
:) Alice är ett vanligt namn, många barn heter det nu.
Har en söt granne som nu är 10år och heter Moltas.
Först tyckte jag det lät mindre roligt, men nu tycker jag det är ett fint namn.
Cliff är ett namn som jag hade glömt att det fanns. ;)
Men namn kommer och går … ;)
#43 Beror nog på vart man bor! :) Här nere närjag bor, ser jag sällan Alice på förskolor och skolor :)
Men vi går som sagt inte efter mode/vad som är vanligast eller ej, utan vad vi fastnar för :)
Ja smaken är som baken! :) Moltas är inget namn för oss :)
Är svårt detta med namn haha! :)
Slate (Zlate) - Slayton😍
Simon, Samuel, Sander, Hannes, Pontus, Tets, Tim, Jim, Mio, Malte, Truls, Dennis, Luke, Eddie, Elliott…
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Liam, Noah , Logan , Mason , Aiden , Ethan , Lucas , Oliver , Matthew , William , Julian , Anthony , Levi , Lincon ❤️